Olifant Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Hei. Vi har en laaaang gjesteliste på over 100 mennesker. En god del fra Østlandet, en god del fra Vetlsandet, en go del fra Nord-NOrge og en del fra utlandet. Vi satser på å ha bryllupet i Danmark og lurer veldig på sånn ca. hvor stort frafall vi skal regne med? Har hørt at det er vanlig å regne 10%, men vi bør kanskje regne med litt mer?
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Vi hadde åtte stykker som meldte avbud bare på bryllupsdagen...... Litt dårlig gjort syns jeg :-?
TeddyToria Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har også hørt ca 10%... Men 100 gjester er jo nokså mange, så jeg ville kanskje regnet med litt ekstra...særlig siden det er så mange som også kommer langveisfra!? Men det er jo vanskelig, for plutselig så kommer alle! :o
Olifant Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2005 Ja, synes det er vanskelig å vite... Tex: På selve dagen? Isåfall håper jeg de hadde meget gode unnskyldinger. Hvor mange inviterte hadde dere totalt?
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Tex: På selve dagen? Isåfall håper jeg de hadde meget gode unnskyldinger. Hvor mange inviterte hadde dere totalt? Jeg mener det stod 106 på lista vår..... Min ene venninde kunne plutselig ikke komme fordi moren som skulle passe datteren hennes plutselig hadde fått lungebetennelse...... Det samme hadde visst moren den dagen jeg skulle drikkes ut også, pussig nok...... Min tante og onkel stod ferdig pyntet og klare til å dra, men så orket de ikke allikevel. Det hører med til historien at min onkel var svært kreftsyk og døde bare to uker senere. Min søster og familien....... Vel, det er et kapittel for seg. Historien er hårreisende. Det verste var at de dukket opp i kirken for å fortelle at de ikke kom, alle fem, fordi den ene sønnen hadde fått skrubbsår i barnehagen dagen før........... :evil: Makan....... Vel, sånne folk kjenner jeg.........
Olifant Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2005 Min ene venninde kunne plutselig ikke komme fordi moren som skulle passe datteren hennes plutselig hadde fått lungebetennelse...... Det samme hadde visst moren den dagen jeg skulle drikkes ut også, pussig nok...... Høres ikke ut som en venninne i det hele tatt spør du meg! :evil: Min søster og familien....... Vel, det er et kapittel for seg. Historien er hårreisende. Det verste var at de dukket opp i kirken for å fortelle at de ikke kom, alle fem, fordi den ene sønnen hadde fått skrubbsår i barnehagen dagen før........... :evil: Makan....... Vel, sånne folk kjenner jeg......... Uffda, det er noe av det verste ..... :evil: :evil: :evil: -------- Tror vi skal slippe unna mye sånt, moren til min stemor kan finne på å melde avbud av de merkeligste grunner, men må innrømme at det nesten bare ville vært en lettelse....
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2005 #7 Skrevet 13. januar 2005 Høres ikke ut som en venninne i det hele tatt spør du meg! :evil: Vel det må vel sies at da hun fyllte 30 senere på året var jeg brått veeeeldig syyyyk den dagen. Jeg gadd ikke gå, rett og slett. Og ikke har jeg dårlig samvit heller
liv Skrevet 13. januar 2005 #8 Skrevet 13. januar 2005 vi har slekt over hele landet og vi hadde gjesteliste på 71, vi ble 44..
Arwen Skrevet 13. januar 2005 #9 Skrevet 13. januar 2005 Hos oss har bare tre meldt avbud, to stykker står litt på vent av forskjellige årsaker. To stykker til dukker ikke opp fordi to av tre fettere har klart å bli single i løpet av desember. Har 69 som står til middag hvis de to som ikke vet kommer.
Gjest MrsL Skrevet 13. januar 2005 #10 Skrevet 13. januar 2005 Vi fikk avbud fra 3 stykker, og en har ennå ikke sagt i fra at han ikke kom (vi giftet oss i juni) Vi hadde vel rundt 70 på gjestelisten
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 13. januar 2005 #11 Skrevet 13. januar 2005 ... To stykker til dukker ikke opp fordi to av tre fettere har klart å bli single i løpet av desember. Jeg har strøket to mannfolk av gjestelisten min nå i januar fordi to venninner skal skille seg :-(
Vimsevips Skrevet 13. januar 2005 #12 Skrevet 13. januar 2005 10 % vil ikke være så dumt å regne med, men ta høyde for at det kan bli færre eller mange flere.
Fakse Skrevet 13. januar 2005 #13 Skrevet 13. januar 2005 Det som i alle fall er sikkert er at man ikke kan regne med noe som helst. Man bør ha tenkt på hva man gjør dersom alle kommer (det bør vel egentlig ikke være noe problem?) og dersom mange melder avbud. Ingen bryllup er "normale"!
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #14 Skrevet 14. januar 2005 Hos oss meldte ingen av de inviterte gjestene avbud! Og det selv om vi hadde mange gjester fra forskjellige deler av landet, og bryllupet vårt var midt i ferietida! Ingeline
nessi Skrevet 14. januar 2005 #15 Skrevet 14. januar 2005 Vi endte opp med 68 gjester - 8 meldte fra tidlig at de ikke kom (langveisfarende) og 2 meldte fra dagen før (sykdom).
Murf Skrevet 14. januar 2005 #16 Skrevet 14. januar 2005 Ingen meldte avbud hos oss. Så man må beregne at alle kommer. Men ikke alle selskapssteder trenger nøyaktig beskjed før ca 1 uke før. M
Linn3c Skrevet 15. januar 2005 #17 Skrevet 15. januar 2005 Me kjem ikkje til å invitera gjester med håp om at nokon melder at dei ikkje kjem. Me kjem til å invitera dei me vil at skal vera der og dela dagen med oss. Og sidan me ikkje har råd til å invitera heile verda, så inviterar me dei viktigaste for oss.
maki Skrevet 15. januar 2005 #18 Skrevet 15. januar 2005 Me kjem ikkje til å invitera gjester med håp om at nokon melder at dei ikkje kjem. Me kjem til å invitera dei me vil at skal vera der og dela dagen med oss. Og sidan me ikkje har råd til å invitera heile verda, så inviterar me dei viktigaste for oss.
ringblomst Skrevet 15. januar 2005 #19 Skrevet 15. januar 2005 Vi var positivt overrasket over at så mange kunne komme. Det mest stressende avbudet vi hadde var en som plutselig måtte operere ryggen. Dette var den samme personen som skulle ha laget bryllupskaken vår - men alt ordnet seg heldigvis for oss alle . 14 av 84 som var invitert kunne ikke komme - hadde alt fra avbud pga eget bryllup til langt å reise til dårlig unnskyldning noen uker før.
Annie78 Skrevet 21. januar 2005 #20 Skrevet 21. januar 2005 Dere som har hatt folk som meldte avbud dagen før eller samme dag som bryllupet; har dere da måtte betale for middag til disse personene som ikke kom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå