AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Jeg skal arrangere barnebursdag for skolebarn for første gang og er litt usikker på hvilken dag som er en fin dag å invitere til selskap. Så derfor spør jeg dere som har skolebarn på barneskolen, hva foretrekker dere, at barnebursdager er etter skolen en hverdag eller på lørdag/søndag? Fortell gjerne hvorfor Anonymkode: 48e17...9bf
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Jeg foretrekker egentlig ingen av delene Hverdag passer forsåvidt alltid utenom mandager, da han svømmer. Dropper svømmingen da, men mtp. at det koster 1500 for 10 ganger så kjenner jeg det litt i rota Eneste jeg synes det er vanskelig å rekke når det starter 16.30 pga. jobb, men skjønner at senere så blir det fort sent siden de skal på skole neste dag. Synes også det er dritt og fyre de opp med sukker så sent, men det er jo ikke hver dag så man overlever. Helg kan bli upraktisk her fordi barnet drar en del mil bort i tillegg til båt så da har vi droppet noen selskaper hvis det har vært til jenter i klassen. Han har heldigvis så vidt gått glipp av gutteselskapene, men igjen så liker jeg å ha helgene for oss selv, men det er mer praktisk med tanke på klokkeslett og godis. Så hvis jeg må velge så synes jeg kanskje tidelig på søndagen er greiest når barnet er hjemme. Den helgen han skal til far så er torsdagen bra fordi da har jeg fri. Så tidlig søndag blir vinneren Anonymkode: 61344...e8c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Jeg foretrekker lørdag eller søndag, i alle fall hvis vi får invitasjonen rundt en uke før eller mer, for da har vi som regel ikke lagt noen planer. De fleste helgene er rolige for oss, og det er greit for sønnen vår å ha noe å finne på. I tillegg er fritidsaktivitetene hans på hverdager. Men bursdag er velkomment og blir prioritert uansett her. Men vi har bare ett barn og ingen hytte. Vet fra tidligere diskusjoner om temaet at mange med flere barn og/eller hytte er veldig opptatt i helgene. Anonymkode: 2edb9...31d 2
Arkana Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Jeg foretrekker helt klart helger. Det er stress å få til bursdag på hverdagene. Ikke bare må man kanskje dra ekstra tidlig fra jobb for å rekke det, men hverdagsettermiddager er vanligvis allerede fylt opp med gjøremål og ikke minst fritidsaktiviteter som det er dumt å gå glipp av hvis det skjer ofte. Det er heldigvis veldig sjelden noen har hverdagsbursdag her.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Fredag ettermiddag er fint, da har man ikke skole dagen etter, ingen lekser som må gjøres og man kan være litt fleksibel på leggetid. Samtidig som helgen ikke blir så stykket opp med ulike planer for familien. Inviterer man i helger foretrekker jeg lørdag formiddag, siden vi står friere til å bruke resten av helgen på andre ting. Vet om flere som synes det er kjipt å reise hjem fra hytte, camping eller båtturer fordi bursdager skal rekkes på søndag. I førsteklasse var det mye bursdager i helger, mens i tredje tror jeg alle unntatt en var på hverdager. Etterhvert som de blir eldre, har de også mer å gjøre i helger (turneringer/cuper/leire) og da er ettermiddagsbursdager mer vanlige. I vår klasse har det vært lekser til onsdager og fredager, så de som feiret la stor sett selskapet til onsdag ettermiddag Anonymkode: 72d51...636
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Fredag ettermiddag/tidlig kveld eller lørdag formiddag synes jeg er best. Bortsett fra når det er bursdag på kinoen i byen på lørdag, det er så mye folk! Anonymkode: 1e910...803
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Om det er barneselskap det er snakk om, foretrekker jeg ukedager, rett fra skolen. Om det er familiebesøk, med voksne, er det direkte frekt å invitere midt i uken, synes jeg... Da er folk slitne etter en lang dag på jobb, og det siste man vil er smalltalk med slekten (og evt svigerslekten til foreldrene til ungen), og andres unger som løper hylende omkring. Anonymkode: 0f259...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 Det beste er om dere henter alle på skolen/SFO. Da er hverdag best, 16-18-ish. Hvis det er nå, har lite av fritidsaktiviteter startet ? Gjelder det 1.klassinger, har de verken flust med aktiviteter eller lekser ennå, men må tidlig i seng. (SFO/Aks-henting bare hvis alle ett kjønni en klasse selv) Fredag desidert verst, selvom mange ikke har fritidsaktiviteter da. Har heller aldri opplevd fredag. Dvs, barna er ferdig tidlig, så starter dere va kl14 hadde det vært finfint. Er det større barn, som ikke må følges og hentes, kan et lekelandbesøk, megazone ol gå bra i helgene. (Bare hva vi foretrekker, vi blir glad for invitasjoner uansett altså). Anonymkode: 393ae...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 HVERDAG!!!!! Helgene vil de fleste familier ha for seg selv, ikke ødelegg det med en barnebursdag... Anonymkode: d6912...793 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 Du vil aldri kunne gjøre alle til lags her, så ta det som passer dere og ta høyde for at ikke alle kan ☺ (personlig synes jeg det er greiest med helger, siden vi har mange aktiviteter etter skolen, men det er oss. Som du ser av tråden er det mange meninger og vanskelig å finne et tidspunkt som ikke kræsjer for enten Per, Pål eller Espen) Anonymkode: 4f50d...885 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 Jeg syns lørdager er best. Dette pga barna ofte går på ulike aktiviteter gjennom uka pluss har lekser. Fredag er ok for så vidt - men noen har jo ting de går på da, så da er det lørdagen som er best. Søndagen pleier ofte å være satt av til familieselskaper. Vi pleier å ha barneselskap lørdagen og familieselskap søndagen Av og til har vi tatt det på en hverdag da, men da varslet i god tid. NOen må jo ta seg fri fra treninga, for selskaper er jo viktigere... Sist måtte jeg flytte selskapet til senere på dagen en lørdag, pga det var så mange jenter i klassen til barnet mitt som skulle på fotballcup og de var ikke ferdige før på ettermiddagen. Anonymkode: 41b06...c8c
Ms. Steele Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 Hverdager er vanskelig her siden det er en del aktiviteter. Helger passer best for vår del siden vi har fri da.
