Gå til innhold

Å varsle mattilsynet (bekymringsmelding)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har varslet mattilsynet anonymt. Jeg har tenkt at jeg skal gjøre det hver måned (minst) frem til ting endrer seg. Er det lov? Det er en kvinne som mishandler dyrene sine og ødelegger for alle naboene rundt. Finner meg ikke i det noe mer! 

Anonymkode: 43a1f...a5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipse politiet også.

Anonymkode: 7e2a2...4a1

Gjør det om det skjer noe mer i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du. Det hender de bruker lang tid på å sjekke, og så får hun advarsel. Vet ikke hvilke regler de har for å sjekke igjen etter advarselen men det er lurt å melde fra igjen med en gang hvis det ikke endrer seg.

Anonymkode: f3fc5...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipset Mattilsynet en gang med fullt navn (jeg ringte å pratet med dem) Det resulterte i at de kom til vedkommende dagen etter for å ta en sjekk. Vedkommende fikk ikke greie på at det var meg som tipset Mattilsynet.

Mattilsynet overtok omsorgen for dyret umiddelbart. Så systemet fungerer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi får se. Er lett å se om det blir endringer, for da forsvinner hunden. Den var der i går. Jeg tipset for en uke siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld i fra.Dyrene lider.Snakk for dyrene .bry deg å meld i fra.

Anonymkode: 13b39...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte ifra som anonym om kopplam som var inngjerdet I dårlige forhold. Kvelden etter hadde bonden gjort tiltak på forholdene, kommer aldri til å vite om det er takket være meg eller om bonden hadde endelig tatt tak I det selv.

Anonymkode: 411f9...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mange naboer gjentatte ganger tipset om en person som mishandler hundene sine (de står i pittelite bur, uten mat og vann, og de sloss og bjeffer hele døgnet så de har store sår osv) men absolutt ingenting skjer. Har foregått i flere år. Politiet har heller ikke ressurser til slikt mener de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...