AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Hei! Har vært student en god del år nå, og det har vært litt fram og tilbake. Har en Bachelorgrad (Ingeniør) , samt 90 studiepoeng fra Master(Sivilingeniør). Mangler med andre ord bare hovedoppgaven, som jeg aldri har fått skrevet av div. grunner. Kan fortsatt skrive den da. Videre har jeg studert 2 år marked og ledelse, slik at jeg totalt har studert 7 år nå. Er 30 studiepoeng unna en Bachelorgrad der. Planen for dette skoleåret var å fullføre Bachelorgraden, samt skrive Masteroppgave til vår. Helt ærlig så er jeg ekstremt skolelei, og føler jeg skulle vært ferdig med skole for 2 år siden... Hvorfor har jeg gjort det slik? Hadde rett og slett lyst på en tverrfaglig utdannelse innen Ledelse, Marked/Salg, og Teknologi. Pluss at oljekrisen gjorde det nærmest umulig å skaffe meg jobb, når jeg egentlig skulle vært ferdig med Mastergraden. Så til problemstillingen: Har nylig funnet det jeg vil kalle drømmejobben. Dette er en teknisk salgsjobb, innen det området jeg er utdannet. Jobben i seg selv krever teknisk utdanning, minimum Bachelor-nivå. Jeg har drevet på med privat kjøp / salg / import i 14 år, og føler meg veldig komfortabel med selgeryrket. Dersom jeg hadde fått denne jobben, så hadde jeg droppet ut av skolen tvert, og heller skrevet oppgave på siden. Frykter vel mest at potensiell arbeidsgiver tror jeg er en vinglepetter, eller veldig ubesluttsom / klarer ikke å fullføre ting jeg starter på. Men sannheten er at jeg blir ekstremt motivert av salg. Jeg kan uten problem bruke 18 timer dagen på salgs relaterte ting. Hva ville du gjort? Anonymkode: b43d2...def
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Skader ikke å søke. Ring og forhør deg nærmere om stillingen, stille gode spørsmål, så vil de huske deg i søkerbunken. Anonymkode: 5eea3...506 2
Snegl Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Jeg ville lovt meg selv å fullføre oppgaven selv om det blir slitsomt, og så hadde jeg søkt på jobben. Hvis arbeidsgiveren synes at du er en vinglepetter vil de jo ikke gi deg jobben, og da er du tilbake der du startet. Da har du jo egentlig ikke tapt noe og du slipper å angre på at du ikke prøvde. Hvis du får jobben blir det mye jobb med både jobb og oppgave, men andre har klart det før deg og hvis du er motivert nok klarer du det også Og så lenge du skriver en god søknad hvor det kommer fram at du har fått mye ut av studiene dine og det framstår som en plan du hadde hele tiden, så bør du ha en veldig god sjanse og synes det er rart hvis arbeidsgiver skulle få et dårlig inntrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå