Gå til innhold

Kan/ Blir dere gutter/ menn like sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt litt på en ting. kan gutter/ menn bli like redde/ usikre/ sjalue hvis dama snakker med en annen gutt/ mann? eller hvis hun går ut på byen med venninner eller noe, kan han bli like redd/ usikker/ sjalu for hvis han lurer på om dama flørter med andre menn eller blir flørtet med? Eller "bryr " de seg liksom ikke sånn som oss jenter? Eller til og med f.eks utseendesmessig, kan gutter/ menn være like usikre på om de er bra nok for dama? 🤔 

- jente 22 

Anonymkode: acea7...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er avhengig av personen. Kjønn er ingen faktor på usikkerhet.

• Liker 8
Skrevet

Ja det kan de men det varierer fra gutt til gutt og hvor mye han liker jenta hvordan de reagerer 

Anonymkode: ac7cc...d50

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt litt på en ting. kan gutter/ menn bli like redde/ usikre/ sjalue hvis dama snakker med en annen gutt/ mann? eller hvis hun går ut på byen med venninner eller noe, kan han bli like redd/ usikker/ sjalu for hvis han lurer på om dama flørter med andre menn eller blir flørtet med? Eller "bryr " de seg liksom ikke sånn som oss jenter? Eller til og med f.eks utseendesmessig, kan gutter/ menn være like usikre på om de er bra nok for dama? 🤔 

- jente 22 

Nei, da er man ikke mann.

En ekte mann lar bestevennen pule dama.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er "oss jenter" TS? For jeg er i alle fall ikke en del av den klubben selv om jeg er i 20-åra og har vagina. Jeg har ikke samme personlighet og kontrollbehov som deg bare fordi vi tilfeldigvis har samme kjønnshormoner.  Dette var ikke en særlig reflektert tråd. 

Anonymkode: faab0...da0

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, Perspektiv skrev:

Joda, det er bevist at kjønn spiller en rolle på usikkerhet, men det betyr selvsagt ikke at alle menn reagerer slik og alle kvinner slik.

Anonymkode: 6a5ba...eb4

Skrevet

Kjønn spiller ingen rolle, finnes da både sjalu og usikre menn og kvinner. Jeg er overhodet ikke sjalu, har aldri vært, har alltid latt mine kjærester reise på guttetur til syden, dra på fest, strippeklubb osv. Og jeg har aldri bekymret meg.

Anonymkode: b9160...5fc

• Liker 3
Skrevet

Nope, jeg er ikke en sjalu type. Eksen min kunne fint overnatte hos kompiser uten at jeg brydde meg nevneverdig. 

• Liker 1
Skrevet

Kan fint bli sjalu, men hvis jenter forsøker å få meg sjalu, så er ikke den jenta noe for meg. Da er det kroken på døra, uavhengig om jeg har følelser for henne eller ei.

Anonymkode: f091f...6c6

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

- jente 22 

Var veldig usikker og sjalu tidligere i livet, før skjegget hadde begynt å Gro skikkelig. Det har roet seg betraktelig.  Slik som det er nå dersom en jeg har veldig lyst på ett forhold med viser en annen mann oppmerksomhet, observerer jeg, gjør ikke all værden for å værken stjele oppmerksomheten eller får heeelt noia for at jeg ikke har sjangs.. 1. Jeg vet hva jeg er god for 2. Mann har lært.  «Erfaring er den beste læreren». 

Anonymkode: c98ae...d99

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjønn spiller ingen rolle, finnes da både sjalu og usikre menn og kvinner. Jeg er overhodet ikke sjalu, har aldri vært, har alltid latt mine kjærester reise på guttetur til syden, dra på fest, strippeklubb osv. Og jeg har aldri bekymret meg.

Anonymkode: b9160...5fc

Kjønn spiller en rolle jo. Kvinner er mye mer sjalu i parforhold enn menn generelt.

Anonymkode: e99c0...16b

Skrevet
17 timer siden, Perspektiv skrev:

According to Dr. Hupka, many psychologists believe that women are inclined to be jealous more often, simply because they tend to be more honest and in touch with their emotions than their male counterparts.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjønn spiller en rolle jo. Kvinner er mye mer sjalu i parforhold enn menn generelt.

Men kjønn er ikke hovedårsaken til at kvinner blir sjalu. At det er større tendens blant en utvalgt gruppe kvinner blir mer sjalu, er noe helt annet. Det er viktig å skille kausalitet og korrelasjon.

Grunn til et individ blir sjalu er grunnet usikkerhet, dårlig selvsikkerhet, selvbilde, og verdi. En person som vet og er trygg på seg selv, er ikke redd for å miste sin partner. 

• Liker 1
Skrevet
På 17.8.2017 den 18.28, AnonymBruker skrev:

- jente 22 

Det er helt normalt at mennesker er litt sjalu ! Bare det ikke blir sykelig og paranoid. Det viser faktisk at vedkommende liker deg, og er redd for å miste deg! Jeg hadde digget om damen min var litt sjalu, og sa det til meg :)  Tror pinadø jeg hadde blitt litt stolt :) 

Skrevet
På 17/08/2017 den 18.28, AnonymBruker skrev:

- jente 22 

Ja, menn kan absolutt bli like sjalu eller redd for å miste jenta. Ofte er menn enda mer redd for å miste henne, fordi det er verre for menn å få seg noe enn kvinner - og dama er eneste tilgangen fyren har hatt på sex på lenge

Skrevet
2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Ja, menn kan absolutt bli like sjalu eller redd for å miste jenta. Ofte er menn enda mer redd for å miste henne, fordi det er verre for menn å få seg noe enn kvinner - og dama er eneste tilgangen fyren har hatt på sex på lenge

Finnes til og med de mennene som ikke har tilgang på sex hos en dame som blir sjalu om hun begynner å få øynene opp for nye menn. :nei:

Anonymkode: aa8d3...b7a

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes til og med de mennene som ikke har tilgang på sex hos en dame som blir sjalu om hun begynner å få øynene opp for nye menn. :nei:

Anonymkode: aa8d3...b7a

Ikke tilgang på sex? Som i menn som kretser rundt jenter de vil ha men ikke får eller tør å snakke med - og så får disse jentene andre menn?

Skrevet
På 17.8.2017 den 18.28, AnonymBruker skrev:

- jente 22 

Jeg var i hvertfall sammen med en sånn fyr, så det finnes absolutt. Men han var i tillegg veldig kontrollerende. Slitsomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...