Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går gjennom en skillsmisse og sliter psykisk pga det. Er rett og slett vanskelig å gå ut av sengen, føler meg dypt deprimert. Jeg leverte oppsigelse og har denne mnd igjen, men jeg spurte om å slutte 2 uker tidligere. Det var greit så lenge jeg hjalp til ekstra, noe som jeg gjorde. Har to dager igjen, men fikk sykemelding av legen. Jobben innebærer å møte og snakke med mange mennesker, noe som jeg virkelig ikke klarer akkurat nå. Vært på gråten siste dagene jeg har jobbet. Men sjefen ringte meg og sa det var dårlig gjort av meg, at jeg bare hadde to dager igjen, og at jeg må jobbe to dager neste uke istedet. Jeg ble stresset og sa greit, men har virkelig ikke lyst. Jeg vet at legen hadde gitt meg lengre sykemelding hvis jeg hadde sourt, men da klikker vel sjefen enda mer. Noen råd til hva jeg kan gjøre?  Jobbet der i 2 år og aldri levert sykemelding før nå, så føler ikke jeg fortjener dette av sjefen

Anonymkode: 80a90...f6f

Skrevet

Du er sykemeldt og er ferdig som arbeidstaker der du jobber. Sjefen kan ikke gjøre noe annet enn å godta en lovlig sykemelding. 

Anonymkode: 02321...2be

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sykemeldt og er ferdig som arbeidstaker der du jobber. Sjefen kan ikke gjøre noe annet enn å godta en lovlig sykemelding. 

Men må jeg jobbe ekstra for de to dagene? Siden oppsigelsestiden var egentlig ut denne mnd.

Anonymkode: 80a90...f6f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men at hun fikk lov å slutte tidligere gjorde jo sjefen for å være grei. Slik jeg ser det, må hun enten ta igjen de to dagene, bli sykemeldt ut oppsigelsestiden eller jobbe ut august (som er opprinnelig oppsigelsestid)

Anonymkode: a557a...728

Skrevet

Er hun sykemeldt så kan ikke leder tvinge deg på jobb i oppsigelsestiden. Oppsigelsestiden løper selv om du er sykemeldt så dette skal ikke tas igjen. Men du ts jeg håper du har en ny jobb i sikte og at du ikke kun har sagt opp denne jobben fordi du sliter psykisk om dagen? For ettervært så burde du forsøke deg ut i jobb igjen da det er ikke bra i lengden å kun være hjemme. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, tussi84 skrev:

Er hun sykemeldt så kan ikke leder tvinge deg på jobb i oppsigelsestiden. Oppsigelsestiden løper selv om du er sykemeldt så dette skal ikke tas igjen. Men du ts jeg håper du har en ny jobb i sikte og at du ikke kun har sagt opp denne jobben fordi du sliter psykisk om dagen? For ettervært så burde du forsøke deg ut i jobb igjen da det er ikke bra i lengden å kun være hjemme. 

TS er ikke sykmeldt ut oppsigelsestiden. Blir hun det kan selvsagt ikke arbeidsgiver kreve at hun skal jobbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...