Gå til innhold

Om en god venn av deg fortalte at han røyker hasj...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke at hasj eller andre ulovlige rusmidler er ok og hadde forventet at vedkommende ikke røykte rundt meg. Men jeg hadde ikke endt vennskapet. 

Jeg har jobbet med ungdom og forebygging av rus i samarbeid med politet. Dette har ført til at jeg har gått i fra fester hvor det har blitt røyket hasj. Litt pinlig om politiet hadde kommet å banket på døren og sett meg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville rynket på nesa. Ikke min sak, men synes likevel ikke noe om det, foretrekker å ikke ha rusmisbrukere i omgangskretsen min! 

Anonymkode: 52a76...06f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke når det skjer. Og ærlig talt - vi skjønner at lukten ikke kommer av at dere har vasket dere med etylenglykol...

Anonymkode: be503...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 ganger i uka, hvordan ville du reagert?

Anonymkode: b6a2f...f4d

Da tenker jeg:

han om det.

Du kan gi gode råd men best å tenke at det er hans sak. Han vet hva det er og hva samfunnet syntes, likevel har han valgt det. Det du kan sette en standard for er om du ikke ønsker at han skal gjøre det i ditt nærvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke omgås folk som røyker hasj, så jeg hadde sluttet med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet han på dagen og ville ikke snakket med han før han var ferdig med misbruket sitt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, T-Rex skrev:

Flertallet av Norges befolkning over 30 har en viss livserfaring.

Folk som ruser seg, vil oftest fortrenge de negative sidene av rusbruken. Og det kan fort bikke over i rusmisbruk.

Det er fullt mulig å se de negative konsekvensene av hasjbruk og likevel være for legalisering av hasj. På samme måte som man ser de negative konsekvensene av alkohol og likevel ikke mener at det skal forbys. 

Man kan håpe på at man med en frihet til å velge selv vil være opplyst nok til å velge å avstå fra å leve livet sitt på en skadelig måte. 

Anonymkode: 01d82...99b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig å se de negative konsekvensene av hasjbruk og likevel være for legalisering av hasj. På samme måte som man ser de negative konsekvensene av alkohol og likevel ikke mener at det skal forbys. 

Kan ikke si imot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke aksepterer cannabis-bruk. Godtar dere ikke folk som drikker  alkohol heller da? 

Anonymkode: 0021a...b24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke aksepterer cannabis-bruk. Godtar dere ikke folk som drikker  alkohol heller da? 

Anonymkode: 0021a...b24

Alkohol er lovlig. Men tror de fleste har noe imot misbruk også av alkohol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville takket for tilliten og vært glad for at han kjenner meg godt nok til å vite at han kan dele slike ting med meg uten å være redd for å bli fordømt eller anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalt vennen at han eller hun gjør noe ufattelig dumt. 

Anonymkode: a5341...b68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg. Min bestevenn begynte og det jeg gjorde var og fortelle hva som skjer med kroppen hans siden jeg vet mye om sånt pga studier. Det var det jeg kunne bidra med. Jeg sa også at han måtte få seg hjelp da ting falt utenfor kontroll. Han ble naturligvis sur på meg, men han skjønte det etterhvert og skaffet seg hjelp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan håpe på at man med en frihet til å velge selv vil være opplyst nok til å velge å avstå fra å leve livet sitt på en skadelig måte. 

Jeg tror dette er et viktig punkt i debatten. Selv mener jeg at det er viktig at samfunnet griper inn med forbud for befolkningens beste. Jeg vet imidlertid at det er mange som ønsker mer frihet til å velge og ikke være bundet av regler og forbud staten setter. Det for meg er et helt greit argument. Dette er noe det alltid vil være ulike oppfatninger om. Det jeg ikke synes er et greit argument er når man dysser ned negative virkninger av hasj ("man blir overhodet ikke påvirket negativt av hasjbruk, ærlig talt") eller mener at det bør legaliseres fordi alkohol er lov. 

Anonymkode: c6439...f10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig overrasket, og hadde nok holdt personen på avstand. I min nære krets er det ingen som røyker hasj, jeg kjenner ingen som røyker sigaretter lenger heller... Alle har sluttet. Mange har prøvd hasj en gang eller to i ungdomstiden, men ikke noe ut over det. 

Kanskje hasj ikke er så farlig for noen, men jeg har aldri prøvd og vil ikke ha noe med det å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært litt obs på at noen sa "røyker kun hasj 2 ganger i uken", ofte er da dette bare en løgn og man skjuler at man heler røyker mye mer enn det - av egen erfaring med en venn som da egentlig røyket hasj hver eneste dag, og klarte verken å innrømme ovenfor seg selv eller andre at h*n røyket hver eneste dag, så det ble "2 dager i uka".

Det jeg syns er litt dumt med hasj er nettopp det at det har blitt så vanlig. De jeg kjenner/vet om som røyker hasj sliter med en del ting, alt fra psykiske problemer til problemer hjemme, problemer med samboer, seg selv... Men jeg vet også om folk som jobber, "er oppegående" og røyker hasj hver eneste dag, men disse menneskene er også mye deprimerte osv.

Ts, du kan jo gjøre vanlige ting med noen som røyker hasj, men prøv å unngå situasjoner hvor du sitter hos h*n og den personen setter seg ned for å røyke, det er ikke særlig gøy å sitte med noen som er kjempe stein/høy.

Anonymkode: 31f9f...dd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da to venner av meg fortalte det til meg ble jeg sjokkert. Jeg har ingenting med det, men de kan ikke få meg med på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en veldig tenkt problemstilling, for det tviler jeg noen gang kommer til å skje. Først hadde jeg nok ikke trodd på det, så hadde jeg blitt sjokkert. En fjern venn/bekjent kan man fade ut, men en nær venn stiller man opp for. Hadde egentlig tenkt at personen måtte hatt en alvorlig psykisk knekk og trengt profesjonell hjelp. Hadde personen tatt lett på det og tullet det vekk, hadde jeg tenkt nødhjelp asap for det har tydeligvis tørnet helt, og hadde blitt veldig bekymret.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...