Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med mastern på 3 året. For å gjøre en lang historie kort, startet på studiet i en god periode i livet og har i mellomtiden opplevd flere dødsfall i nær familie, samlivsbrudd og alvorlig diagnose på barn. Nå føler jeg at jeg henger så langt etter, at jeg må starte på scratch. Alle i kullet mitt er ferdig, og fullt opptatt med jobb og familie. Så det er ikke så mange å sparre med lengre. Må ta opp et fag, og skrive ferdig oppgaven. Datainnsamlingen er gjort for lengst. Føler at jeg har kommet helt ut av det, og at jeg må starte å lese teori på nytt. Ønsker å levere i januar, men føler meg overveldet av jobben foran meg.
Hva er dine beste tips og råd for å fullføre mastern?

Anonymkode: dc068...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du samlet inn data og har problemstillingen i boks, er halve jobben gjort. 👍🏻 Du er godt på vei, stå på! Har du en god veileder?

Anonymkode: 43397...03b

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg er faktisk på 5 året på en 2-årig mastergrad. Nå skal det sies at alt utenom oppgaven ble gjort de 2 første åra, men jeg gjentatte ganger har måtte utsette selve oppgaven. Må bare få tatt de siste 30 studiepoengene. Helt jævlig følelse...men har dog tatt andre studier underveis. 

Mitt forslag er å snakke med veileder. En ide kan være å gjøre det slik: 

Jobb jevnt og trutt med oppgaven i høst, men start offisielt på den i Januar, slik at den må leveres Juni 2018. Da har du nok greid å sette deg inn i all teori, uten at det blir veldig mye stress. Du vil også kunne få mer hjelp i løp av de 10 mnd, enn å haste seg igjennom den på 4 mnd. 

Anonymkode: 553f8...928

• Liker 1
Skrevet

Er enig med AB over. Med tanke på alt du har vært igjennom bør du ikke pine deg selv med intens oppgaveskriving så du blir helt nervevrak under jula, men ta deg bedre tid med planlegging.

Anonymkode: 217ca...5a6

Skrevet

Veilederen er fantastisk! Utrolig glad for at det var akkurat den veilederen jeg fikk :) Takk for tips! Jeg satser på en innlevering nærmere sommeren, høres mye mer fornuftig ut enn det jeg hadde planlagt :)

Anonymkode: dc068...671

Skrevet
På 17. august 2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg er faktisk på 5 året på en 2-årig mastergrad. Nå skal det sies at alt utenom oppgaven ble gjort de 2 første åra, men jeg gjentatte ganger har måtte utsette selve oppgaven. Må bare få tatt de siste 30 studiepoengene. Helt jævlig følelse...men har dog tatt andre studier underveis. 

Mitt forslag er å snakke med veileder. En ide kan være å gjøre det slik: 

Jobb jevnt og trutt med oppgaven i høst, men start offisielt på den i Januar, slik at den må leveres Juni 2018. Da har du nok greid å sette deg inn i all teori, uten at det blir veldig mye stress. Du vil også kunne få mer hjelp i løp av de 10 mnd, enn å haste seg igjennom den på 4 mnd. 

Anonymkode: 553f8...928

Hvordan klarte du det? Jeg har fått utsatt 2 år og det er Max på hioa. 

Anonymkode: 0ecda...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...