Måbarefåsiat... Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 Helger synes vi er best.Har alltid selskap i helgene selv. Hverdagen er full av aktiviteter og lekser og både store og små er slitne etter jobb og skole.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 Hverdager, rett etter AKS/SFO. Helgene er avslapning og familietid. Anonymkode: 089f5...528 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 Den aller beste dagen er søndag ettermiddag. Da rekker man jo å dra på hytta el.l. i helga likevel, bare sørge for å være hjemme til kl 17. Anonymkode: 09aaa...037
Belima Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 Helg er best, men skal en ha selskap en lørdag eller søndag, så bør invitasjonen komme minst en uke tidligere. Eks: Skal bursdagen feires 2/9-17 så bør invitasjonen komme senest 25/8-17. Mange planlegger helgene tidlig, så minst en uke før feiringen skal være. Vil en legge det til søndag, bør det være på ettermiddagen etter kl 1600. Da rekker folk mer enn bare en bursdag på søndagen. Mange har mulighet til å reise på en hytte i helga og det er ofte ikke noe problem å dra litt tidlig hjem.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #17 Skrevet 18. august 2017 Jeg liker best helg, fordi hverdagene er så travle og vi bor et stykke unna skole/de fleste andre i klassen. Gjerne formiddagen, for mine unger er uansett så tidlig oppe. Men vi ordner det til så vi får til å komme uansett når det er. Anonymkode: ab415...316
Vera Vinge Skrevet 18. august 2017 #18 Skrevet 18. august 2017 Nå har ikke jeg skolebarn, men svarer likevel. Hos oss feirer de aller fleste på hverdager, og vet mange her er fornøyde med det, siden mange reiser bort i helger eller har en del program. I perioder på vinteren og høsten er vi mye på hytta, og litt kjedelig hvis vi har planlagt hyttetur med venner og så kommer det på kort varsel en bursdag lørdag ettermiddag. Jeg syns det er best hvis helgebursdager enten legges til fredag ettermiddag eller søndag ettermiddag. Hos oss er alle bursdager på hverdager fra 17-19, noe som virker å funke fint, men det er klart, de færreste har begynt noe særlig med fritidsaktiviteter ennå. Jeg syns uansett det er fint hvis invitasjoner gis i god tid, særlig hvis det er i en helg. Her er det flere som har gitt invitasjon bare noen dager før, noe som heldigvis går greit så lenge vi har praktisert hverdagsbursdager. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #19 Skrevet 18. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns lørdager er best. Dette pga barna ofte går på ulike aktiviteter gjennom uka pluss har lekser. Fredag er ok for så vidt - men noen har jo ting de går på da, så da er det lørdagen som er best. Søndagen pleier ofte å være satt av til familieselskaper. Vi pleier å ha barneselskap lørdagen og familieselskap søndagen Av og til har vi tatt det på en hverdag da, men da varslet i god tid. NOen må jo ta seg fri fra treninga, for selskaper er jo viktigere... Sist måtte jeg flytte selskapet til senere på dagen en lørdag, pga det var så mange jenter i klassen til barnet mitt som skulle på fotballcup og de var ikke ferdige før på ettermiddagen. Anonymkode: 41b06...c8c Og hos oss synes vi lørdag er verst.. Det fordi hele helga da blir lagt beslag på, vanskelig reise bort eller på hytta. Hverdag eller søndag 👍 Anonymkode: ae3dc...69c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #20 Skrevet 18. august 2017 Hvis det er helg - er fredag eller søndag ettermiddag best - da kan man allikevel dra på helgetur, og bare justere litt på avreisetidspunkt. Ukedag - da ville jeg sjekket litt med aktiviteter mange av gjestene går på. Det kan ikke passe for alle, men hvis to tredjedeler av gjestene går på en aktivitet sammen den dagen - ville jeg tilpasset tidspunktet. Send gjerne en epost til gjestenes foreldre i god tid (litt over en uke før er bra, det er ofte neste helgeaktivitet planlegges helgen før), med "Pia feirer bursdagen sin søndag 4/9 klokken 17 - invitasjon deles ut neste uke". Da unngår man også at invitasjoner forsvinner i ranselen osv. Anonymkode: 34470...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå