Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, kan forklare litt bakgrunnshistorie først : Typen min bor i utlandet, så jeg får sett han maks 4 ganger i året. Vi prater på telefonen hver dag, ringer på facetime og sender masse snaps fram og tilbake i løpet av dagen. Denne uken har det vært helt stille. Han er sur fordi jeg dro ut i helgen, og ble ganske full.  Noe jeg har gjort de siste helgene. Han drikker ikke, og går heller ikke ut å fester, så han syntes jeg drikker alt for mye i helgene og blir alltid all for full. Jeg har prøvd å forklare han at jeg skal skjerpe meg, og har nå tatt jobb på en resturant i helgene, sånn at jeg ikke kan dra ut på byen.

Uansett, han nekter å svare meg. Han ser at jeg skriver til han, han ser de tapte anropene på mobilen, men han svarer ikke. Problemet er at jeg har fly-billeter for å komme å se han om 3 uker! Og jeg blir jo naturlig stresset for at han ikke skal være der når jeg kommer. Jeg kan ikke ombooke billetene, og har betalt ganske mye, tatt meg fri fra jobb osv,  Vi har planlagt dette i månedsvis. Altså, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg når jeg spør hva som skjer. Sist jeg snakket med han sa han at han bare trengte space, og jeg føler jo jeg gir han det, men jeg skal faktisk reist til han snart, så må jo få ett svar på hva som skjer. Er så vanskelig å gi han space, når jeg ikke får svar på om det blir noe tur eller ikke. Hva gjør jeg ?

Anonymkode: b1c7e...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du er eneste dama hans=?

Skrevet

Når du ikke får et svar på hva som skjer, så er det svar nok i seg selv. 

Ville aldri besøkt en som gav det signalet og lot være å svare.

Bruk billetten og finn på noe annet og gjøre enn å besøke ham. 

• Liker 16
Skrevet

Han trenger space?? Dere ser hverandre 4 ganger (!!!!) i året!! Book om til en ferie med venninner etc eller avlys. Gjør det slutt med samme ignorering (slett og blokker overalt).  Så finner du deg en hjemme i Norge i nærheten av der du bor. 

Anonymkode: d239c...aba

• Liker 16
Skrevet

Altså...han kan ikke bestemme hvor mye du skal feste og drikke. Hvis det hadde gått ut over deres samliv, du hadde blitt sur og kjeftet på ham i fylla, flørtet med andre, stadig nedprioritert ham til fordel for fest - i slike tilfeller, ja, men dette er sjukt kontrollerende oppførsel. Han driver og manipulerer deg med silence treatment, og får deg til å ta en jobb der du ikke kan gå ut i helgene (?!?). 

Trenger du å skjerpe deg på festingen, javel, men da gjør du det for din egen skyld, ikke for hans. Du svarer til en person, og det er deg selv. Klart man skal ta hensyn til en partner, men han kan ikke stille urimelige krav til din oppførsel bare fordi at han har andre verdier, og i de tilfellene dere ikke er sammen, hvilket er det meste av tiden. 

Anonymkode: 2d9c6...319

• Liker 12
Skrevet

Det er sikkert pga noe helt annet han er sur enn den festingen din. Her gjelder det å være ydmyk og ikke tråkke på noen tær om du vil beholde ham tenker jeg.

Anonymkode: b4783...d15

• Liker 1
Skrevet

Hvis han ikke gir lyd fra seg, er det ikke mer å gjøre. Ombooke billetten og fortell deg selv at det er over. 

Jeg ser også kjæresten bare fire ganger i året, og oppfører meg ikke sånn. 

Anonymkode: 91a8f...42e

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke behandle kjæresten sin sånn..  hvor lenge har du prøvd å kontakte han? Kanskje dette er hans måte å gjøre det slutt på? 

Anonymkode: b21e4...a3a

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har også ignorert typen når han har valgt å drikke, siden han har lovt å slutte å drikke. Folk som ikke kan oppføre seg på fylla er motbydelig og man blir dritt lei av å spørre om de kan roe ned, man må si nok er nok og personen må velge enten festinga eller kjæresten og holde seg til det! 

Du har fortsatt tre uker igjen før du skal reise og jeg foreslår at du ligger lavt og ikke kontakter han mer på ti dager-to uker. Han ignorerer deg for å gi deg en lekse, en konsekvens og advarsel på at du mister forholdet og han om du ikke slutter, en tydelig demonstrasjon på at du må ta deg sammen,  ikke fordi han ikke vil at du skal reise. Ved å ringe han for å stresse om den reisen nå så beviser du bare for han at du fortsatt ikke tar poenget, du lager et nytt problem for å trekke fokus vekk fra det egentlige problemet og det vil jo gi han bare enda større grunn til å gi deg helt opp. 

Ta ansvar for det du gjør. Drikkinga di. Du driter jo i følelsene hans når du vet hva han syntes om det. Skal du feste og være full og stygg eller skal du bli voksen og beholde kjærligheten? 

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Jeg har også ignorert typen når han har valgt å drikke, siden han har lovt å slutte å drikke. Folk som ikke kan oppføre seg på fylla er motbydelig og man blir dritt lei av å spørre om de kan roe ned, man må si nok er nok og personen må velge enten festinga eller kjæresten og holde seg til det! 

Du har fortsatt tre uker igjen før du skal reise og jeg foreslår at du ligger lavt og ikke kontakter han mer på ti dager-to uker. Han ignorerer deg for å gi deg en lekse, en konsekvens og advarsel på at du mister forholdet og han om du ikke slutter, en tydelig demonstrasjon på at du må ta deg sammen,  ikke fordi han ikke vil at du skal reise. Ved å ringe han for å stresse om den reisen nå så beviser du bare for han at du fortsatt ikke tar poenget, du lager et nytt problem for å trekke fokus vekk fra det egentlige problemet og det vil jo gi han bare enda større grunn til å gi deg helt opp. 

Ta ansvar for det du gjør. Drikkinga di. Du driter jo i følelsene hans når du vet hva han syntes om det. Skal du feste og være full og stygg eller skal du bli voksen og beholde kjærligheten? 

?!? 

Nei det er ingenting greit med å ignorere noen for å straffe dem!

Anonymkode: 725fe...cf4

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Voksne mennesker i et seriøst forhold snakker sammen!!, og driver ikke med psykisk terror som å ignorere den andre i filler for å straffe. 

Kjære ts.  Slett og blokker han. Og kom deg videre. Han er ikke noe samle på.  Book om billettene til Syden el noe og lev livet! 

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kan forklare litt bakgrunnshistorie først : Typen min bor i utlandet, så jeg får sett han maks 4 ganger i året. Vi prater på telefonen hver dag, ringer på facetime og sender masse snaps fram og tilbake i løpet av dagen. Denne uken har det vært helt stille. Han er sur fordi jeg dro ut i helgen, og ble ganske full.  Noe jeg har gjort de siste helgene. Han drikker ikke, og går heller ikke ut å fester, så han syntes jeg drikker alt for mye i helgene og blir alltid all for full. Jeg har prøvd å forklare han at jeg skal skjerpe meg, og har nå tatt jobb på en resturant i helgene, sånn at jeg ikke kan dra ut på byen.

Uansett, han nekter å svare meg. Han ser at jeg skriver til han, han ser de tapte anropene på mobilen, men han svarer ikke. Problemet er at jeg har fly-billeter for å komme å se han om 3 uker! Og jeg blir jo naturlig stresset for at han ikke skal være der når jeg kommer. Jeg kan ikke ombooke billetene, og har betalt ganske mye, tatt meg fri fra jobb osv,  Vi har planlagt dette i månedsvis. Altså, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg når jeg spør hva som skjer. Sist jeg snakket med han sa han at han bare trengte space, og jeg føler jo jeg gir han det, men jeg skal faktisk reist til han snart, så må jo få ett svar på hva som skjer. Er så vanskelig å gi han space, når jeg ikke får svar på om det blir noe tur eller ikke. Hva gjør jeg ?

Anonymkode: b1c7e...16c

Skriv:

"Har avbestilt flybilletter. Takk for et fint forhold frem til det degenererte i smålige hersketeknikker fra din side."

Og så sletter du han fra alle sosiale medier. Og så venter du. Dersom han legger seg flat og innrømmer at han er en kontrollerende dritt og at dette er noe han skal jobbe med fremover, så kan du selv tenke på om du øsnsker revurdere. Dersom ikke: finn deg en billig bolig der nede og benytt billettene til ferie. Lev betydelig lykkeligere fremover.

Anonymkode: a7834...c64

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne mennesker i et seriøst forhold snakker sammen!!, og driver ikke med psykisk terror som å ignorere den andre i filler for å straffe. 

Kjære ts.  Slett og blokker han. Og kom deg videre. Han er ikke noe samle på.  Book om billettene til Syden el noe og lev livet! 

