Gå til innhold

Vanligst med en av hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at sjansen for å få gutt/jente er ca 50/50. Men i familier med to barn så synes jeg det er vanligst med en av hver. Skulle jo tro at det var ca like mange med to jenter/to gutter/ en av hver. 

Er det slik at det er vanligst å få en av hver eller spiller hjernen min meg et puss? 

Anonymkode: 05491...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at sannsynligheten er større for at nummer to blir samme kjønn som nummer én, men godt mulig jeg har misforstått. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at sjansen for å få gutt/jente er ca 50/50. Men i familier med to barn så synes jeg det er vanligst med en av hver. Skulle jo tro at det var ca like mange med to jenter/to gutter/ en av hver. 

Er det slik at det er vanligst å få en av hver eller spiller hjernen min meg et puss? 

Anonymkode: 05491...a49

En grunn til at man kan få overvekt på en av hver er jo at mange gjerne vil ha begge kjønn og om de får to av samme kan det jo hende at de velger å få nr. 3 og dermed forsvinner de fra kategorien tobarnsfamilie.

Anonymkode: 936f5...af1

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Fionnuala skrev:

Jeg trodde at sannsynligheten er større for at nummer to blir samme kjønn som nummer én, men godt mulig jeg har misforstått. 

Det stemmer! 

Anonymkode: 9b8ef...56b

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsagt større sjanse fordi du har følgende mulige kombinasjoner (det er vel 49% sjanse for jente og 51% for gutt ved fødsel, forenkler her ved å runde av til 50:50:

Jente/jente: 50% * 50%=25%

Jente/Gutt: 50% * 50%=25%

Gutt/Jente: 50%*50%=25%

Gutt/gutt: 50%*50%=25%

Dvs at det er 25%+25%=50% for mix, 25% jente+jente, 25% gutt+gutt. Ikke akkurat kjernefysikk.

Anonymkode: 4f8ad...386

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke noe som er vanligt,eller uvanligt😅 På min mor sin side,er det kun min mor som fikk gutt ig jente,de andre fikk av samme kjønn. 

Våre 2 eldste er jenter.

Skrevet
7 timer siden, Fionnuala skrev:

Det er svært, svært liten forskjell i absolutte tall ift når man får første barn. I praksis har ikke dette noe å si. 

Anonymkode: c128f...08b

Skrevet
4 timer siden, Tippemor skrev:

Det er vel ikke noe som er vanligt,eller uvanligt😅 På min mor sin side,er det kun min mor som fikk gutt ig jente,de andre fikk av samme kjønn. 

Våre 2 eldste er jenter.

Jo, det er vanligst med mix. Se innlegget over.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt større sjanse fordi du har følgende mulige kombinasjoner (det er vel 49% sjanse for jente og 51% for gutt ved fødsel, forenkler her ved å runde av til 50:50:

Jente/jente: 50% * 50%=25%

Jente/Gutt: 50% * 50%=25%

Gutt/Jente: 50%*50%=25%

Gutt/gutt: 50%*50%=25%

Dvs at det er 25%+25%=50% for mix, 25% jente+jente, 25% gutt+gutt. Ikke akkurat kjernefysikk.

Eh, ja, som du selv skriver så er det like sannsynlig å få en av hver som to av samme kjønn... TS spør jo om det er vanligere å ha en av hver enn to av samme kjønn, og det er det ikke. Har du ett barn fra før så er det (ca.) 50% sjanse for å få en av samme kjønn og 50% sjanse for å få en av motsatt kjønn.

Anonymkode: feb20...bb2

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er like vanlig med to av samme kjønn som med en miks.

Anonymkode: feb20...bb2

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,ser det nå. Og det ser logisk ut

hvis jeg nå ser på min mor og min far sin side. Så er de 2 første fødte mix i 2 av 6 familier.Min farmor/far, og mormor/far, fikk kun jenter,på ene siden,og kun gutter på andre siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...