Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Les det hun skriver.. HUN sier hun har fortalt han at hun skal skjerpe seg, men denne helgen drakk seg "ganske full" IGJEN. 

JEG forstår han godt. For det virker som ts både lyver til han, ikke følger opp det hun sier, og har en livsstil som ikke kan forenes med han. Hun blåser i hvordan det føles for han å ha en dame som drikker seg drita hver helg i et annet land og dermed viser at hun ikke setter følelsene hans eller forholdet spesielt høyt.

Hun har sagt at hun skal skjerpe seg når hun drikker.  Han har ikke bedt henne om noe og hun har ikke lovet noe.  Han bare SYNES hun blir for full.  Er ikke sikkert hun blir så veldig full heller..  Men selvom hun prøver å skjerpe seg så har ikke han forlanget /krevet det enda.  Kontroll og makt er ikke kjærlighet. 

Anonymkode: d239c...aba

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sagt at hun skal skjerpe seg når hun drikker.  Han har ikke bedt henne om noe og hun har ikke lovet noe.  Han bare SYNES hun blir for full.  Er ikke sikkert hun blir så veldig full heller..  Men selvom hun prøver å skjerpe seg så har ikke han forlanget /krevet det enda.  Kontroll og makt er ikke kjærlighet. 

Dårlig oppførsel gang på gang når kjæresten har vist misnøye for det er hvertfall ikke kjærlighet! Å ikke gidde å følge opp det man sier viser at hun gir faen. 

Ser at vi forblir uenige her og jeg skrev ikke for å diskutere med noen men for å dele mitt synspunkt på saken. 

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, Nuddelkopp skrev:

Jeg har også ignorert typen når han har valgt å drikke, siden han har lovt å slutte å drikke. Folk som ikke kan oppføre seg på fylla er motbydelig og man blir dritt lei av å spørre om de kan roe ned, man må si nok er nok og personen må velge enten festinga eller kjæresten og holde seg til det! 

Du har fortsatt tre uker igjen før du skal reise og jeg foreslår at du ligger lavt og ikke kontakter han mer på ti dager-to uker. Han ignorerer deg for å gi deg en lekse, en konsekvens og advarsel på at du mister forholdet og han om du ikke slutter, en tydelig demonstrasjon på at du må ta deg sammen,  ikke fordi han ikke vil at du skal reise. Ved å ringe han for å stresse om den reisen nå så beviser du bare for han at du fortsatt ikke tar poenget, du lager et nytt problem for å trekke fokus vekk fra det egentlige problemet og det vil jo gi han bare enda større grunn til å gi deg helt opp. 

Ta ansvar for det du gjør. Drikkinga di. Du driter jo i følelsene hans når du vet hva han syntes om det. Skal du feste og være full og stygg eller skal du bli voksen og beholde kjærligheten? 

Oj her overfører du mye grums fra ditt eget liv. Ts er ikke som typen din som blir stygg i fylla. Det er uansett ikke greit å ignorere noen for å demonstrere et poeng. 

Ts han prøver å manipulere deg til å gjøre som han vil. Ugreit.  Er han utlending/muslim siden han vil nekte deg å drikke?

Anonymkode: 94754...908

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Dårlig oppførsel gang på gang når kjæresten har vist misnøye for det er hvertfall ikke kjærlighet! Å ikke gidde å følge opp det man sier viser at hun gir faen. 

Ser at vi forblir uenige her og jeg skrev ikke for å diskutere med noen men for å dele mitt synspunkt på saken. 

Dette er ikke slik du beskriver.  Du skjønner jo ikke noe. Nei dette er nytteløst. Prater til veggen.. God kveld 😀

• Liker 3
Skrevet

Han svarer ikke fordi enten så elsker han og er veldig skuffa at du drakk og gjorde ting han ikke vil du skal gjøre, fordi han er redd for å miste deg. Eller så har han bare mistet interessen. Men jeg hadde sagt til deg at du burde bare være rolig og ikke desperat. Han ringer selv snart. 3 uker er lenge til, legg ut billettene på kjøp og salg sider eventuelt og Finn, hvis det ikke skulle gå. Men serr hadde ikke satset på en fyr som du møter bare 4 ganger i året. Vi gutter er dyr.. husk det. 

