AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Hei, Gift dame med to barn som er i et helt ok forhold. Jeg har den siste tiden hatt det tøft av ulike grunner ( bla. dødsfall i nær relasjon) Har fått ny lege, han er på samme alder som meg og vi ha veldig god kjemi, noe som er grunnen til at jeg går hos han. Jeg har hatt mange fine samtaler med han og timene har gått langt over tiden flere ganger. Gikk ofte til han i våres. har ikke vært der siden våres, før i går. Da sier han, nå er det lenge siden jeg har sett deg og jeg sier at -ja, det er jo bra. Han sier ja, bra for deg i hvertfall. ( denne kommentaren jeg hang meg litt opp i) Han smiler så godt til meg og står ofte veldig nær meg når vi går inn/ut av kontoret hans. Jeg kjenner en veldig tiltrekning til han... og føler han kjenner det samme. Tok meg inn i går, selv om han egentlig har kontordag. Ja, jeg er gift og familien min er alt og ønsker ikke at jeg skal bli betatt av andre, men det er ikke lett når man kjenner den tiltrekningen, som en magnet. Vanskelig å beskrive opplevelsene og følelsene jeg får når jeg er i nærheten av han. Er veldig mange menn jeg er i nærheten av jobbmessig, men ingen sånne tanker med noen av de. Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men blir litt satt ut av å føle og drømme meg bort til han. Hvis han hadde følt det samme, kan han jo ikke gjøre noe for han er dem profesjonelle part, og han er det.. men likevel får jeg en følelse av at det kunne være noe der.. Anonymkode: 9fce5...267
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Han høres ut som en helt normalt empatisk og profesjonell lege. Uten andre følelser for deg enn han har for enkefru Gnad-Pedersen på 93. Anonymkode: 52dae...f5c 43
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Nei det er en umulig situasjon. Snu magneten rundt og konsentrer deg om ektefellen din! Legen kan uansett miste autorisasjonen sin om det blir noe mellom dere og det vil du vel ikke ha på samvittigheten? Anonymkode: a819f...cb0 14
WubWub Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 "bra for deg" er en spydig og passiv aggressive kommentar og ikke et uttrykk for vennlighet. hadde legen min vært nebbete slik han legen du går hos ville jeg byttet fastlege til noen som kan oppføre seg som siviliserte folk. man drar ikke til legen for å bli psykisk mishandlet 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 Sånn tiltrekning kan også være ensidig, dvs at du føler, mens ham føler ingenting. Han som nå er mannen min fikk sms fra ei dame han møtte gjennom jobben som hadde kjent "vannvittig tiltrekning" mens han ikke hadde kjent noenting, han var jo nyforelsket - i meg... Legg det fra deg, og fokuser på mannen din. Legen vet godt når dere så hverandre sist, for han har nettopp kikket i journalen din. Og det _er_ en fin ting å slippe å se legen sin så ofte... Anonymkode: 2b05f...0b0 16
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Han er jo bare høflig. Anonymkode: 460ba...360 11
emilie123 Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 Har selv en meget flott lege med masse empati. Han viser også innimellom at han er glad for å se meg. Jeg sitter alltid over tiden og det er han som holder igjen. Jeg tolker det slik at han er glad i yrket sitt og glad i mennesker samt at han tror at han kan hjelpe meg. Kan det være slik med din lege også? Det er ikke uvanlig å forelske seg i legen/terapeuten sin. 11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 Leger er da vitterlig bare mennesker de også, selvsagt kan de føle en tiltrekning til sine pasienter! Spørsmålet blir vel om du er klar for å avslutte forholdet du allerede har, før du eventuelt ser om det kan bli noe mer mellom deg og denne legen? Om du har muligheten til det er det nok lurt å avslutte dette før det går så langt at det begynner å bryte deg ned. En slik tiltrekning kan plutselig utvikle seg til en ordentlig forelskelse, og da sitter man i klisteret. Bytt lege, om du ikke har tenkt til å gå fra mannen din. Anonymkode: ea076...5e3 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 23 minutter siden, WubWub skrev: "bra for deg" er en spydig og passiv aggressive kommentar og ikke et uttrykk for vennlighet. hadde legen min vært nebbete slik han legen du går hos ville jeg byttet fastlege til noen som kan oppføre seg som siviliserte folk. man drar ikke til legen for å bli psykisk mishandlet Neimen, man kan vel ikke bli så fornærmet av alt mulig? Disse ordene der var bare en del av en setning og ble nok ikke sagt på den sarkastiske måten du tenker på. Som det nok kan bli når det blir sagt på egen hånd. "Bra for deg iallefall" i denne sammenhengen betyr jo mer at det iallefall er bra for TS at hun ikke har sett legen på en stund, da har hun jo holdt seg frisk. Hvis legen hadde vært betatt av henne ville det dermed vært synd for han å ikke ha fått sett henne under denne tiden.. Ikke sant. ------------- Jeg er forresten ikke overbevist TS, om at han er interessert i deg. Jeg har selv en lege som sier slike ting, drar ut tiden, er ganske fysisk og gir komplimenter. Han ringte også fra sin private tlf en gang. Men, jeg har sett han med andre pasienter og dette er bare sånn han er. Ny-utdannet, entusiastisk, ung og super hyggelig lege. Han er sjarmerende også, men det virker som om du legger mer i dette enn hva som virkelig er der. Fokuser heller på mannen din og familien og livet ditt og ta de timene med legen for hva de er, hyggelige =) Anonymkode: b9e6a...8f6 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #11 Skrevet 19. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han høres ut som en helt normalt empatisk og profesjonell lege. Uten andre følelser for deg enn han har for enkefru Gnad-Pedersen på 93. Anonymkode: 52dae...f5c Enig dette. Du føler deg tiltrukket fordi du blir ivaretatt og har et leit samliv ellers kanskje men dette er jo legens jobb. Anonymkode: 371ba...18e 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #12 Skrevet 19. august 2017 Jeg vil anta at alle leger har fått med seg konsekvensene av å innlede et forld til en pasient, nemlig at de blir arbeidsledige og uten legelisens. Senetst for noen uker siden falt det en dom i en slik sak. Men selvfølgelig drøm og fantaser videre. Anonymkode: db881...fa6 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #13 Skrevet 19. august 2017 Jeg tror han liker deg, men like betyr ikke at han legger an på deg. Leger er bare mennesker, klart de og liker noen pasienter bedre enn andre. Men hvis han virkelig likte deg som i uprosjonelt likte deg, hadde han nok blitt ubekvem. Anonymkode: 621ef...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #14 Skrevet 19. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Gift dame med to barn som er i et helt ok forhold. Jeg har den siste tiden hatt det tøft av ulike grunner ( bla. dødsfall i nær relasjon) Har fått ny lege, han er på samme alder som meg og vi ha veldig god kjemi, noe som er grunnen til at jeg går hos han. Jeg har hatt mange fine samtaler med han og timene har gått langt over tiden flere ganger. Gikk ofte til han i våres. har ikke vært der siden våres, før i går. Da sier han, nå er det lenge siden jeg har sett deg og jeg sier at -ja, det er jo bra. Han sier ja, bra for deg i hvertfall. ( denne kommentaren jeg hang meg litt opp i) Han smiler så godt til meg og står ofte veldig nær meg når vi går inn/ut av kontoret hans. Jeg kjenner en veldig tiltrekning til han... og føler han kjenner det samme. Tok meg inn i går, selv om han egentlig har kontordag. Ja, jeg er gift og familien min er alt og ønsker ikke at jeg skal bli betatt av andre, men det er ikke lett når man kjenner den tiltrekningen, som en magnet. Vanskelig å beskrive opplevelsene og følelsene jeg får når jeg er i nærheten av han. Er veldig mange menn jeg er i nærheten av jobbmessig, men ingen sånne tanker med noen av de. Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men blir litt satt ut av å føle og drømme meg bort til han. Hvis han hadde følt det samme, kan han jo ikke gjøre noe for han er dem profesjonelle part, og han er det.. men likevel får jeg en følelse av at det kunne være noe der.. Anonymkode: 9fce5...267 Slutt å skyld på "magneten" og ta ansvar selv. Du har famile og er gift og er utrolig egoistisk slik du holder på. Familien din er ikke alt når du holder på slik. Ikke vær et jevla ludder Anonymkode: 521f9...d9c 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #15 Skrevet 19. august 2017 Bra for deg, betyr at det er fint at du blir friskere, men uten at han innrømmer at han også er komfortabel med det. Det ville vært uhøflig av han å bare svare ja, for det ville ha gitt inntrykk av at du spiser opp tiden hans unødvendig, noe en lege ikke bør gi inntrykk av i en slik situasjon. Anonymkode: 667d9...97a 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 Hvis han prøver seg må du anmelde han med gang. Ikke nøl med fortelle han hvor skapet står. Denne legen virker slesk og ekkel og ikke noe du trenger å finne deg i. Bytt lege hvis du ikke får satt han på plass. Anonymkode: 6a072...1f2 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #17 Skrevet 19. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Gift dame med to barn som er i et helt ok forhold. har ikke vært der siden våres, før i går. Da sier han, nå er det lenge siden jeg har sett deg og jeg sier at -ja, det er jo bra. Han sier ja, bra for deg i hvertfall. ( denne kommentaren jeg hang meg litt opp i) Han smiler så godt til meg og står ofte veldig nær meg når vi går inn/ut av kontoret hans. Anonymkode: 9fce5...267 Min første tanke er at han kanskje tenkte at "ja, det er jo bra", kunne i verste fall blitt tolket av deg som om han syntes det var bra han hadde sluppet å se deg- så han la til "bra for deg ihvertfall", slik at det ikke skulle være noen tvil om han misliker deg. Leger er vant til å jobbe med sårbare og i noen tilfelelr sarte pasienter som tolker små ting i negative vinkler Utenom det, så er det ganske vanlig for mennesker som deg i din situasjon og bli forelsket i noen som viser omsorg og lytter til deg- her legen. Pasienter kan da begynne å overtolke vanlig vennelighet fra legen Det er for øvrig uaktuelt at det kan bli noe mer mellom deg og legen når han har vært der for deg psykisk. Det er ekstremt vanlig at pasienter som har fått psykisk støtte utvikler følelser for behandler, dette ser man i studier og forskning. Derfor er det null toleranse for forhold mellom pasient og lege i disse tilfellene. Det er veldig enkelt for leger å utnytte pasienter sine forvirrede følelser og sårbare psykiske problemer om det var fritt frem. Anonymkode: 3f597...be0 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #18 Skrevet 19. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Gift dame med to barn som er i et helt ok forhold. Jeg har den siste tiden hatt det tøft av ulike grunner ( bla. dødsfall i nær relasjon) Har fått ny lege, han er på samme alder som meg og vi ha veldig god kjemi, noe som er grunnen til at jeg går hos han. Jeg har hatt mange fine samtaler med han og timene har gått langt over tiden flere ganger. Gikk ofte til han i våres. har ikke vært der siden våres, før i går. Da sier han, nå er det lenge siden jeg har sett deg og jeg sier at -ja, det er jo bra. Han sier ja, bra for deg i hvertfall. ( denne kommentaren jeg hang meg litt opp i) Han smiler så godt til meg og står ofte veldig nær meg når vi går inn/ut av kontoret hans. Jeg kjenner en veldig tiltrekning til han... og føler han kjenner det samme. Tok meg inn i går, selv om han egentlig har kontordag. Ja, jeg er gift og familien min er alt og ønsker ikke at jeg skal bli betatt av andre, men det er ikke lett når man kjenner den tiltrekningen, som en magnet. Vanskelig å beskrive opplevelsene og følelsene jeg får når jeg er i nærheten av han. Er veldig mange menn jeg er i nærheten av jobbmessig, men ingen sånne tanker med noen av de. Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men blir litt satt ut av å føle og drømme meg bort til han. Hvis han hadde følt det samme, kan han jo ikke gjøre noe for han er dem profesjonelle part, og han er det.. men likevel får jeg en følelse av at det kunne være noe der.. Anonymkode: 9fce5...267 Hva om legen en dag hadde prøvd seg på deg?Hadde du da latt det stå til og vært utro?Det ENESTE rette å gjøre her er å bytte lege tvert.Ikke risikere familien din på at det en dag går for langt. -Balder- Anonymkode: 240e7...840 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. august 2017 #19 Skrevet 19. august 2017 Han er kun høflig og profesjonell. Verken mer eller mindre.
Virrevirrevapp Skrevet 19. august 2017 #20 Skrevet 19. august 2017 Det kan være at legen er litt betatt av deg, samtidig beskriver du hyggelig omtenksom adferd som sikkert gjør ham til en god lege. Det er ikke farlig å være litt betatt. Sorg kan gjøre hjemmet litt grått, når var sist gang du gikk ut og danset med mannen din? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå