lillevenn17 Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Hei.Vi tenker å bestille tid til utredning hos Hausken. Det virker ikke som jeg har eggløsning, syklusene er lange (forrige 84 dager) og er nå på dag 47. Skal til fastlege tirsdag og ber om henvisning til gynekolog,men tenker egentlig det er like greit med Hausken - virker som vi får gjort mer på den tiden vi er der inne. Noen erfaringer? Hjelper de med hormoner for eggløsning, eller er det bare IVF?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Har Hausken avdeling i Stavanger også? Trodde bare det var Haugesund 😊 Anonymkode: f2155...8dd
lillevenn17 Skrevet 17. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har Hausken avdeling i Stavanger også? Trodde bare det var Haugesund 😊 Anonymkode: f2155...8dd Ja, det har de 😊 erfaringer med Hausken, generelt sett?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Jeg har god erfaring med Klinikk Hausken Stavanger. Etter flere mislykkede ivf-forsøk i det offentlige, er jeg nå endelig gravid takket være klinikken. De gjør en grundig jobb med fertilitetssjekken, og jeg vil tro at med dine lange sykluser prøves pergotime eller femar/letrozol først, dersom mannens sædkvalitet viser seg å være OK. Jeg har kun hatt ivf hos dem, men på mine to fryseforsøk har jeg brukt letrozol for å sikre eggløsning (har PCO og noe uregelmessig syklus), og da har jeg fått eggløsning. Anonymkode: 395cf...8aa 1
lillevenn17 Skrevet 17. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god erfaring med Klinikk Hausken Stavanger. Etter flere mislykkede ivf-forsøk i det offentlige, er jeg nå endelig gravid takket være klinikken. De gjør en grundig jobb med fertilitetssjekken, og jeg vil tro at med dine lange sykluser prøves pergotime eller femar/letrozol først, dersom mannens sædkvalitet viser seg å være OK. Jeg har kun hatt ivf hos dem, men på mine to fryseforsøk har jeg brukt letrozol for å sikre eggløsning (har PCO og noe uregelmessig syklus), og da har jeg fått eggløsning. Anonymkode: 395cf...8aa Takk for svar. Gir de medisiner for å få menstruasjon også? Hvis jeg ikke har forstått feil, så skal pergo/femar/letrozol startes på en viss dag i syklusen? Hvordan opplevde du fertilitetssjekken?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 9 timer siden, lillevenn17 skrev: Takk for svar. Gir de medisiner for å få menstruasjon også? Hvis jeg ikke har forstått feil, så skal pergo/femar/letrozol startes på en viss dag i syklusen? Hvordan opplevde du fertilitetssjekken? Pergo og Letrozol/Femar virker litt ulikt. Pergo setter i gang en blødning, og Letrozol/Femar er for eggløsning, så vidt jeg har skjønt. Jeg har mensen rimelig jevnlig, men ikke eggløsning, og går på Letrozol. Letrozol/Femar starter du opp med en viss dag i syklusen (jeg starter på dag 4 i syklusen og tar det i 5 dager). Lykke til med prøvingen! :-) Anonymkode: 9b975...921
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pergo og Letrozol/Femar virker litt ulikt. Pergo setter i gang en blødning, og Letrozol/Femar er for eggløsning, så vidt jeg har skjønt. Jeg har mensen rimelig jevnlig, men ikke eggløsning, og går på Letrozol. Letrozol/Femar starter du opp med en viss dag i syklusen (jeg starter på dag 4 i syklusen og tar det i 5 dager). Lykke til med prøvingen! :-) Anonymkode: 9b975...921 Pergo gir deg eggløsning og skal også startes med tidlig i syklusen, og brukes i 5 dager. Men tror produktet er tatt av markedet i Norge nå. Anonymkode: a413e...bfb
miore Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pergo og Letrozol/Femar virker litt ulikt. Pergo setter i gang en blødning, og Letrozol/Femar er for eggløsning, så vidt jeg har skjønt. Jeg har mensen rimelig jevnlig, men ikke eggløsning, og går på Letrozol. Letrozol/Femar starter du opp med en viss dag i syklusen (jeg starter på dag 4 i syklusen og tar det i 5 dager). Lykke til med prøvingen! :-) Anonymkode: 9b975...921 Tipper du blander litt navn her; Provera eller Primolut brukes for å sette i gang en blødning, og så brukes Letrozol/Femar (eller Pergo/Clomifen, som er et tilsvarende medikament med annet virkestoff og bittelitt annen virkemåte) for å indusere eggløsning.
BLOMSTERKVAST Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 (endret) Hvorfor ikke prøve bioidentisk progesteron krem først? Natpro.tjenester.org Endret 18. august 2017 av BLOMSTERKVAST
lillevenn17 Skrevet 18. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2017 53 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev: Hvorfor ikke prøve bioidentisk progesteron krem først? Natpro.tjenester.org Hvis du sikter til meg, så tør jeg ikke prøve noe naturmedisin med de tullete syklusene jeg har. Er redd for å ødelegge/klusse til enda mer, og gjøre det vanskeligere å få barn.
lillevenn17 Skrevet 18. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, miore skrev: Tipper du blander litt navn her; Provera eller Primolut brukes for å sette i gang en blødning, og så brukes Letrozol/Femar (eller Pergo/Clomifen, som er et tilsvarende medikament med annet virkestoff og bittelitt annen virkemåte) for å indusere eggløsning. Har fått Primolut før, av fastlegen, i et forsøk på å lure kroppen igang igjen. Så kanskje jeg får det + et eggløsningsstimulerende hormon? 😊
miore Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 19 minutter siden, lillevenn17 skrev: Har fått Primolut før, av fastlegen, i et forsøk på å lure kroppen igang igjen. Så kanskje jeg får det + et eggløsningsstimulerende hormon? 😊 Det er ofte neste steg dersom progesteron (primolut) alene ikke gjør susen, ja
BLOMSTERKVAST Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 27 minutter siden, lillevenn17 skrev: Hvis du sikter til meg, så tør jeg ikke prøve noe naturmedisin med de tullete syklusene jeg har. Er redd for å ødelegge/klusse til enda mer, og gjøre det vanskeligere å få barn. Forstår det ,😒Rart å lese dere som strever får Femar, jeg bruker det for å hindre å få brystkreft igjen . Må bruke det i 5 år.
lillevenn17 Skrevet 18. august 2017 Forfatter #14 Skrevet 18. august 2017 9 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev: Forstår det ,😒Rart å lese dere som strever får Femar, jeg bruker det for å hindre å få brystkreft igjen . Må bruke det i 5 år. Kanskje de oppdaget at en heldig bivirkning var at eggløsning ble trigget? 😊 håper du slipper tilbakefall ❤ 1
lillevenn17 Skrevet 18. august 2017 Forfatter #15 Skrevet 18. august 2017 18 minutter siden, miore skrev: Det er ofte neste steg dersom progesteron (primolut) alene ikke gjør susen, ja Veldig spent på hva neste steg blir 😊😊
Gjest Sisti Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 På 17.8.2017 den 22.08, lillevenn17 skrev: Takk for svar. Gir de medisiner for å få menstruasjon også? Hvis jeg ikke har forstått feil, så skal pergo/femar/letrozol startes på en viss dag i syklusen? Ja, det gjør de. Hvis man må ha ivf må man til Haugesund for uttak og innsett, men resten foregår i Stavanger. Vi benyttet oss av Hausken da de var helt i oppstartsfasen i Stavanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå