Gå til innhold

Fornøyd med samfunnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som rett og slett er misfornøyd med samfunnet slik det fremstår i dag? Jeg mener, vi skunder oss hele tiden, vi skal gjøre andre til lags, man skal være slik andre mener vi skal være. Hva hvis man ikke passer inn i den A4-formen? Da oppstår det jo et problem, som i mitt tilfelle. Ingen kan hjelpe. Ikke sosialkontor, ikke aetat, ikke får man en skikkelig jogg, ikke har man råd til utdanning og skal/skal ikke ha unger i barnehage. Ingen unger i barnehagen, ingen jobb. Jobber man går hele lønna til barnepass. Jeg vil gjerne utdanne meg og få et yrke, men pr tiden er det umulig. Hva gjør man? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La meg bare si en ting: Ingenting er umulig! (et utsagn som selvfølgelig er relativt :))

Alle som vil kan skaffe seg en utdannelse og et yrke. Dette kan man som regel få seg ved å f.eks ta opp studielån, eller jobbe ved siden av studiene. Du har kanskje også hørt om deltidstudier? Kveldsskole? Vel... som du skjønner så er alt mulig.. man må bare lære seg å prioritere, og av og til ta noen sjanser...

Skrevet

Ja, mulighetene er mange! For ikke å glemme fjernstudier, via internet eller pr brev. Så kan man studere etter barna har lagt seg om kvelden.

Til kveld og deltidsstudier får man støtte fra Laanekassen. Dette kan jo å hjelpe på litt.

Man må bare tørre å hoppe i det og klare å omstille seg.

Lykke til!

Skrevet

Eller man kan skrive et innlegg kg og fortelle hvor urettferdig omverden er...

Skrevet

Er det så viktig å gjøre andre til lags da?

Til lags åt alle kan ingen gjera.

Personlig bryr jeg meg ikke særlig om hva andre tenker....Jeg har rett og slett ikke tid til det :ler:

Håper du får flere konstruktive råd her!

Mirabella :)

Skrevet

Det hjelper ikke å sitte på rumpa å klage, lille venn... skal det skje noe, må du gjøre noe for det.

Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som rett og slett er misfornøyd med samfunnet slik det fremstår i dag?

Hva må gjøres i samfunnet for at det skal bli bedre? Vi lever tross alt i et av verdens beste land å bo i for gjennomsnittsmennesket. Hva har skjedd? Hvorfor er vi deppa og stressa og likegyldige?

Det er ingen andre enn oss selv som bestemmer hvordan vi skal leve livene våre. Vi har fullt og helt ansvare for våre egne liv, og de fleste av oss har muligheten til å gjøre noe med det, hvis vi ikke er fornøyde. Det gjelder bare å tørre... det er mange muligheter å velge mellom.

Skrevet

Jeg vil gjerne føye på et lite spørsmål til Bitch, som startet tråden (du som kalte deg Bitch, ikke jeg :))

Hvorfor er det umulig for deg å få deg en utdannelse og et yrke? Kom til å tenke på at det i noen tilfeller selvfølgelig er litt vanskeligere enn ved "normalen"...

Skrevet

bompi, kanskje hun kom inn på særskilt grunnlag?

Skrevet

tror du har misforstått et eller annet her nå waco... hun har jo ikke sagt noe om at hun har kommet inn :) Men, saken er jo at det er diverse småting som gjør det vanskelig å kunne starte på utdannelse... men, jeg tror fortsatt på at alt er mulig :)

Skrevet

Jeg synes mye av det han skriver er rasende festlig, jeg... men det stemmer kanskje ikke overens med den almenne oppfatning av guttens velutviklede humoristiske sans?

Nuvel...

Kid-a

Skrevet

har vel etterhvert lært meg at han er her for å provosere jeg også.. og da blir det mer moro etterhvert... i begynnelsen ble jeg sint, når blir jeg mere "riste-på-hodet-og-le-seg-i-hjel" :)

Skrevet

det er hyggelig at du reagerer sånn da bompi, for det har jeg ikke lagt merke til. Det blir spennende en dag inn i fremtiden... når vi blir nødt til å evaluere kvinners deltagelse i det "offentlige rom" med slike personkarakterstika som bompi forumlemper pga manglende argumenter...så lavmål.....

Waco

Skrevet

Tja, wacogutten... det var vel like mye jeg som kom med strålende karakteristikker over her...? Samme kan det være. Og jada, lavmål som aldri før... men i mangel på noe bedre, så duger det jo. Selv om det i mange tilfeller sikkert hadde vært bedre å holde kjeft.

Ha en fortreffelig aften.

Kid

Skrevet

nå ble jeg usikker på om du spøkte eller ei... så jeg lar det ligge... det var i alle fall ikkeno negativt sagt til deg... det var heller positivt... :)

Skrevet

Nå er jeg i en situasjon der jeg ikke kan få lån, hverken hos Lånekassen eller hos andre instanser (pga av astronimisk gjeld). Jeg har ingen muligheter til på egen hånd å gjøre noe som helst annet enn å jobbe i verdens mest bedritne jobb, kun for pengene.

Gjest Lottemor
Skrevet

jammen du....hvofor gjøre allt så vannskelig ?

kan du ikke ta fag på brev skole eller over nette,så jobber du på dagen ?

noen fag av gangen så kommer du deg skate men sikkert til målet,mange som har gjort det før deg,og de fleste klarer det helt flott.....

Selv er det vel eneste måten jeg kan få viderutdannet meg på og jeg klager ikke.....

Hvprfor denne negative innstillingen,det hjelper deg ikke på vei det !

Gjest sandix
Skrevet

Bitch: Hvilken utdanning har du per i dag?

Skrevet

Har lagt merke til at hver gang Waco kommer med et innlegg snur hele diskusjonen og alt dreier seg om kommentarene hans.

Waco, du kan da ikke klage på oppmerksomheten ihvertfall. Du sitter vel hjemme og ler av alle de som lar seg provosere av deg. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...