Gå til innhold

Dikt til å ha i vielsen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å finne et romantisk dikt som presten skal få lov til å lese opp i kirka.Er det noen som vet om ei side på internett hvor jeg kan finne forskjellige dikt som egner seg til dette? Har og tenkt å ta en tur innom biblioteket også, for der har de nok en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler så sbaolutt en tur på biblioteket.

Jeg fikk hjelp av de til å finne et dikt som jeg leste i begravelsen til min mormor. De var utrolig hjelpsomme!

Skrevet

Det finnes utrolig mye bra i Bibelen. Salomos Høysang fx. Ikke mange tenker på det, derfor kan du finne noe inge har hørt før, eller har hørt, men ikke visste det kom derfra. "... din bryster er som rådyrkalver..." - "... en tid for å danse en tid til å sørge..." (eller hva det nå var). Det er Bibelen det. Presten kan sikkert hjelpe dere å finne noe som passer.

Vi er ganske avslappet til hellige skrifter og brukte kun fra Bibelen.

Skrevet

Boken Profeten av Kahlil Gibran har også flere flotte tekster om kjærlighet og ekteskap. Selv har jeg tenkt å bruke diktet "Lyset" av Halldis Moren Vesaas ifm talen min, det er bare helt nydelig...

Gjest lillelou
Skrevet

Ååååå, The Bride, "Lyset" er bare helt fantastisk vakkert! Blir like rørt hver gang jeg leser det.Det vil jeg også ha...en gang!

Skrevet
Ååååå' date=' The Bride, "Lyset" er bare helt fantastisk vakkert! Blir like rørt hver gang jeg leser det.Det vil jeg også ha...en gang![/quote']

Ja, ikke sant? :-)

Blir helt rørt når jeg leser det også... Synes Halldis Moren Vesaas får sagt ting så fint i diktene sine og i "Lyset" beskriver hun akkurat slik jeg føler det for min elskede... *sukk* :hjerte:

Skrevet

Søstern min leste et kjempefint dikt av Heljar Mjøen til oss i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...