AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Tenker stadig på det, og vet om fler selv som ikke burde hatt barn i det store o hele. Men hvilke personer er det som er garantert å miste barna/barnet sitt til barnevernet? Personer selv som har oppvokst innunder barnevernet? Personer som sliter psykisk? Personer med en dårlig fortid? Anonymkode: 3712c...d42
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Folks som skriver gjentagende innlegg om barnevernet på kvinneguiden er spesielt utsatt. Anonymkode: 00716...e28 41
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Ingen grupper mister garantert. Det er alltid en individuell og samlet vurdering. Men psykisk utvuiklingshemming og sterk rus er ganske garantert grunn Anonymkode: 576e7...cbf 14
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. august 2017 #4 Skrevet 18. august 2017 Rusmisbrukere mister garantert om de ikke slutter. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 Mennesker som ikke ser hva de driver med Anonymkode: 446f8...ac2 1
Thyra Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen grupper mister garantert. Det er alltid en individuell og samlet vurdering. Anonymkode: 576e7...cbf I tillegg er det ikke alle ansatte i barnevernet som vurderer likt, og mange saker blir ikke fanget opp. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folks som skriver gjentagende innlegg om barnevernet på kvinneguiden er spesielt utsatt. Anonymkode: 00716...e28 He He He. Ja, ikke sant. De skriver ofte om barnevernet på kvinneguiden. De som er opptatt av det skulle hatt sin egen underkategori på kvinneguiden.no. Over til spørsmålet: Jeg har ingen anelse. 😱 Anonymkode: 11779...533
Thyra Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Rusmisbrukere mister garantert om de ikke slutter. Det kommer jo an på om det blir fanget opp. Mye som skjer bak "perfekte" fasader... 9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, Thyra skrev: Det kommer jo an på om det blir fanget opp. Mye som skjer bak "perfekte" fasader... Det fanges gjerne opp i svangerskapet, men seinere har du rett ja. Nå tenkte jeg på de som er avhengi allerede før.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 Jeg er tidligere barnevernsbarn, og har hatt en helt for jævlig barndom. Vi søkte om å adoptere, da kommer barnevernet på noen hjemmebesøk, for de skal skrive rapport, om man er egnet eller ikke, som foreldre. Og jeg var åpen, og ærlig om alt. Og vi kunne ikke ha fått en bedre rapport. Så fortiden din har ikke noe å si, det har noe om hvem du er i dag. Eller de siste månedene da. For er man rusmisbruker, men sluttet i dag, så får man jo ikke ha barna sine. Man må jo bevise det lenger, enn en dag. Anonymkode: a1da2...1ac 29
Thyra Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 3 minutter siden, Evilposelos skrev: Det fanges gjerne opp i svangerskapet, men seinere har du rett ja. Nå tenkte jeg på de som er avhengi allerede før. Ja, dersom mor har rusproblemer under svangerskapet blir det nok fanget opp.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 Jeg kjenner kun en som har mistet barn til barnevernet, og hun har bipolar lidelse som hun selvmedisinerte med alkohol. Hun mistet barnet tidlig og er edru I dag og har fått en nytt barn. Barnets fosterforeldre er veldig gode mennesker som bor nære barnets biologiske mormor, som har ukentlig kontakt med barnet. Barnet er snart voksent og levde kun et par år sammen med moren, men møter henne nå månedlig. Hun synes det er sårt at (hennes sitat): hun var så utrolig dum og ikke behandlet barnet sitt på riktig og trygg måte. Hun var sint på barnevernet helt til hun ble edru, og innså at barnet ble fjernet for barnets skyld, ikke for å straffe henne. Hun er en fin dame. En fin dame som hadde det vondt. Og hun har to fine barn. Anonymkode: 90e0b...19b 25
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 Mennesker uten selvinnsikt Anonymkode: f9019...dcb 10
slagelse Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 Barnevernet kan bestemme seg på forhånd for å ta barn uten å ha foretatt undersøkelser. Det skal ikke mer til enn en bekymringsmelding før en sak er i gang. Man skal passe seg når Barnevernet har fått en bekymringsmelding. Derfor må man finne ut hva som står i saksdokumentene. Det kan stå mye oppspinn og synsinger der. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 Har vært innunder barnevernet så og si hele mitt liv. Bodde hos fosterforeldre i flere år, derfor jeg skrev dette innlegget. Litt redd for at om jeg en gang i fremtiden skulle fått barn så ville de kommet på døra mi. Anonymkode: 3712c...d42 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 Psykisk utviklingshemmede Anonymkode: 94189...49c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #17 Skrevet 18. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært innunder barnevernet så og si hele mitt liv. Bodde hos fosterforeldre i flere år, derfor jeg skrev dette innlegget. Litt redd for at om jeg en gang i fremtiden skulle fått barn så ville de kommet på døra mi. Anonymkode: 3712c...d42 Om du var under barnevernet pga dine foreldre, så har dette ingenting å si. Om du var under barnevernets søkelys pga ting du gjorde (barn under en viss alder som gjør alvorlig kriminelle handlinger havner gjerne i barnevernets søkelys men får ikke rulleblad og kan ikke domfelles) så kan de være interessert i å følge med videre. Jeg ber om at du lytter svært kritisk til slagelse. Barnevernet er et barnevern, ikke familievern eller foreldrevern. De plikter å undersøke bekymringsmelding, men de har ikke som mål å fjerne flest mulig barn. Jeg vil tro at dersom du levde godt hos dine fosterforeldre og ikke var der knyttet til egen oppførsel eller diagnoser, så er det like stor fare for at du mister barnet som hvermannsen i gata. Anonymkode: 90e0b...19b 11
atropos Skrevet 18. august 2017 #18 Skrevet 18. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du var under barnevernet pga dine foreldre, så har dette ingenting å si. Om du var under barnevernets søkelys pga ting du gjorde (barn under en viss alder som gjør alvorlig kriminelle handlinger havner gjerne i barnevernets søkelys men får ikke rulleblad og kan ikke domfelles) så kan de være interessert i å følge med videre. Jeg ber om at du lytter svært kritisk til slagelse. Barnevernet er et barnevern, ikke familievern eller foreldrevern. De plikter å undersøke bekymringsmelding, men de har ikke som mål å fjerne flest mulig barn. Jeg vil tro at dersom du levde godt hos dine fosterforeldre og ikke var der knyttet til egen oppførsel eller diagnoser, så er det like stor fare for at du mister barnet som hvermannsen i gata. Anonymkode: 90e0b...19b Mannen min ble plassert på institusjon og ble umyndiggjort i et år pga utagerende adferd og narkotikamisbruk. Vi har to barn og barnevernet har aldri brydd seg om det... ( og det er heller ingen grunn til at de skulle gjort det, da mannen min ble voksen til slutt han og) 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #19 Skrevet 18. august 2017 2 minutter siden, atropos skrev: Mannen min ble plassert på institusjon og ble umyndiggjort i et år pga utagerende adferd og narkotikamisbruk. Vi har to barn og barnevernet har aldri brydd seg om det... ( og det er heller ingen grunn til at de skulle gjort det, da mannen min ble voksen til slutt han og) Umyndigjort? Det skal mer til for å bli umyndigjort enn narkotikamisbruk og utagerende adferd altså. Anonymkode: d95b2...039 3
atropos Skrevet 18. august 2017 #20 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Umyndigjort? Det skal mer til for å bli umyndigjort enn narkotikamisbruk og utagerende adferd altså. Anonymkode: d95b2...039 Midlertidig. Han var under institusjonen og så vidt jeg har forstått var umyndiggjøringen for at han ikke skulle ha muligheten til å avslutte behandlingen. Han ble myndig da han var 19. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå