linky Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Vi skal ha vin til maten. blir da 1 glass hvitvin per gjest til forretten, og 2 glass rødvin per gjest til hovedretten. Vi har også vært innom vinmonopolet og hørt litt priser, og de sa at vi trengte ca. 20 flasker med hvitvin, og 30 flasker med rødvin til 55 gjester. hvor mange flasker/hvor mye drikke skal dere ha? har også hørt at det skal være billigere og kjøpe vin på kartong...?noen som har noe erfaring med dette? Slipper heldigvis å kjøpe champagne/musserende til velkomstdrink, fordi svigermor antageligvis skal lage punsj...
Huldra:) Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Vi regner ca. 3-4 glass pr flaske. Har ikke regner ut hvor mange flasker det blir for dere, men synes Vinmonopolets utregninger høres realistiske ut.
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 En regner seks glass pr flaske vin. Jeg syns du bør regne litt mer enn to glass til hovedretten, hvis du da ikke har mange som fex skal drikke øl eller brus.... Altså: 55 x 1 glass hvitvin à seks glass = 10 flasker 55 x 3 glass rødvin à seks glass = 30 flasker Da har du nok, med mindre du skal ha til baren senere.... Det er billigere å kjøpe kartonger og helle på karafler, og fex lage pene klistreetiketter og kaller det Linda & Trygves bryllupsvin
Nella Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Skal dere ha noen til å servere bør dere ha flasker. Det er mye mer knotete å servere med karaffel. Ihvertfall mange slags karafler, og det koster jo å kjøpe inn de også. Tror ikke forskjellen er så stor i kroner totalt altså Kommer litt ann på glassa, men det skal gå 5-7 glass på en flaske vin. Hvis det hjelper noe...
Gjest Melk Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Vi hadde 55 gjester, og jeg mener å huske at det gikk 20 flasker hvit og 40 flasker rød.
linky Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2005 ja vi skal ha folk til å servere så vi kjøper ikke inn karaffler.det hadde blitt dyrt ser jeg for meg. men det blir nok 20 flasker hvitvin og ca.30 flasker rødvin....stoler på vinmonopolet...he he
Gjest Soon Mrs S Skrevet 13. januar 2005 #7 Skrevet 13. januar 2005 Kjenner noen som giftet seg og kjøpte inn kartongvin Vasket vinflasker og helte vin i den til servering Kanskje en ide Kjøp da flaskerens - finner du blant annet på europris
søndagsengel? Skrevet 13. januar 2005 #8 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har fått oppgitt at man regner 6 glass pr hvitvinsflaske og 5 glass pr rødvinsflaske. men det kommer jo litt an på størrelsen på glassene da. Bedre å kjøpe for mange flasker og heller levere tilbake de som blir til overs!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 13. januar 2005 #9 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har hørt at dersom flaskene er ubrukte, så kan du levere tilbake på polet og få penger tilbake. Jeg ville kjøpt noen ekstra flasker for å være sikker.
Jullan Skrevet 14. januar 2005 #10 Skrevet 14. januar 2005 Du får max 5 glass ut av en flaske vin og da tenker jeg på vanlige vinglass...Absolutt IKKE 7!!! Jobber som servitør... Hvis man regner 5 glass fyller man glasset halvfullt. Veldig god idè med gjenbruk av vinflasker. Da kan man lage egne etiketter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå