Gå til innhold

Tvangshandlinger/tvangstanker

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie
Skrevet

Har du noen tvangstanker eller tvangshandlinger av noen slag? Ikke sånne seriøse at du må til psykolog, mener jeg, men sånne små som du kan le av...

Jeg tar aldri den frammerste varen på det jeg skal ha på butikken. Teit, men jeg tror det er ett eller annet med at "mange andre har dulla og tatt på", enda varene er innpakka og greier... Er det igjen bare 1 av varen jeg skal ha, så er det noen få ganger jeg har ombestemt meg og "nei, jeg trenger det ikke likevel", men det er ikke så ofte, da...

flaut... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, sånn er jeg også! Tar ofte en som står litt lengre bak! Trodde bare det var jeg som var sånn, jeg! MRSMT!!!

Før måtte jeg alltid tråkke eller ikke tråkke på strekene på fortauet, f.eks., men det er liksom 25 år siden, da...

:hoho:

Skrevet

Jeg plukker også langt bak i rekka med varer....

Herregud, ekkel tanke.. Tenk om alle tenker sånn?? Da er det jo kun den fremste som ikke er kladdet på :ler:

Skrevet

Er det boksmat dere snakker om nå?

Skrevet

Om det er tvangstanke eller ikke....... Hm....

Ligger alltid minst et minutt i sengen etter at vekkerklokka har ringt før jeg står opp. De få gangene jeg har stått opp med en gang, har jeg enten skalla, snubla, vrikka beina eller tråkka på noe. Best å bli liggende litt og våkne først.

Og så må jeg drikke to liter vann hver dag, ellers får jeg for meg at jeg tørker ut i løpet av natta. Og det er jo i hvert fall bare tull!

Gjest Nathalie
Skrevet

Boksmat, hermetikk, frukt, aviser, sjkolader... Alt! Ihvertfall for meg

Skrevet

jeg tar alltid den nest bakerste i butikken, har vel flere sånne greier også..men kommer ikke på i farta

Skrevet

jeg har det sånn at jeg alltid tar nr to i avisbunken eller bladbunken i butikken. Andre varer pleier jeg å ta den fremmerste av...

Også, når jeg går på do, og skal låse, eller på badet for den saks skyld, så må jeg alltid ryske i døra for å sjekke om den er låst. Er jeg på ukjente toaletter så sjekker jeg alltid låsen først også, i frykt for å bli innestengt (skjedde nesten en gang) :) Faktisk så hender vel dette med alle låste dører, om jeg tenker meg om... saken er jo, at hver gang jeg røsker så er døren låst, så hva er poenget? :ler:

Skrevet

Jeg har en relativt irriterende uvane... Helt siden jeg lærte touch-metoden for 10 år siden har jeg telt på fingrene. Mye av det som blir sagt eller noe jeg leser "skriver" jeg med fingrene. Av og til helt uten at jeg tenker over det. Ikke det at jeg gjør det i fullt åsyn, men bare sånn umerkelig tapping på lårene eller noe sånt. Grøss.....

Gjest Virvel
Skrevet

Hadde massevis av "tvangshandlinger" da jeg var liten, men det er visst veldig vanlig for barn har jeg hørt, så ingen grunn til bekymring...hehe.

Jeg måtte blant annet gjøre det samme med venstre hånd som med høyre - for eksempel når jeg pusset tenner eller børstet håret. Ti børst med høyre, ti børst med venstre.

Snurret jeg én gang rundt med klokken, så måtte jeg "skru" tilbake igjen også :)

Også var det godnattritualet mitt da. Fikk ikke sove uten nattakos fra mamma og pappa, det er jo greit nok. Men så kom jeg til å tenke på at kanskje bamsen min også ville ha kos, så da måtte jeg nusse og klemme den også. Men så var det alle de andre kosedyrene mine...og puta, dyna, madrassen, senga, veggen, gulvet...til slutt hadde jeg et rituale som tok omtrent et kvarter hver kveld før jeg kunne legge meg til å sove :ler:

Jeg har vokst av meg det meste av disse greiene da, men jeg må fortsatt alltid sjekke dører jeg låser, tar også avis/blad nr 2 eller 3 i bunken, tar alltid den høyre skoen først, og den venstre skoen av først :roll:

Også har jeg en greie med å få tilbake ting jeg låner bort... Selv om det bare dreier seg om en bitteliten viskelærbit, så blir jeg helt satt ut hvis jeg ikke får den igjen innen "rimelig tid". :ler:

Skrevet

Jeg "skriver" og så med fingeren og foten. Det er veldig travelt hvis du f.eks ser på tv, og et ord setter seg fast på hjeren og jeg "skriver" det opp og opp igjen.............Hater fliser , gangoverfelt og hvite striper på veien, for kan ikke tråkke utenom en rute/strek.

Skrevet

Nei, jeg gir meg over...

Jeg skriver også ting etter touch-metoden, Pusen! Trodde ikke noen andre gjorde det, heller! :ler: Som oftest er det navnet mitt jeg "taster" - nesten uten å tenke over det.

:o Er jeg litt rar, da???

Burde aldri ha lært touch!!!

Skrevet

nå er jeg faktisk glad jeg ikke kan touch :), jeg har bare min egen touchmetode :) Noen kaller den bompi-metoden

Skrevet

Eh... :oops: jeg må alltid ha samme farve på klesklypene på hvert enkelt plagg, jeg deler de til og med inn i jente-, gutte- og nøytralfarver :lol: rød/rosa klyper på mine plagg, blå/grønne på kjærestens klær og hvite/lilla på alt det andre.............. :lol::lol: tror nok det er en tvangstanke ja, men den går bare utover meg selv, heldigvis...........

Skrevet

Jeg er også en "skriver"! :) Bruker både touch og bare pekefingeren.

Og det der med klesklypene er også et kjent fenomen; jeg kan ikke blande tre- og plastklyper :roll:

Skrevet

Jeg må ALLTID ha samme farge tegnestifter på en plakat eller et skriv når jeg henger noe opp på oppslagstavla på jobben!

Ellers er jeg fæl til å rette på pynteputene i sofaen! Det ser ut som en "slagmark" når mannen min har ligget der og sett TV, og jeg må alltid rette på putene så det ser ordentlig ut når jeg går og legger meg om kvelden, eller helst rett etter at han har reist seg for å hente et eller annet. *SUKK* Idiotisk egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...