AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Del Skrevet 17. august 2017 Hei! Går vg2 og tysk er avsluttende, men kan nesten ingenting. Kan mange ord, men gramatikken er forferdelig. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal skrive rett grammatisk, da tysk læreren er veldig lat og lærer oss ingenting. Kan noen hjelpe?😁☺️ Anonymkode: 86478...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Del Skrevet 17. august 2017 Det er best å ikke lære seg tysk Anonymkode: a0d0f...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Del Skrevet 17. august 2017 Les barnebøker på tysk. Ta et tyskkurs. Anonymkode: 73747...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Del Skrevet 17. august 2017 Nettkurs, apper (!), barnebøker på tysk, youtube eller betal for et språkkurs. Finn frem gamle eksamensoppgaver som er typisk: historie/brev til en venn der du skal skrive om deg, din familie, dine hobbyer, en ferietur, om Norge, om Tyskland eller geografi. Ofte på skriftlig eksamen får man slike oppgaver og da kan du få mye gratis av å ha skrevet mye lignende gjennom hele året. Anonymkode: f02bd...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #5 Del Skrevet 17. august 2017 Har dere ikke lærebøker? Finnes ellers div. tyskkurs på youtube, dessuten finnes det flere gode lærebøker med fasit å få kjøpt. Ev. privattimer, se småjobber på finn. Uansett må du nok regne med å anstrenge deg for å bli god. Anonymkode: 25253...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Del Skrevet 17. august 2017 Prøv Duolingo. Det er en gratis app som er lagt opp litt som et spill. Greia med å bli god i noe er å øve litt hver dag, og denne appen er lagt opp sånn at du får påminnelser og "belønning" for å spille hver dag. Anonymkode: abbc7...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen olsen Skrevet 17. august 2017 #7 Del Skrevet 17. august 2017 Tysk er helvete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #8 Del Skrevet 17. august 2017 De har masse smarte apper du kan laste ned gratis på telefon, og på youtube finnes det en del nybegynnerkurs. Det er lett å forstå tysk om du er fra Norge, pga vi stammer fra den samme språkstigen. Anbefaler å se på gamle Derrickfilmer, det er der jeg lærte mesteparten av min tysk - hadde en elendig tysklærer på ungdomsskolen og kun i et år, så jeg kan bare sånn skikkelig nybegynnertysk da. Anbefaler å pugge grammatikk, for det var der jeg sleit mest da. Og jeg aner ikke hvordan man lager dobbel-S på tastaturet, den ligner på en B. Ich heisse Adolf, und Ich wohne in Deutschland. Deutschland über alles! Was ist das? Ich liebe Dich, liebst Du mich auch? Anonymkode: 514b8...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 18. august 2017 #9 Del Skrevet 18. august 2017 På 17.8.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev: De har masse smarte apper du kan laste ned gratis på telefon, og på youtube finnes det en del nybegynnerkurs. Det er lett å forstå tysk om du er fra Norge, pga vi stammer fra den samme språkstigen. Anbefaler å se på gamle Derrickfilmer, det er der jeg lærte mesteparten av min tysk - hadde en elendig tysklærer på ungdomsskolen og kun i et år, så jeg kan bare sånn skikkelig nybegynnertysk da. Anbefaler å pugge grammatikk, for det var der jeg sleit mest da. Og jeg aner ikke hvordan man lager dobbel-S på tastaturet, den ligner på en B. Ich heisse Adolf, und Ich wohne in Deutschland. Deutschland über alles! Was ist das? Ich liebe Dich, liebst Du mich auch? Anonymkode: 514b8...12d Jeg tror det er alt 255. Skriver på mobilen nå, så litt usikker. Mulig den også er på vei ut av tysk, mener å ha hørt noe om det (men hevder ikke at det stemmer) Du trenger motivasjon, trådstarter! Søk andre ressurser, finn ei tysk nettside med nyheter, f. eks, og prøv å oversette til norsk. Tysk så vidt jeg vet har dativ. "Hva faen er dativ, liksom?" Vel, da slår du opp engelsk Wikipedia og leser der (den norske Wikipedia-sida om dativ er dårlig skrevet). Ellers har jeg prøvd duolingo med russisk/italiensk. Det er greit og gøy, men du lærer ikke så mye i dybden om grammatisk oppbygging, fint for å lære ord, derimot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 20. august 2017 #10 Del Skrevet 20. august 2017 Når det kommer til gramatikk er det tre ting som gjelder: lytte, pugge, øve. Skaff deg en tysk lydbok eller podcast som du hører på så ofte som mulig, da vil du etterhvert høre hva som høres riktig ut. Les all gramatikken og sørg for at du forstår reglene. Deretter gjør øvelser. Det beste er om du kan finne øvelser online som gir deg umiddelbar tilbakemelding, her for eksempel: https://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/beginners/exercises_summary.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #11 Del Skrevet 20. august 2017 Derrick på NRK Anonymkode: 74551...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifhar Skrevet 29. september 2017 #12 Del Skrevet 29. september 2017 Hei, du har fått mange gode råd her. Jeg har skrevet en bok som heter Tysk på 20 timer med tanke på elever som er i din situasjon. Ta gjerne en kikk på nærmere omtale som du finner her: http://sporisandforlag.no/?page_id=202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå