AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Hva tenker dere om en leder med profesjonsutdanning men ikke lederkompetanse og ikke lederutdanning - som er usikker og som svarer med utropstegn i e-poster? F.eks en ansatt henvender seg om noe til ham og får ikke svar. Det går flere dager og den ansatte spør igjen. Denne lederen svarer så: "har ikke du spurt om dette før?" Den ansatte svarer "jo, stemmer". Lederen svarer "Da behøver du ikke spørre to ganger!!" Er det kun jeg som reagerer eller er dette helt vanlig? Anonymkode: 02c18...4bb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Det er selvfølgelig usaklig å svare med at man ikke behøver å spørre to ganger gitt at man ikke har fått svar. Anonymkode: e3cf4...5fb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er selvfølgelig usaklig å svare med at man ikke behøver å spørre to ganger gitt at man ikke har fått svar. Anonymkode: e3cf4...5fb Som ansatt vil man nok da ikke kommentere nettopp det.. Anonymkode: 02c18...4bb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Det er uprofesjonelt og skaper dårlig stemning mellom leder og ansatte. Ta opp at man ønsker en bedre tone i neste medarbeidersamtale, evt be om et møte for å si at det oppleves nedlatende. Anonymkode: 928ca...146 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Barnslig og tåpelig å bruke utropstegn for å "hyle" beskjeden sin frem ytterligere. Anonymkode: 0ccfa...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er uprofesjonelt og skaper dårlig stemning mellom leder og ansatte. Ta opp at man ønsker en bedre tone i neste medarbeidersamtale, evt be om et møte for å si at det oppleves nedlatende. Anonymkode: 928ca...146 Dette er jo relativt godt voksne mennesker med en del erfaring - mulig det vil bli stemplet som "pusete/pysete" om man tar det opp? Som i at man "tåler ikke noe"? Anonymkode: 02c18...4bb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 Han skrev også "det der haster ikke" og "jeg kommer tii å fortsette med utropstegn!!" Opplever det som svært umodent/uprofesjonelt. 😮 Anonymkode: 02c18...4bb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som ansatt vil man nok da ikke kommentere nettopp det.. Anonymkode: 02c18...4bb Nei, men man må jo få gjort jobben sin, og sitter leder på informasjon som man selv trenger for å komme videre i en oppgave, så må man nødvendigvis spørre. Da skriver man noe ala "Ja, men jeg kan ikke se å ha mottatt svar, hadde satt pris på om du kunne sendt det på nytt". Dersom det fortsatt ikke skjer noe (du ikke får svar), så får du ta et møte med vedkommende der du spør muntlig. Dessverre er det en del som er helt håpløse på digital kommunikasjon og som senker effektiviteten betraktelig. Anonymkode: e3cf4...5fb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han skrev også "det der haster ikke" og "jeg kommer tii å fortsette med utropstegn!!" Opplever det som svært umodent/uprofesjonelt. 😮 Anonymkode: 02c18...4bb Da ville jeg ha svart: "Mottatt, men fint om du sender meg informasjon om X når du ønsker at Y skal gjøres." - For å få ryggdekning for deg selv. En leder kan holde igjen informasjon som trengs til en oppgave hvis han/hun mener at dette likevel ikke er nødvendig nå, men man må ordne seg sånn at sjefen ikke kan skylde på deg selv som arbeidstaker i etterkant. Anonymkode: e3cf4...5fb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 Høres ikke ut som han egner seg til å være leder. Men det har etter min erfaring ikke så mye med hvilken utdanning han har. Han mangler intuitiv forståelse for normal omgangsform, og selv ikke verdens beste lederutdanning kan lære folk det. Anonymkode: 3a0ca...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå