Gå til innhold

Pass av hund og dyr og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på en til valp snart men problemet er at hvem skal passe hundene mine om jeg blir syk lenge? Kennel går jo om man blir syk i en uke eller to eller maks tre uker. Men tenk om jeg blir syk i ett par tre måneder? Kennel er jo så dyrt. Det er kun dette som hindrer meg i å få en valp nå. Vil jo så inderlig ha en hund til. Vil veldig. Men hva med pass? Jeg kjenner veldig få personer da jeg sliter med sosial angst så nettverket er veldig lite.

Hva om jeg blir akutt syk og må akutt på sykehus og blir henta i ambulanse? Hva med dyra da? Bor alene.

Så da må jeg droppe valp nå da pga. dette. Eller?

Anonymkode: e2f48...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du familie? 

eventuelt kan du søke etter noen FØR du får hunden. vi hadde avtale med en som visste at han var syk (rullestol bl. a) før han fikk hunden at vi tar den når han er syk.

Anonymkode: 94da3...61b

Skrevet

Har ingen i familien som kan passe dessverre.

Anonymkode: e2f48...f55

Skrevet

Ja da kan du rett og slett ikke ha hund. Jeg har måttet velge det bort av samme grunn som deg , prøvde men måtte gi han bort fordi jeg ikke hadde noen til å avlaste meg med ansvaret og ble syk over tid. Har man ikke råd til profesjonell hundepass eller har en backup plan for pass og lufting om man blir syk så kan man ikke ha hund. :(

Anonymkode: 3aabd...b48

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke tatt på meg ansvaret med hund/ liten valp om du ikke har mulighet for at noen kan passe den. Når man går til anskaffelse av en valp så skal man være rundt den hele tiden, og den vil jo knytte seg sterkt til deg. 

La oss si at du hadde gått til anskaffelse av en liten valp, etter noen dager/ en uke eller litt lenger så hadde du måttet ha ha noen til å passe den lille valpen, men du hadde jo ingen til å passe den. Den hadde blitt sendt på kennel, og sikkert følt seg usikker fordi akkurat DU IKKE ER DER.

Finn noen til å passe den, ellers ville jeg holdt meg uten hund om jeg var deg.  

Skrevet

Er vel meget lite sannsynlig Ts skal bli alvorlig syk??  Kennel er om så eneste løsning. Fest merke på døren at "her bor en hund ", og sånn sak du fester på bilnøklene at du har en hund hjemme

Anonymkode: 4c1e3...61e

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da kan du rett og slett ikke ha hund. Jeg har måttet velge det bort av samme grunn som deg , prøvde men måtte gi han bort fordi jeg ikke hadde noen til å avlaste meg med ansvaret og ble syk over tid. Har man ikke råd til profesjonell hundepass eller har en backup plan for pass og lufting om man blir syk så kan man ikke ha hund. :(

Anonymkode: 3aabd...b48

100% enig!!!

Anonymkode: 08807...8b1

Skrevet

Det du kan gjøre er å kontakte oppdretter rundt deg som har raser du ønsker og bli kjent med dem, og diskutere muligheten for at den kan være hos oppdretter om noe skjer. Bare vær ærlig om din situasjon og at det med manglende nettverk bekymrer deg.

Og velg en hund i en størrelse som er enkle for andre å passe.  det er enklest å skaffe pass til hunder som er trivelig og har en størrelse som gjør at alle føler seg vel om de lufter den.

Og engasjer deg i en hundeklubb, gå kurs, bli kjent med noen der som har felles interesser.

Anonymkode: f0267...0b3

Skrevet

Du kan også melde deg inn i hundeklubber og grupper på facebook for folk med din rase - vi har fått hjelp til pass sånne steder.

Anonymkode: 94da3...61b

Skrevet

Du virker jo uskikket til å én hund, hvorfor i alle dager vil du TO? Dette er ting man må ta i betraktning før en skaffer seg kjæledyr. Kanskje du trenger venn, ikke en hund til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...