Noen som ikke forstår hvor psykisk terror det er å ha en partner som har et alkoholproblem og bryter løfter du ja.. Voksne mennesker tar seg faktisk sammen når det har vært avtalen, voksne mennesker følger opp løftene sine om å skjerpe seg og voksne mennesker drikker seg ikke hemningsløs full.

Det voksne mennesker gjør er å sette ned foten og signalisere at når dette har vært tema som et problem i forholdet før så er det sårende og skuffende at partneren man elsker ikke viser at en elsker en nok til å greie å oppføre seg og drikke mindre. Man fortsetter ikke å være dørmatte og akseptere oppførsel som hører tenåringer til. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Noen som ikke forstår hvor psykisk terror det er å ha en partner som har et alkoholproblem og bryter løfter du ja.. Voksne mennesker tar seg faktisk sammen når det har vært avtalen, voksne mennesker følger opp løftene sine om å skjerpe seg og voksne mennesker drikker seg ikke hemningsløs full.

Det voksne mennesker gjør er å sette ned foten og signalisere at når dette har vært tema som et problem i forholdet før så er det sårende og skuffende at partneren man elsker ikke viser at en elsker en nok til å greie å oppføre seg og drikke mindre. Man fortsetter ikke å være dørmatte og akseptere oppførsel som hører tenåringer til. 

Ts går ut i helgene, du snakker om alkoholproblemer hun ikke har nevnt hun har, altså du tar påstander ut fra luften og påstår det er greit hun blir straffet for dem. Du vet ingenting om hun drikker seg hemmningsløs full som du skriver, eller at hun bryter løfter eller at de har noen problemer relatert til at hun går ut. 

Anonymkode: 725fe...cf4

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Hvilken avtale? Typen liker ikke at hun blir så full.  Hun selv har sagt at hun skal prøve å skjerpe seg. Kan ikke se at det er han har bedt henne skjerpe seg eller slutte å drikke alkohol /feste. Altså ingen løfter om noe eller noen avtaler om noe.  Hvis voksne mennesker drikker seg snydens så er vel det opp til dem selv med mindre de er alkoholikere og drikker hver dag (også et valg).  

Han prøver å psyke henne ned med makt og kontroll. Det er faktisk psykisk terror når hun prøver desperat å få tak i han og han bevisst gir faen og lar henne riste i filler for å straffe. 

Det er isåfall henne som er dørmatte her som tar en helgjobb for å ikke skulle drikke og feste for please han.. Og desperat prøver å få tak i han fremdeles etter at han har ignorert med vilje alle gangene hun prøver å oppnå kontakt. 

Kjære ts. Gjør det slutt og kom deg videre. Slett og blokker han overalt. Finn en annen som bor i nærheten av der du bor, og som ikke driver med psykisk terror slik han gjør. 

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Nei. Voksne mennesker tar ansvar for seg selv. Voksne mennesker gjør det slutt med en partner om de misliker sterkt det de driver med. Voksne mennesker driver ikke med silent treatment og følelsesmessig press. Om du ikke synes partneren elsker deg så mye som du har behov for så gjør man det slutt istedenfor å oppføre seg som en tenåring tilbake.

Anonymkode: 921b5...2fb

• Liker 9
Skrevet (endret)

Til AB aba og cf4

Hun sier hun drikker i helgene og at han syntes hun pleier å bli "altfor full". Hun skriver at denne helgen ble hun "ganske full igjen" etter å ha sagt til han at hun skal skjerpe seg. Selvom det kanskje ikke er et alkoholproblem i form av at hun drikker hver dag så er det jo åpenbart et alkoholforbruk som gjør det til et problem for forholdet og et problem når hun har for vane å bli altfor full. For et ungt par der begge liker å bli altfor fulle er det kanskje ikke noe problem å bli altfor full, men i et forhold der den ene opplever det som et problem så burde jo partneren ta hensyn til det og faktisk skjerpe seg som lovet ellers viser man at man ikke verdsetter forholdet men heller pisser på følelsene til partneren og velger å fortsette å drikke like hyppig eller like store mengder. Ja, det å drikke enten det er mye eller lite er et valg, men i et forhold skal man også velge om man vil sette forholdet over egoisme eller ikke. Når ts velger å ikke sette forholdet først og løse problemene hun har skapt så forstår jeg godt at kjæresten reagerer og får nok av at hun fortsetter å tråkke på følelsene hans og nok av at hun gir faen i forholdet. 

Psyke henne ned med makt og kontroll fordi han ikke liker at hun drikker seg dritings hver helg? Jaja, da psyker man vel ned noen om man ber de om å slutte å slå eller mobbe også da. Å ikke like uakseptabel oppførsel har ikke noe med psykisk terror å gjøre. 

Kommentar til AB 2fb:

Ja, syntes du det å drikke seg altfor full hver helg er å ta ansvar for seg selv? Det syntes ikke jeg. Han kan selvfølgelig velge om han vil fortsette å være med hun eller ikke, men når man elsker noen så prøver man å få det til å fungere og gir det sjanser og tid til forbedring. Men nå ser det ut som at han har fått nok for siste gang også, siden han velger å gi hun en konsekvens i form av mer enn ord og håp. Om ts syntes det er kontrollerende at han ønsker hun skal skjerpe seg er de ikke kompatible som kjærester eller har like verdier i et forhold, men for meg er det ansvarsløst å drikke som en tenåring når man er i forhold og overkjøre følelsene til kjæresten på den måten ved å gjenta samme feil igjen og igjen. 

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Til AB aba og cf4

Hun sier hun drikker i helgene og at han syntes hun pleier å bli "altfor full". Hun skriver at denne helgen ble hun "ganske full igjen" etter å ha sagt til han at hun skal skjerpe seg. Selvom det kanskje ikke er et alkoholproblem i form av at hun drikker hver dag så er det jo åpenbart et alkoholforbruk som gjør det til et problem for forholdet og et problem når hun har for vane å bli altfor full. For et ungt par der begge liker å bli altfor fulle er det kanskje ikke noe problem å bli altfor full, men i et forhold der den ene opplever det som et problem så burde jo partneren ta hensyn til det og faktisk skjerpe seg som lovet ellers viser man at man ikke verdsetter forholdet men heller pisser på følelsene til partneren og velger å fortsette å drikke like hyppig eller like store mengder. Ja, det å drikke enten det er mye eller lite er et valg, men i et forhold skal man også velge om man vil sette forholdet over egoisme eller ikke. Når ts velger å ikke sette forholdet først og løse problemene hun har skapt så forstår jeg godt at kjæresten reagerer og får nok av at hun fortsetter å tråkke på følelsene hans og nok av at hun gir faen i forholdet. 

Kommentar til AB 2fb:

Ja, syntes du det å drikke seg altfor full hver helg er å ta ansvar for seg selv? Det syntes ikke jeg. Han kan selvfølgelig velge om han vil fortsette å være med hun eller ikke, men når man elsker noen så prøver man å få det til å fungere og gir det sjanser og tid til forbedring. Men nå ser det ut som at han har fått nok for siste gang også, siden han velger å gi hun en konsekvens i form av mer enn ord og håp. Om ts syntes det er kontrollerende at han ønsker hun skal skjerpe seg er de ikke kompatible som kjærester eller har like verdier i et forhold, men for meg er det ansvarsløst å drikke som en tenåring når man er i forhold og overkjøre følelsene til kjæresten på den måten ved å gjenta samme feil igjen og igjen. 

Les det du selv skriver :...Hun sier hun drikker i helgene og at han SYNES hun pleier å bli "altfor full"...... 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les det du selv skriver :...Hun sier hun drikker i helgene og at han SYNES hun pleier å bli "altfor full"...... 

Les det hun skriver.. HUN sier hun har fortalt han at hun skal skjerpe seg, men denne helgen drakk seg "ganske full" IGJEN. 

JEG forstår han godt. For det virker som ts både lyver til han, ikke følger opp det hun sier, og har en livsstil som ikke kan forenes med han. Hun blåser i hvordan det føles for han å ha en dame som drikker seg drita hver helg i et annet land og dermed viser at hun ikke setter følelsene hans eller forholdet spesielt høyt.

• Liker 2
Skrevet

Kjære ts.  Kvitt deg med han. Dere ses bare 4 ganger i året. Om du vil feste hver helg så gjør du det, og bli drita. Det går ikke ut over forholdet siden han bor i et annet land /langt unna og det ikke er når dere skal være sammen.  Han er bare sjalu og kontrollerende.  At han 'ikke liker 'at du blir full er noe annet enn at han 'krever 'at du kutter ut alkohol el bli full. Han vet å holde deg nede og og psyke deg ned. Slik skal ikke et forhold være hvis man elsker noen.  Da snakker man sammen om forventninger og krav, blir enige osv.  Men husk at ingen bestemmer over deg, ikke han heller. Fest og ha det gøy. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...