Gå til innhold

Hva er verst?

Hva er verst?  

1. 1. Hva er verst?

• Å "lide" seg gjennom sex når man ikke har lyst
      25
    • Å finne på unnskyldninger som fex hodepine for å slippe å ha sex
      10

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er verst, å "gå med på" sex når du egentlig ikke har lyst eller å finne på unnskyldninger som fex hodepine for å slippe?

Begrunn gjerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i det heletatt "finne på" unnskyldninger - hvorfor ikke være klar å si at "I dag har jeg ikke lyst"..??

Skrevet

Det er jo gjerne jenter som gjør sånnt da, men hvis man skulle vri på det og tenke hva som hadde såra meg mest så syns jeg det hadde vært værre at kjærsten min led seg igjennom sex isteden for å finne på en unnskyldning! Det skal jo ikke være noe lidelse akkurat!

Skrevet

Synes det er verst å lyve, for da er kommunikasjonen inne på et blindspor. Ved å gå inn for sex når man ikke har lyst, så hender det at man finner ut at det ikke var så ille allikevel.

Har man ikke lyst, så kan man jo bare si det!

Gjest Daniella_
Skrevet
Synes det er verst å lyve, for da er kommunikasjonen inne på et blindspor. Ved å gå inn for sex når man ikke har lyst, så hender det at man finner ut at det ikke var så ille allikevel.

Har man ikke lyst, så kan man jo bare si det!

:Nikke:

Skrevet

jeg synes alt. 1 er verst, jeg synes ikke man skal måtte ha sex om man ikke ønsker det selv.. det skal selvfølgelig heller ikke være nødvendig å finne på unnskyldninger, men det synes jeg ikke er riktig like ille.

Skrevet
Hvorfor i det heletatt "finne på" unnskyldninger - hvorfor ikke være klar å si at "I dag har jeg ikke lyst"..??

Helt enig.

Jeg synes begge deler er like ille. Det kunne ikke falle meg inn å lyve for å slippe sex, og har heldigvis en samboer som ikke synes det er noe problem når jeg en gang i blandt bare ikke har lyst. Jeg kunne heller aldri tenke meg å gå med på det bare for hans skyld, jeg ville ikke like å ha sex å lure på om han syntes dette var godt eller om han bare jattet med. Såpass respekt synes jeg man skal vise sin livspartner.

Skrevet

kan ikke se for meg at jeg ville gjøre noen av delene i grunn.

Skrevet

De hender jeg har sex med sambo selv om jeg ikke er spesielt kåt og det har jeg ingen problemer med. Hvis han er sprengkåt og jeg har hodet et annet sted og ikke er med på notene så kan jeg da la ham få tilgang uten at det gir meg noen negative følelser. Føler at jeg gjør en god gjerning :ler: og så er det litt morsomt å være litt på utsiden og bare observere ham. Han ville sikkert gjort det samme for meg hvis det var aktuelt, men det har det ikke vært foreløpig, da han alltid er klar for litt moro. Men jeg har heller ingen problemer med å si at jeg ikke vil, og det aksepteres.

Skrevet

Jeg tok opp temaet fordi det ble en heftig diskusjon på jobben idag, der en av jentene hissig kommenterte at det var hustruens "plikt" å stille opp for mannen sin, "han bruker jo ikke så lang tid allikevel...." som hun sa....... Og et par damer litt oppe i årene bare ristet på hodet over slik kvinneundertrykking.

Jeg har ikke tenkt på problemstillingen engang, men syns igrunn det var litt interessant.

Jeg har svart at jeg syns alt 2 er verst, jeg syns det er verre å lyve enn å "gi seg over" til sin elskede i ny og ne. Og som oftest blir man jo fort med på notene.

Men jeg håper inderlig ikke at mange damer har det slik som hun som syns vi bør stille opp............?

Skrevet

hvorfor skal man lyve om sex eller lide seg gjennom det.

det beste er å være ærlig å si at man ikke har lyst.

Gjest Nattsol
Skrevet
Og et par damer litt oppe i årene bare ristet på hodet over slik kvinneundertrykking.

Kvinneundertrykking!? :roll:

Ja, det er jo skikkelig undertrykking når frøkna velger å stille opp av egen vilje. Usj, jeg er litt lei rødstrømpementalitet.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Jeg tok opp temaet fordi det ble en heftig diskusjon på jobben idag' date=' der en av jentene hissig kommenterte at det var hustruens "plikt" å stille opp for mannen sin, [i']"han bruker jo ikke så lang tid allikevel...." som hun sa....... Og et par damer litt oppe i årene bare ristet på hodet over slik kvinneundertrykking.

Jeg har ikke tenkt på problemstillingen engang, men syns igrunn det var litt interessant.

Men jeg håper inderlig ikke at mange damer har det slik som hun som syns vi bør stille opp............?

jeg stiller med glede opp for min kjære hvis jeg har en dabbende sexlyst som har vart over stund.

skulle da bare mangle, og jeg er ikke undertrykt selvom jeg kanskje EN GANG i løpet av 1-2mnd gjør en ting i kjærlighet til min kjære.

jeg har nemlig skjønt at det nettopp IKKE er kvinneundertrykkende å gjøre noe sånt.

makan til tullfjas...!

Gjest Anonymous
Skrevet

Å lyve er verst, men det er ikke bra å ha sex for å være snill heller. Skjønt jeg må innrømme at jeg har praktisert sistnevnte ofte nok selv - av og til er det enklere å legge seg ned og lukke øynene og tenke på noe hyggelig i to minutter enn å måtte bruke en halvtime på å krangle og avvise.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det å ha sex med partneren kan oppleves som lidelse bare fordi man ikke er kåt akkurat der og da. Så lenge man gjør det frivillig og ikke føler at man må, så kan ikke jeg forstå at det kan være noe man lider seg gjennom! Å glede partneren sin og gi nytelse er da en fin ting selv om man ikke når de store høyder selv, men hvis man ikke vil så skal man selvsagt la det være. Men å snakke om lidelse blir litt drøyt, synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes heller ikke lidelse er det rette ordet, men et ufrivillig samleie er av åpenbare fysiske årsaker likevel ganske vondt. Pluss på med den ydmykende, ekle følelsen man får av å være i en slik situasjon, og gjerne også den dårlige samvittigheten over å ikke ha lyst, så blir det et veldig utrivelig scenario.

Skrevet
Jeg synes heller ikke lidelse er det rette ordet' date=' men et ufrivillig samleie er av åpenbare fysiske årsaker likevel ganske vondt. Pluss på med den ydmykende, ekle følelsen man får av å være i en slik situasjon, og gjerne også den dårlige samvittigheten over å ikke ha lyst, så blir det et veldig utrivelig scenario.[/quote']

Hvis man er åpen om det og kan fortelle at man ikke har lyst, men kan bli med for å glede partneren, tror jeg de negative følelsene ikke vil komme. Og så finnes det kremer og oljer som gjør det fysiske enklere. Men har man ofte mangel på lyst, blir det noe annet. Jeg snakker om en gang i blant i et forhold hvor sexlivet er bra. Og man kan også tilfredsstille partneren på andre måter enn ved samleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...