Anonymkode: f981d...e5a

Skrevet
19 timer siden, O.G. skrev:

Er du sikker på at du er eneste dama hans=?

Å herregud OG. Alltid er du så negativ sur og bitter

Mannen til ts er fornærmet fordi dama går ut å drikker seg drittings hver helg. Det hadde jeg heller ikke likt om vi hadde hatt avstandsforhold. Hvem vet hva hun gjør på fylla når det er en haug med ekle menn som prøver seg på alt og alle. Det hadde ikke du likt heller om rollene var omvendt

Så han er vell furten nå og det skjønner jeg. Men det går nok over. Jeg hadde ventet litt og latt han være ifred så skriver han til deg snart. 

Anonymkode: e4309...edc

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer ikke fordi enten så elsker han og er veldig skuffa at du drakk og gjorde ting han ikke vil du skal gjøre, fordi han er redd for å miste deg. Eller så har han bare mistet interessen. Men jeg hadde sagt til deg at du burde bare være rolig og ikke desperat. Han ringer selv snart. 3 uker er lenge til, legg ut billettene på kjøp og salg sider eventuelt og Finn, hvis det ikke skulle gå. Men serr hadde ikke satset på en fyr som du møter bare 4 ganger i året. Vi gutter er dyr.. husk det. 

Han har nok ikke mistet interessen.  De roter ikke. De er kjærester. Han er bare skuffa over ts

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voksne mennesker i et seriøst forhold snakker sammen!!, og driver ikke med psykisk terror som å ignorere den andre i filler for å straffe. 

Kjære ts.  Slett og blokker han. Og kom deg videre. Han er ikke noe samle på.  Book om billettene til Syden el noe og lev livet! 

Psykisk terror er jo noe kvinner gjør i mye større skala enn menn 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud OG. Alltid er du så negativ sur og bitter

Mannen til ts er fornærmet fordi dama går ut å drikker seg drittings hver helg. Det hadde jeg heller ikke likt om vi hadde hatt avstandsforhold. Hvem vet hva hun gjør på fylla når det er en haug med ekle menn som prøver seg på alt og alle. Det hadde ikke du likt heller om rollene var omvendt

Så han er vell furten nå og det skjønner jeg. Men det går nok over. Jeg hadde ventet litt og latt han være ifred så skriver han til deg snart. 

Å herregud for en tøff keyboard gangster du er. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Har du tall på det? Er det en konkurranse? Er det saklig? Hvis du leser hva jeg skriver så er det jo ikke om ett bestemt kjønn. Jeg skrev om "mennesker"?!.. Og ellers skrev jeg, ":slett og blokker han + han er ikke noe å samle på "..der jeg ber ts gjøre noe med "han".  🤔

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

hadde ikke satset på en fyr som du møter bare 4 ganger i året. Vi gutter er dyr.. husk det. 

Det er ikke lurt å være i avstandsforhold om du ikke liker sexting og sex online, for det blir jo mye solosex sammen, men om det er flørt og forholdet er bra går det fint å møtes ca hver tredje måned. 

Anonymkode: 91a8f...42e

Skrevet (endret)
23 timer siden, Nuddelkopp skrev:

Jeg har også ignorert typen når han har valgt å drikke, siden han har lovt å slutte å drikke. Folk som ikke kan oppføre seg på fylla er motbydelig og man blir dritt lei av å spørre om de kan roe ned, man må si nok er nok og personen må velge enten festinga eller kjæresten og holde seg til det! 

Du har fortsatt tre uker igjen før du skal reise og jeg foreslår at du ligger lavt og ikke kontakter han mer på ti dager-to uker. Han ignorerer deg for å gi deg en lekse, en konsekvens og advarsel på at du mister forholdet og han om du ikke slutter, en tydelig demonstrasjon på at du må ta deg sammen,  ikke fordi han ikke vil at du skal reise. Ved å ringe han for å stresse om den reisen nå så beviser du bare for han at du fortsatt ikke tar poenget, du lager et nytt problem for å trekke fokus vekk fra det egentlige problemet og det vil jo gi han bare enda større grunn til å gi deg helt opp. 

Ta ansvar for det du gjør. Drikkinga di. Du driter jo i følelsene hans når du vet hva han syntes om det. Skal du feste og være full og stygg eller skal du bli voksen og beholde kjærligheten? 

Hvor gammel er du og hvorfor overfører du din problematikk med din kjærestes drikking over på Ts? På deg selv kjenner du heller ingen!

Den oppførselen som du beskriver er en hersketeknikk! Jeg hadde dumpet deg og den barnslige atferden din på flekken!

Endret av Bakepulver
  • Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens du slenger med leppa og generaliserer? 

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen til ts er fornærmet fordi dama går ut å drikker seg drittings hver helg. Det hadde jeg heller ikke likt om vi hadde hatt avstandsforhold. Hvem vet hva hun gjør på fylla når det er en haug med ekle menn som prøver seg på alt og alle. 

Har aldri tenkt over dette. Mannen min jobber et sted hvor fulle damer gjerne prøver seg på å få litt "dessert". Jeg sa med en gang fra at jeg er ok med dette, jeg stoler jo på ham og at han setter grenser. Han blir heller aldri stressa eller sjalu om jeg går ut. Hatt avstandsforhold noen år nå. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 91a8f...42e

• Liker 2
Skrevet

Tillit og kommunikasjon er alfa og omega i et forhold. I et avstandsforhold settes dette på prøve i mye større grad enn i "vanlige" forhold, og hvis ikke man er veldig flink på begge deler havner man gjerne i trøbbel. Uavhengig av hvorvidt TS har alkoholproblemer eller ei (noe vi vel har null forutsetninger for å mene noe om?), er det ikke akseptabelt å behandle en kjæreste ved å manipulere/"straffe" de gjennom ignorering. Klarer man ikke å løse problemer på en voksen måte, uten å påføre hverandre psykisk eller fysisk ubehag, burde man holde seg singel.

Kanskje er han så lei seg/skuffa (hvorfor?) at han ikke orker å ha kontakt med deg, kanskje er han lei av hele forholdet men mangler ryggrad til å ende det på en voksen måte, kanskje han ignorerer deg med vilje for å lære deg en lekse... hvem vet? Han vet ihvertfall at du prøver å ta kontakt, og han velger å holde seg unna. Det i seg selv burde være en dealbreaker for alle som prøver å holde sin egen mentale helse sånn nogenlunde i vater...

Anonymkode: b8202...f53

• Liker 4
Skrevet

Hei! TS her. 

Har sett gjennom alle deres kommentarer nå. Syntes det er virkelig bra jeg har fått så stor respons. Jeg håper at han fortsatt vil ringe, men jeg har enda ikke hørt noe fra han. Nå har det gått over en uke. Jeg har heller ikke sendt han noen meldinger, bare for å ikke mase. Men kjenner jo at jeg får utrolig angst av alt dette. Som dere sier, han pysker meg ut mentalt, og det er absolutt ikke greit. Jeg klarer ikke å spise, klarer ikke sove og er rett og slett ganske langt nede. Når den dagen kommer og jeg egentlig skulle vært på flyet på vei for å treffe han kommer jeg til å knekke helt sammen. Vurderer nå og bare dra og håpe på at han dukker opp. Kan ikke forstå at en person jeg har vært sammen med i over 2 år, kan bare ignorere og slette meg ut av livet sitt på denne måten.

Nuddlekopp :

Det du sier med at jeg har alkhol problemer er overhode ikke sant, og kan jo kansje forklare litt mer rundt dette; Jeg har dratt ut en god del i helgene de siste mnd, fordi det har vært mye bursdager med venniner, bryllup, sommerselskap etc. Sist helg viste han at jeg skulle i bbq og han viste det kom til å være gutter der. Jeg ringte han midt på natten og sa jeg savnet han. Etter dette sa han at jeg alltid ringer når jeg er full og han er lei av å få disse samtalene. Jeg drikker ikke i ukedagene, og er heller ikke alltid drita i helgene. Det er bare nå i det siste det har blitt litt mye. Jeg kan forstå at han regagerer på det, men kan ikke forstå at han reagerer så kraftig som det han gjør, med å slette meg totalt og ignorere. Han har aldri gjort dette tidligere, og det har heller aldri vært noe diskusjon for de 2 siste ukene om alkholforbruket mitt, som jeg føler er ganske normalt i sommer tider. Jeg er sosial med venniner, og jeg ser ikke på dette som noe veldig overdrevet. Jeg håper det du sier er rett, at han trenger tid.

Jeg vil ikke slette han utav livet mitt med engang. Jeg klarer det rett og slett ikke. Han betyr alt for mye for meg. Jeg sitter her nå og gråter fordi jeg ikke får tak i han igjen og egentlig skulle vært i sengs for lengst. Så aner egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvilken type melding burde jeg sende for å få han til forstå alvoret ? og at jeg mener alvor når jeg sier at jeg uansett kommer til å reise?

Anonymkode: b1c7e...16c

• Liker 1
Skrevet

Skriv bare at om han ikke svarer så reiser du ikke .. og de ville ikke Jg gjort heller men du ser han bare 4 ganger i året, jeg hadde ikke klart et slikt forhold

• Liker 1
Skrevet
På 17.8.2017 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Ok, kan forklare litt bakgrunnshistorie først : Typen min bor i utlandet, så jeg får sett han maks 4 ganger i året. Vi prater på telefonen hver dag, ringer på facetime og sender masse snaps fram og tilbake i løpet av dagen. Denne uken har det vært helt stille. Han er sur fordi jeg dro ut i helgen, og ble ganske full.  Noe jeg har gjort de siste helgene. Han drikker ikke, og går heller ikke ut å fester, så han syntes jeg drikker alt for mye i helgene og blir alltid all for full. Jeg har prøvd å forklare han at jeg skal skjerpe meg, og har nå tatt jobb på en resturant i helgene, sånn at jeg ikke kan dra ut på byen.

Uansett, han nekter å svare meg. Han ser at jeg skriver til han, han ser de tapte anropene på mobilen, men han svarer ikke. Problemet er at jeg har fly-billeter for å komme å se han om 3 uker! Og jeg blir jo naturlig stresset for at han ikke skal være der når jeg kommer. Jeg kan ikke ombooke billetene, og har betalt ganske mye, tatt meg fri fra jobb osv,  Vi har planlagt dette i månedsvis. Altså, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg når jeg spør hva som skjer. Sist jeg snakket med han sa han at han bare trengte space, og jeg føler jo jeg gir han det, men jeg skal faktisk reist til han snart, så må jo få ett svar på hva som skjer. Er så vanskelig å gi han space, når jeg ikke får svar på om det blir noe tur eller ikke. Hva gjør jeg ?

Anonymkode: b1c7e...16c

Du skal gi han space og så skal du dra på besøk som avtalt.

At du drikker deg overstadig og må slite med dette i etterkant i form av stillhet fra han og panikk hos deg, må du ta ansvar for selv. Han ønsker åpenbart en kvinne som tar ansvar for seg selv og ikke er en avhengig unge.

Anonymkode: 5533e...fb0

• Liker 1
Skrevet
På 17.8.2017 den 16.06, Nuddelkopp skrev:

Nemlig!

• Liker 1
Skrevet
På 17.8.2017 den 17.06, Nuddelkopp skrev:

Les det hun skriver.. HUN sier hun har fortalt han at hun skal skjerpe seg, men denne helgen drakk seg "ganske full" IGJEN. 

JEG forstår han godt. For det virker som ts både lyver til han, ikke følger opp det hun sier, og har en livsstil som ikke kan forenes med han. Hun blåser i hvordan det føles for han å ha en dame som drikker seg drita hver helg i et annet land og dermed viser at hun ikke setter følelsene hans eller forholdet spesielt høyt.

Amen til alt det du skriver!

Dere barnslige voksne som ikke gidder å ta hensyn til partnerne deres bør lese dette! Ikke bare rope at alle andre er kontrollerende og slemme hver gang dere ikke kan ture frem som dere vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...