AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Med en gang jeg blir gravid, skjer det noe med utseendet. Jeg blir liksom sliten og dradd i ansiktet, huden og håret blir fetere og jeg ser generelt bare mindre opplagt og frisk ut. Aldri sett noe til den "gløden" som liksom skal komme Andre som har det sånn? Hva er grunnen til dette tro? Anonymkode: e4d69...9cc
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Hormoner, og ja, det er normalt. Man ER som regel langt mindre opplagt når man er gravid enn ellers. Jeg er i uke 11, og har vært helt forferdelig trøtt og utmattet, og kvalm og uggen, hele svangerskapet. Ikke rart man ser litt under pari ut da. Anonymkode: 4673b...f22 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Jeg var en av de som fulgte den gamle regla om at jenter stjeler mors skjønnhet fra de er skapt, mens gutter gir mor skjønnhet. Med jenta var jeg hoven, posete, kvisete, store svarte hår vokste vilt på hake og leppe og håret mitt var permanent fett. Med gutt så føltes det ut som hver dag var en skikkelig god hair day og huden I ansiktet har ikke krevd så lite pleie siden før puberteten. Men, det har nok lite med kjønn å gjøre. Alle svangerskap er ulike. Anonymkode: b695f...81e 1
QBee Skrevet 18. august 2017 #4 Skrevet 18. august 2017 Gravidglød er nok noe som er få forunt Jeg får lett uren hud til vanlig, som gravid er det et ikke-problem. Sånn bortsett fra det- ser dradd og sliten ut, samler vann i ansiktet og ellers, og magen blir ikke ordentlig stor og fin før rundt uke 25, når jeg allerede har gått opp 12-15 kg og føler meg svært lite vel med resten av kroppen bare å holde ut, man får "seg selv" tilbake etterpå (når den verste våkeperioden er over iallfall).
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med en gang jeg blir gravid, skjer det noe med utseendet. Jeg blir liksom sliten og dradd i ansiktet, huden og håret blir fetere og jeg ser generelt bare mindre opplagt og frisk ut. Aldri sett noe til den "gløden" som liksom skal komme Andre som har det sånn? Hva er grunnen til dette tro? Anonymkode: e4d69...9cc Det sies at etter første trimester blir det litt bedre. Men at de som får jente ofte får det slik som du beskriver. Jeg har straks bikket uke 12 og kjenner at håret mitt er bedre enn hva det var, men kviser har jeg endel av ennå. Anonymkode: 70575...0ab
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 Jeg er bare i uke 4, og synes jeg er fetere i huden, dratt i annsiktet, og får fort fetere hår.. Svetter også ganske mye! Har egentlig ikke lett for å svette.. Så lurer på hvordan det blir når jeg kommer lengere, når det allerede er sånn nå.. Men skal vel ikke klage! Ble så glad for graviditeten❤️ Anonymkode: 1d7c8...c5f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Jeg har absolutt ingen glød og har ikke hatt det under hele svangerskapet. Er 36 uker på vei nå og bare lei Anonymkode: c16d2...670
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 Har også fett hår og det hud hvor det stadig dukker opp nye kriser. Er i uke 12 og ser bare lubben ut nå før gravidmagen kommer. Føler også at jeg mister mer hår enn vanlig. Men så lenge jeg ikke sliter med kvalme skal jeg ikke klage Anonymkode: 997fe...725
Puny Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 normalt. Den gløden folk snakker om er hardt overvurdert, eneste jeg merket til det var svette i 3. trimester 1
Slepdeprid Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med en gang jeg blir gravid, skjer det noe med utseendet. Jeg blir liksom sliten og dradd i ansiktet, huden og håret blir fetere og jeg ser generelt bare mindre opplagt og frisk ut. Aldri sett noe til den "gløden" som liksom skal komme Andre som har det sånn? Hva er grunnen til dette tro? Anonymkode: e4d69...9cc Du har bare sluttet å sminke deg 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 Jeg er i uke 9, og om man skal tolke tråden riktig venter jeg en gutt :D Føler svært lite på at jeg er gravid, ser flottere ut i klærne mine enn jeg har sett på lenge :D Da jeg gikk med jenta mi sov jeg dårlig helt fra starten, spydde som en gris i 10 uker (7-17) og var sykt kvisete og ble aldri fin på håret... Nå glemmer jeg nesten at jeg er gravid og når folk på jobben planlegger arr. langt uti neste år er jeg heeelt med :´) i forrige svangerskap glemte jeg ikke at jeg var gravid ett eneste sekund Anonymkode: 668b6...831
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 10 minutter siden, Slepdeprid skrev: Du har bare sluttet å sminke deg Morroklumpen Skikkelig liten godgutt du. Sånne skal gjøre deg klar for å legge seg nå, for å være klare til skole i morgen Anonymkode: 2c65b...961 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 Har to jenter jeg, aldri hatt så fin hud! Hihi. Og begge er mye penere enn mammaen sin. Anonymkode: bb9d9...197
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en av de som fulgte den gamle regla om at jenter stjeler mors skjønnhet fra de er skapt, mens gutter gir mor skjønnhet. Med jenta var jeg hoven, posete, kvisete, store svarte hår vokste vilt på hake og leppe og håret mitt var permanent fett. Med gutt så føltes det ut som hver dag var en skikkelig god hair day og huden I ansiktet har ikke krevd så lite pleie siden før puberteten. Men, det har nok lite med kjønn å gjøre. Alle svangerskap er ulike. Anonymkode: b695f...81e Samme her! Med jenta var jeg dratt i ansiktet, kvisete, hver dag var bad hair day, blek og gusten. Med begge sønnene mine fikk jeg en myk glød i huden, ingen kviser og håret mitt ble sterkt og glansfullt. Jeg er ikke en som normalt sett synes jeg er pen, men jeg var pen i de svangerskapene 😂 Jeg ble attpåtil sjekket opp, selv med stooor mage. Anonymkode: 9e85d...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 Gløden?! Det er vel noe folk sier for å være høflige, mer et medlidenhet kompliment! For de fleste vil jo hormonene gjøre at en blir oppblåst, får mere hårvekst, kanskje uren hud. I tillegg er ofte gravide kvinner veldig sensitive og kanskje føler de seg ikke helt bra med sin oppblåste kropp. Da sier folk at de gløder for å være hyggelige og som moralsk støtte. Anonymkode: 73d28...724 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 Samme med meg, var helt blek som gravid, mistet all glød.. Er generelt passe fornøyd med utseende mitt, men som gravid var det noe med hele ansiktet som bare så veldig rart ut. Sluttet å ta selfies ganske kjapt, haha, tenkte ikke så mye over det før etter gravidteten, plutselig følte jeg meg som meg selv i ansiktet! Veldig merkelig. Anonymkode: b1030...b1b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #17 Skrevet 18. august 2017 Er snart i 2.trimester.Føler ikke noe glød så langt,men har heldigvis sluppet unna uren hud og fett hår.Er nærmest konstant kvalm,og det blir jeg fryktelig trøtt av. Anonymkode: 8bfd6...be0
Thyra Skrevet 18. august 2017 #18 Skrevet 18. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en av de som fulgte den gamle regla om at jenter stjeler mors skjønnhet fra de er skapt, mens gutter gir mor skjønnhet. Med jenta var jeg hoven, posete, kvisete, store svarte hår vokste vilt på hake og leppe og håret mitt var permanent fett. Med gutt så føltes det ut som hver dag var en skikkelig god hair day og huden I ansiktet har ikke krevd så lite pleie siden før puberteten. Men, det har nok lite med kjønn å gjøre. Alle svangerskap er ulike. Anonymkode: b695f...81e Gikk hårveksten tilbake etter at jenta ble født?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #19 Skrevet 18. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare i uke 4, og synes jeg er fetere i huden, dratt i annsiktet, og får fort fetere hår.. Svetter også ganske mye! Har egentlig ikke lett for å svette.. Så lurer på hvordan det blir når jeg kommer lengere, når det allerede er sånn nå.. Men skal vel ikke klage! Ble så glad for graviditeten❤️ Anonymkode: 1d7c8...c5f Dette har med stoffskiftehormonene som er i u alanse. Har det srlv. Får plistrete hår. Svetter av ingenting. Endringer i huden osv osv. Hos de fleste går dette over etter graviditet Anonymkode: e0895...172
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #20 Skrevet 18. august 2017 Jeg fikk gutt, og så helt forjævelig ut frem til uke 20. Vi snakker cysteakne som har ødelagt huden min pga arr og hår som var vått av fett hver dag, måtte vaskes hele tiden. Spydde hele tiden i 20 uker, det hjalp ikke på det dradde ansiktet Syns jeg så bra ut det siste trimesteret da, da oljen i huden og håret tok slutt. Anonymkode: 72d81...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå