AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Hei KG, er en del av fadderperioden der jeg studerer, og jeg finner virkelig ingen som interesserer meg for videre å bygge relasjoner med. Nå høres jeg ut som en gammel fyr, men jeg er bare 25 år, og føler det er stor forskjell mellom jenter/gutter på min alder og andre studenter som er 19/20 år gamle. Er dette normalt? Hadde vært kult å finne ei jente det klikker skikkelig med, men føler at mange - mange jenter er opptatt av fyll, skrike høyest, "stikke seg mest mulig frem". Gjelder forsåvidt guttene også. Handler dette om modenhet å gjøre ? Nå er jeg en del av fadderperioden der jeg studerer. Håper på litt svar fra folk med livserfaring som kan gi meg litt egne perspektiv her jeg er ikke 1 års student, så jeg har venner altså. Anonymkode: 3ae14...163
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Du sikter ganske høyt og desperat når du allerede i fadder uka ser etter en jente du kan utvikle noe med. Fadderuka dreier seg stort sett om fest og fyll, så hvordan folk er da sier lite om hvordan de er ellers. Veldig mange liker ikke fadderuka nettopp fordi det er så mye drikking og fest men tvinger seg igjennom (sånn som du har gjort?) for å bli kjent med andre. Begge kjønn kan være modne selv om de bare er 19/20 år gamle men gi det tid til å bli kjent med de og ikke ta utgangspunkt i bare fadderuka Anonymkode: 04af9...47c 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Hadde det som deg, var også litt eldre enn resten som kom rett fra russetiden. Vi hadde ingenting til felles og jeg var redd jeg skulle bli venneløs. Men etter et par ulempe studiet kom i gang ble jeg kjent med noen som var litt mer som meg og også litt mer jevngamle. Først en gutt som jeg klikket med (selv om det kun ble vennskap for oss) og så ble 4 jenter så da fant jeg min gjeng. Har kjent dem i 8 år nå vi er fortsatt venner. Så bare gi det litt tid, du finner dine folk:) Anonymkode: c7a49...f9a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #4 Skrevet 18. august 2017 Du er jo litt eldre, noe som kan ha en viss betydning. Men det er videre ganske vanlig at det ikke vil være faddergruppa som vil være videre springbrett for det nettverket man etterhvert utvikler. I faddergruppene er det jo kreti og pleti av folk, som kanskje skal ha forskjellige studieretninger på et gitt studie. Når man etterhvert kommer skikkelig i gang så er det gjerne enklere å møte likesinnede i kollokviegrupper, gjennom andre former for samarbeid på studiet, studentforeninger, interesseforeninger osv. Anonymkode: 22d7e...969 1
Uffda Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 Strategien din er jo helt feil. Du kan ikke være prippen på hvem du vil omgås om du skal ha bekjentskap med kvinner. De ser ikke etter genuine relasjoner, men en flokk å være en del av. Har du tenkt å være enstøing som kan du like greit slutte å tenke på jenter med det samme. Det er veldig få menn som finner damer de har noen interesse av å henge med. De finner menn de har interesse av å henge med/status for så å få tilgang til kvinner, forhåpentligvis som er minimalt belastende å ha i livet sitt. Du kan aldri få gode relasjoner til kvinner, bare så minimalt belastende som mulig.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 Svaret er enkelt, Ts: en solid andel av studentene holder seg milevis unna fadderuken og sirkusset rundt "den andre russetida". Du møter dem rundt forbi på studiet og studentforeningene. Anonymkode: 314e9...7db
Gjest Minesveiper Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Opplevde det samme som deg ts. Jeg var 23 når jeg begynte på min andre bachelor og jeg følte det var et skritt tilbake og ikke fremover. Det føltes nesten ut som å begynne på vidergående igjen noe som ikke var så veldig rart siden de fleste som begynte på studiet kom fra vidergående mens jeg kom fra en bachelor fra universitetet. Jeg tvang meg selv gjennom en uke med highfives og folk som latet som de var bestevenner etter å ha møttes en gang. Du vil nok finne noen som er mer lik som deg og som er mer rolige, det gjorde jeg Traff en bra dame i den fadderuken også.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, Uffda skrev: Strategien din er jo helt feil. Du kan ikke være prippen på hvem du vil omgås om du skal ha bekjentskap med kvinner. De ser ikke etter genuine relasjoner, men en flokk å være en del av. Har du tenkt å være enstøing som kan du like greit slutte å tenke på jenter med det samme. Det er veldig få menn som finner damer de har noen interesse av å henge med. De finner menn de har interesse av å henge med/status for så å få tilgang til kvinner, forhåpentligvis som er minimalt belastende å ha i livet sitt. Du kan aldri få gode relasjoner til kvinner, bare så minimalt belastende som mulig. Skjønner virkelig ikke hva du skriver. -ts Anonymkode: 3ae14...163 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, Uffda skrev: Strategien din er jo helt feil. Du kan ikke være prippen på hvem du vil omgås om du skal ha bekjentskap med kvinner. De ser ikke etter genuine relasjoner, men en flokk å være en del av. Har du tenkt å være enstøing som kan du like greit slutte å tenke på jenter med det samme. Det er veldig få menn som finner damer de har noen interesse av å henge med. De finner menn de har interesse av å henge med/status for så å få tilgang til kvinner, forhåpentligvis som er minimalt belastende å ha i livet sitt. Du kan aldri få gode relasjoner til kvinner, bare så minimalt belastende som mulig. Du må virkelig være skadet. Råder alle til å se gjennom fingrene på hva denne personen skriver. Utrolig trist. Anonymkode: f9966...fb3 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 Hvor lenge har fadderperioden vart enn så lenge? 3 dager? Trodde du virkelig før du begynte på studiet at du kom til å finne noen du ville bli sammen med etter 3 dager på studiet?? Anonymkode: a88e9...033
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei KG, er en del av fadderperioden der jeg studerer, og jeg finner virkelig ingen som interesserer meg for videre å bygge relasjoner med. Nå høres jeg ut som en gammel fyr, men jeg er bare 25 år, og føler det er stor forskjell mellom jenter/gutter på min alder og andre studenter som er 19/20 år gamle. Er dette normalt? Hadde vært kult å finne ei jente det klikker skikkelig med, men føler at mange - mange jenter er opptatt av fyll, skrike høyest, "stikke seg mest mulig frem". Gjelder forsåvidt guttene også. Handler dette om modenhet å gjøre ? Nå er jeg en del av fadderperioden der jeg studerer. Håper på litt svar fra folk med livserfaring som kan gi meg litt egne perspektiv her jeg er ikke 1 års student, så jeg har venner altså. Anonymkode: 3ae14...163 Ville kanskje heller prøvd en forening enn fadderuke. Der tror jeg du kan møte folk på din egen alder Anonymkode: f9966...fb3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 Jeg har aldere blinket meg ut et par jenter i klassen som skal få ekstra oppmerksomhet. Anonymkode: b7a0c...705
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har fadderperioden vart enn så lenge? 3 dager? Trodde du virkelig før du begynte på studiet at du kom til å finne noen du ville bli sammen med etter 3 dager på studiet?? Anonymkode: a88e9...033 Den har vart knappe 3-4 dager og jeg er lei allerede. Det blir sikkert bedre, til slutt. De fleste på gruppen og generelt de som er en del av fadder-"opplegget" er rundt 20 år, enkelte er 19, mens andre er 21 år. Få, ytterst få er eldre enn 21 år, iallefall det jeg har registrert. Jeg er ikke så mye eldre, jeg er 25 år og har utdanning fra før. Jeg føler null "bølgelengde" eller kjemi. De fleste er opptatt av å snakke høyest, "røle", opptre som kul, og alt det der. Selvfølgelig så ler jeg med å er med på "leken", men blir ikke helt naturlig for meg, da jeg la fra meg mye av dette når jeg var rundt 20 år, og har vokst mye som student da jeg har gått 3 år allerede. -TS Anonymkode: 3ae14...163
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den har vart knappe 3-4 dager og jeg er lei allerede. Det blir sikkert bedre, til slutt. De fleste på gruppen og generelt de som er en del av fadder-"opplegget" er rundt 20 år, enkelte er 19, mens andre er 21 år. Få, ytterst få er eldre enn 21 år, iallefall det jeg har registrert. Jeg er ikke så mye eldre, jeg er 25 år og har utdanning fra før. Jeg føler null "bølgelengde" eller kjemi. De fleste er opptatt av å snakke høyest, "røle", opptre som kul, og alt det der. Selvfølgelig så ler jeg med å er med på "leken", men blir ikke helt naturlig for meg, da jeg la fra meg mye av dette når jeg var rundt 20 år, og har vokst mye som student da jeg har gått 3 år allerede. -TS Anonymkode: 3ae14...163 For å bli skuffet så må man ha hatt forventninger, ikkesant. Så jeg tolker det som om at du forventet på forhånd at du ville finne noen du kunne tenke deg å være i et forhold med i løpet av 3 dager på studiet, så du ble skuffet når det ikke skjedde. Altså forventet du alt for mye. Fadderperioden handler ikke om å finne mennesker å bli kjæreste med i løpet av noen dager. Jeg er ikke engang venner med de jeg var i faddergruppe med da jeg var fadderbarn, for jeg fant meg andre mennesker jeg kom mye bedre overens med. Skjønner? Fadderperioden handler ikke om å finne seg kjæreste eller venner for livet ila noen dager, men å komme seg litt blandt folk og kanskje stifte noen bekjentskaper. Hilsen 21 år gammel 3-årsstudent som, tro det eller ei, ikke skriker eller prøver å være kul. Jeg ser likevel at du hadde for høye forventninger til fadderperioden og hvis du ikke er så glad i fyll så trenger du ikke være med på alle arrangementene i fadderuka og så finner du etterhvert andre du kommer bedre overens med. Skjønner meg ikke på mennesker som bare ser problemer og ikke løsninger. Anonymkode: a88e9...033
Elaine Marley Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 Tenker at du bør stresse ned. Det kommer nok mange sjanser senere, og fadderuka er ikke nødvendigvis stedet å finne en kjæreste. Ser forresten ikke helt poenget med fadderuke når man har gått 3 år og er litt ferdig med den delen. Man må ikke delta selv om det arrangeres hvert år.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Den har vart knappe 3-4 dager og jeg er lei allerede. Det blir sikkert bedre, til slutt. De fleste på gruppen og generelt de som er en del av fadder-"opplegget" er rundt 20 år, enkelte er 19, mens andre er 21 år. Få, ytterst få er eldre enn 21 år, iallefall det jeg har registrert. Jeg er ikke så mye eldre, jeg er 25 år og har utdanning fra før. Jeg føler null "bølgelengde" eller kjemi. De fleste er opptatt av å snakke høyest, "røle", opptre som kul, og alt det der. Selvfølgelig så ler jeg med å er med på "leken", men blir ikke helt naturlig for meg, da jeg la fra meg mye av dette når jeg var rundt 20 år, og har vokst mye som student da jeg har gått 3 år allerede. -TS Anonymkode: 3ae14...163 Hvorfor er du med på fadderuka, hvis du allerede har gått 3 år????? Anonymkode: b7a0c...705
Sykkelkopp Skrevet 19. august 2017 #17 Skrevet 19. august 2017 Fadderperioden er en drøss usikkre tenåringer som drikker mer enn alkoholikere for å tørre å si hei og ikke begynne å gråte fordi de er i en fremmed by og savner mamma Ikke forvent for mye. Spesielt ikke å finne en jente som er god for mer enn sex
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #18 Skrevet 19. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Den har vart knappe 3-4 dager og jeg er lei allerede. Det blir sikkert bedre, til slutt. De fleste på gruppen og generelt de som er en del av fadder-"opplegget" er rundt 20 år, enkelte er 19, mens andre er 21 år. Få, ytterst få er eldre enn 21 år, iallefall det jeg har registrert. Jeg er ikke så mye eldre, jeg er 25 år og har utdanning fra før. Jeg føler null "bølgelengde" eller kjemi. De fleste er opptatt av å snakke høyest, "røle", opptre som kul, og alt det der. Selvfølgelig så ler jeg med å er med på "leken", men blir ikke helt naturlig for meg, da jeg la fra meg mye av dette når jeg var rundt 20 år, og har vokst mye som student da jeg har gått 3 år allerede. -TS Anonymkode: 3ae14...163 Men nå er jo fadderuken primært for fadderbarn, altså nye studenter. Det er mange som ikke liker denne fyllegreia som er forbundet med fadderukene, men det er jo nettopp det fadderukene i hovedsak går ut på. For de som ikke liker det er det et nødvendig onde å komme seg gjennom. Jeg ser ikke helt hvorfor du er så opptatt av fadderuken som en gammel student som ikke liker fyll. Personlig ville jeg aldri ha vært med på fadderuken dersom det ikke var gitt at man skulle være med enten som fadderbarn eller fadder. Jeg ville heller aldri spesifikt oppsøkt nye studenter da nye studenter er en egen art (vi har alle vært der). Anonymkode: fb548...c26
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #19 Skrevet 19. august 2017 Fadderuken handler jo bare om fyll. Tror ikke det kommer til å bli noe bedre. De jentene du er ute etter er nok kanskje ikke dem som deltar i for stor grad på fadderarrangementene, fordi de også har "lagt fra seg" denne typer oppførsel/interesse allerede? Anonymkode: ef130...083 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #20 Skrevet 20. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Fadderuken handler jo bare om fyll. Tror ikke det kommer til å bli noe bedre. De jentene du er ute etter er nok kanskje ikke dem som deltar i for stor grad på fadderarrangementene, fordi de også har "lagt fra seg" denne typer oppførsel/interesse allerede? Anonymkode: ef130...083 Du har nok veldig rett i det her! -ts Anonymkode: 3ae14...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå