Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! 

Da er jeg i dpo land, dagene som på mystisk vis varer mye lenger enn alle andre...:fnise: 

Er i dag 7 dpo etter min egen beregning (utifra når el smerter har vært).. Fikk meg en overaskelse når jeg gikk på toalettet til morgenen, da var det brunt på papiret, ikke store mengder men ligner på spotting, og det første jeg tenkte var, jess! Det MÅ være festeblødning! I forrige graviditet (endte med MA) hadde jeg også en blødning rundt samme tiden (6dpo for å være nøyaktig) meen jeg husker ikke hvordan denne utartet seg, så jeg lurer på om du har noen erfaring med festeblødnig? 

Hvilken dag fikk du det på? Hvor lenge varte det? Hadde du smerter? Og hvor mange dager etterpå testet du positivt? 

Endret av Bahir
SkriveLeif
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fra 9-12 dpo ca :) bare litt på papiret etter toalettbesøk.

Skrevet

Hei! Jeg er 11 dpo nå, ikm om 2 dager. I går ettermiddag så jeg noe lyselyserosa på papiret ved ett tilfelle, men ingenting mer. I dag tidlig kom det noen dråper blod da jeg gikk på do, men ingenting på papiret. Litt etterpå var det kun litt lysebrunt utflod i bindet. Jeg bruker aldri å spotte før mens.

Når har du ikm? :)

Skrevet
1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Hei! Jeg er 11 dpo nå, ikm om 2 dager. I går ettermiddag så jeg noe lyselyserosa på papiret ved ett tilfelle, men ingenting mer. I dag tidlig kom det noen dråper blod da jeg gikk på do, men ingenting på papiret. Litt etterpå var det kun litt lysebrunt utflod i bindet. Jeg bruker aldri å spotte før mens.

Når har du ikm? :)

Hei👋🏻 Det er vanskelig å si om det er festeblødning eller om det er spotting, mem håp er det ihvertfall! Har hørt at festebløsning kan vare opptil 3 dager og komme i all slags form, og farge. Du kan jo snart teste du da!😄

Jeg er veldig usikker på når IKM egentlig er fordi EL kom tidligere enn antatt denne måneden, appen min sier 30/8, men jeg tror EL kom rundt 10/8 og tror IKM er rundt 24/8😅 Kjenner jeg har litt murringer som kommer og går også, synes dette var veldig tidlig..🤔

Skrevet
8 timer siden, Bahir skrev:

Hei👋🏻 Det er vanskelig å si om det er festeblødning eller om det er spotting, mem håp er det ihvertfall! Har hørt at festebløsning kan vare opptil 3 dager og komme i all slags form, og farge. Du kan jo snart teste du da!😄

Jeg er veldig usikker på når IKM egentlig er fordi EL kom tidligere enn antatt denne måneden, appen min sier 30/8, men jeg tror EL kom rundt 10/8 og tror IKM er rundt 24/8😅 Kjenner jeg har litt murringer som kommer og går også, synes dette var veldig tidlig..🤔

Ja, basert på alt på internett kan det faktisk gå begge veier! Hittil er tester på morgenurin negative, men får se om det går over til "skikkelig" mens i morgen eller ikke...

Det er vell en liten "hovedregel" at mens kommer ca. 14 dager etter EL, men om det er mens som har kommet med meg nå er lutealfasen min bare 11 dager denne gangen. Men det høres drøyt lenge ut med 20 dagers lutealfase :overrasket: Jeg ville satset på ikm rundt 24.8 :)

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, basert på alt på internett kan det faktisk gå begge veier! Hittil er tester på morgenurin negative, men får se om det går over til "skikkelig" mens i morgen eller ikke...

Det er vell en liten "hovedregel" at mens kommer ca. 14 dager etter EL, men om det er mens som har kommet med meg nå er lutealfasen min bare 11 dager denne gangen. Men det høres drøyt lenge ut med 20 dagers lutealfase :overrasket: Jeg ville satset på ikm rundt 24.8 :)

Ja det er litt lenge😅 nå har jeg fått "skyggestrek" på to tester, er jo veeldig tidlig enda men håper🙏🏼 Blir spennende dager fremover. Lykke til😘

Skrevet
7 minutter siden, Bahir skrev:

Ja det er litt lenge😅 nå har jeg fått "skyggestrek" på to tester, er jo veeldig tidlig enda men håper🙏🏼 Blir spennende dager fremover. Lykke til😘

Åh, spennende! Masse lykke til til deg også 😁

Skrevet

Nå kom det små mengder med friskt blod her.. dag 3 med blødning trodde det skulle gi seg :/ forrige gang jeg hadde varte det kun en dag..

Skrevet
8 minutter siden, Bahir skrev:

Nå kom det små mengder med friskt blod her.. dag 3 med blødning trodde det skulle gi seg :/ forrige gang jeg hadde varte det kun en dag..

Jeg hadde 3 dager, også med litt friskt blod :)

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg hadde 3 dager, også med litt friskt blod :)

Da håper jeg det gir seg til i morgen😊 

Skrevet

Da er jeg på 4 dag med blødning, føler alt håp er ute nå... :(

Skrevet
2 timer siden, Bahir skrev:

Hvilken dpo er du på Da?

Skrevet
8 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hvilken dpo er du på Da?

Dpo 10

Skrevet
8 timer siden, Bahir skrev:

Dpo 10

Ikke mist håper enda da :)

Skrevet
14 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ikke mist håper enda da :)

Nei jeg håper jo så lenge det ikke er en vanlig mens, er fremdeles bare liten blødning.. uten smerter. Men tenker jo at det sikkert bare ender med TR.. :( siden det ikke gir seg. Er heldigvis tidlig enda.

Skrevet
20 timer siden, Bahir skrev:

Da har jeg kommet til ikm og tempen tilsier at mens er rett rundt hjørnet. :/ jeg hadde 4 dager med spotting/litt blod/brunt utflod. Aldri hatt så mange dager før, men kroppen liker vell å tulle litt rundt :) håper det ikke ender i mens for deg også! 

Skrevet
2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Da har jeg kommet til ikm og tempen tilsier at mens er rett rundt hjørnet. :/ jeg hadde 4 dager med spotting/litt blod/brunt utflod. Aldri hatt så mange dager før, men kroppen liker vell å tulle litt rundt :) håper det ikke ender i mens for deg også! 

Ånei så kjedelig :(  Her er det 3 dager til IKM (tror jeg) og har også smøblødning i dag så nå tenker jeg nok at det er tanta som kommer. Veldig frustrerende at det skulle starte så tidlig og håper ikke dette er et nytt mønster.

Skrevet
1 time siden, Bahir skrev:

Ånei så kjedelig :(  Her er det 3 dager til IKM (tror jeg) og har også smøblødning i dag så nå tenker jeg nok at det er tanta som kommer. Veldig frustrerende at det skulle starte så tidlig og håper ikke dette er et nytt mønster.

... og da var tanta godt på plass for min del :) Haha, dritt altså. Enig, kjedelig om det skal bli en vane med 4 dager spotting. 

Skrevet
25 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

... og da var tanta godt på plass for min del :) Haha, dritt altså. Enig, kjedelig om det skal bli en vane med 4 dager spotting. 

Lykke til i neste pp❤️

Skrevet
Akkurat nå, Bahir skrev:

Lykke til i neste pp❤️

Tusen takk! :hjerter_rundt:

Håper fremdeles det går for din del denne gangen :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...