AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Hei! Jeg lagde denne tråden: Jeg bor på en liten plass, og det er veldig synlig at jeg ikke går i samme klasse som tidligere. Det er fryktelig flaut... Jeg har på ungdomsskolen og vg1 fått veldig gode karakterer, og alle visste dette (ikke fordi jeg sa det, men man vet alltid hvem som får gode karakterer og ikke fordi folk spør om det). Skrev i den andre tråden at jeg har ADD og det rimer ikke helt med gode karakterer for noen, men jeg la i ufattelig mye arbeid. Så i fjor fikk jeg veldig høyt fravær, og dårligere karakterer, og jeg tror ingen hadde "trodd" det om meg. Så det er veldig flaut at jeg nå ikke er komt inn på vg3... Vet at folk er mest opptatte med seg selv og ikke andre, men likevel Jeg har også en eks her som jeg enda ikke er komt over, men han er nok definitivt over meg, som jeg synes er veldig flaut om han skal få vite dette. Man vil liksom ikke møte på eksen på gata når man har fett hår og går i joggeklær, det er liksom litt det samme med dette😜 Jeg er også veldig trist for at jeg ikke får være russ og være med på alle russekroene utover året. Ikke at jeg har så supermange venner fra gamle klassen, men bestevenninnen min som gikk i samme klasse vet nå ikke om hun er så gira lenger... Jeg vet at russetida ikke er det viktigste i livet, men det er fryktelig kjipt. Vil flytte vekk herfra til neste år, så blir nok ikke russ noensinne😛 Hva tror dere folk tenker om meg? Og går jeg virkelig glipp av noe når jeg ikke er russ? Anonymkode: d7186...a76
Gjest supernova_87 Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Du kan være russ når du fullfører vg3. Mest sannsynlig vil du jo få nye venner i den nye klassen din. Jeg tror gjerne folk lurer litt på hvorfor, folk er nysgjerrige, uten at man mener noe vondt om det. Hadde det kommet et nytt tilskudd i klassen vår hadde jeg vært nysgjerrig på hvorfor, og hvis jeg fikk vite det ville jeg aldri funnet på å dømt det. Du har vært uheldig med skade, operasjon og en ny diagnose, det sier lite om hvem du er. Det som sier noe om hvem du er er personligheten din, hvordan du takler denne motgangen og hvordan du behandler de rundt deg. Jeg skjønner at du ikke vil at eksen skal finne ut dette om deg. Jeg har kjent på den samme følelsen før, etter at det ble slutt med en av mine ekser følte jeg jo litt på det at det gikk bra for ham og gikk dårlig for meg, for jeg ville at han skulle synes han gikk glipp av noe. Noe sånt. Men samtidig må jeg bare si at han skal du drite i! Hvem bryr seg hva han tenker! Jaja, jeg vet du bryr deg, men ikke gjør det. Han er ute av livet ditt. Om han synes du var en larve som ble svidd under et forstørrelsesglass eller hva faen det har ingen innvirkning på deg. Det tror jeg kan være en lur måte å forholde seg til andres meninger på. Du kan ikke vite hva de tenker, derfor er det ikke vits å kaste bort tid og energi på det. Det er jo mulig noen ser opp til deg! At de synes du er sterk som har vært gjennom så mye og likevel står sterk i det hele. Hvis noen ikke synes ADD rimer med gode karakterer så kan du jo være noe lærerikt for dem. Med at de blir kjent med deg skjønner de mer hva ADD er, og at det ikke betyr at man må være elendig på skolen. Jeg har selv en venninne med ADHD, og hun har svært varierte karakterer nettopp på grunn av at hun er skoleflink og smart, men samtidig har slitt med riktig medisinmengde og derfor fått mye fravær og problemer med konsentrasjon. Jeg ville mye heller tatt opp igjen vg2 nå enn å måtte slite med å bruke flere år for å ta opp igjen fag senere for å få gode nok karakterer til å komme inn på det jeg vil. Vet ikke om dette er relevant for deg? Jeg vet det virker flaut nå, men om 10 år vil du være glad for at du jobbet og fikk deg litt bedre karakterer enn at du måtte jobbe og ta opp igjen det senere. Det går det også helt klart, men her får du muligheten til å jobbe med å finne ut av medisineringen og å komme deg ovenpå igjen samtidig som du tar opp igjen et år som du har litt basiskunnskaper fra allerede, slik at det kan være enklere å mestre alle tingene på samme tid. Det kan bli en god ting! Heier på deg!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 2 timer siden, Rainstorm skrev: Du kan være russ når du fullfører vg3. Mest sannsynlig vil du jo få nye venner i den nye klassen din. Jeg tror gjerne folk lurer litt på hvorfor, folk er nysgjerrige, uten at man mener noe vondt om det. Hadde det kommet et nytt tilskudd i klassen vår hadde jeg vært nysgjerrig på hvorfor, og hvis jeg fikk vite det ville jeg aldri funnet på å dømt det. Du har vært uheldig med skade, operasjon og en ny diagnose, det sier lite om hvem du er. Det som sier noe om hvem du er er personligheten din, hvordan du takler denne motgangen og hvordan du behandler de rundt deg. Jeg skjønner at du ikke vil at eksen skal finne ut dette om deg. Jeg har kjent på den samme følelsen før, etter at det ble slutt med en av mine ekser følte jeg jo litt på det at det gikk bra for ham og gikk dårlig for meg, for jeg ville at han skulle synes han gikk glipp av noe. Noe sånt. Men samtidig må jeg bare si at han skal du drite i! Hvem bryr seg hva han tenker! Jaja, jeg vet du bryr deg, men ikke gjør det. Han er ute av livet ditt. Om han synes du var en larve som ble svidd under et forstørrelsesglass eller hva faen det har ingen innvirkning på deg. Det tror jeg kan være en lur måte å forholde seg til andres meninger på. Du kan ikke vite hva de tenker, derfor er det ikke vits å kaste bort tid og energi på det. Det er jo mulig noen ser opp til deg! At de synes du er sterk som har vært gjennom så mye og likevel står sterk i det hele. Hvis noen ikke synes ADD rimer med gode karakterer så kan du jo være noe lærerikt for dem. Med at de blir kjent med deg skjønner de mer hva ADD er, og at det ikke betyr at man må være elendig på skolen. Jeg har selv en venninne med ADHD, og hun har svært varierte karakterer nettopp på grunn av at hun er skoleflink og smart, men samtidig har slitt med riktig medisinmengde og derfor fått mye fravær og problemer med konsentrasjon. Jeg ville mye heller tatt opp igjen vg2 nå enn å måtte slite med å bruke flere år for å ta opp igjen fag senere for å få gode nok karakterer til å komme inn på det jeg vil. Vet ikke om dette er relevant for deg? Jeg vet det virker flaut nå, men om 10 år vil du være glad for at du jobbet og fikk deg litt bedre karakterer enn at du måtte jobbe og ta opp igjen det senere. Det går det også helt klart, men her får du muligheten til å jobbe med å finne ut av medisineringen og å komme deg ovenpå igjen samtidig som du tar opp igjen et år som du har litt basiskunnskaper fra allerede, slik at det kan være enklere å mestre alle tingene på samme tid. Det kan bli en god ting! Heier på deg! Tusen takk for svar💕 Jeg tror jeg har best mulighet for å få gode karakterer ved å gå året om igjen.. Jeg føler at jeg levde et "dobbeltliv" overfor eksen siden jeg aldri har fortalt ham om mine problemer, og han er tilflyttet hit. Så nå får han nok vite sannheten om meg, altså at jeg sliter ganske mye😜 Men som du sier, jeg bør ikke tenke på det... Anonymkode: d7186...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå