Gå til innhold

14600 kr utbetalt i lønn...Helsevesenet og vikar..

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jobber som assistent i kommunen, og har nylig gått opp til fagarbeider lønn. Fikk utbetalt 14600 kr etter å ha jobbet 90% i hele juli. Har jobber nattvakter, kveldsvakter, og dag, og jeg er utrolig skuffet over lønnen. Ringte lønningskontoret og de sa at lønnen stemte, da jeg fikk utbetalt 19 000 kr måneden før... Er 27 år gammel, student, og jeg føler lønnen er til å bli deprimert av da etter betalt husleie og strøm er det nesten ikke penger igjen. Samboer jobber som vikar i et ingeniørfirma i sommer, da han også er student og han tjener 210 kr timen, noe han synes er dårlig.. 

I tillegg til dette så er jeg vikar, selv om jeg ønsker fast jobb i kommunen, men dette er vanskelig å få. Jeg vet aldri nå jeg skal jobbe, da jeg som ringe-vikar blir stadig utnyttet, da jeg ofte må jobbe overtid uten å få betalt for det osv. Føler at jeg jobber å jobber, men penger blir det ikke noe av, noe som fører til at jeg knapt nok kan leve denne måneden, da jeg har utgifter på 9500 kr måneden.

Har kontakten fag-forbundet, da jobben ikke har regnet med ansiennitet jeg har på flere år, og tidligere jobb-erfaring. Fikk også beskjed om at jeg har krav på fast ansettelse, da jeg har jobbet 1,5 år på samme jobb i 80% stilling uten å få så mye som fast helge-stilling. Har fra før erfaring i kommunesektoren fra 2007.

Har spurt sjefen flere ganger om å få fast jobb, men han sier verken ja eller nei. 

Hvor lenge jobbet dere som vikar, og når fikk dere fast jobb? Hvordan fikk dere fast jobb, og hvordan gikk dere fram?

Er dere fornøyd med lønnen deres, og blir jeg utnyttet? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Ts her igjen. 

Jeg kjenner folk som naver som har utbetalt mer enn 14600 kr mnd, og da sitter de hjemme mens jeg har jobbet nattvakter og kveldsvakter gjennom hele Juli. 

Skjønner nesten ikke vitsen med å jobbe, når lønna er så dritt. 

Er ikke rart folk ikke gidder. 

Skrevet

Hva er fagarbeiderlønn? Hvor mange timer har du jobbet? Hva slags tillegg har du på natt, kveld og helg?

Hva sa lønningskontoret til den manglende ansienniteten?

Er det sånn som i enkelte kommuner, at man får tilleggsvakter utbetalt måneden etter?

Anonymkode: f809d...bc2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Ts her igjen. 

Jeg kjenner folk som naver som har utbetalt mer enn 14600 kr mnd, og da sitter de hjemme mens jeg har jobbet nattvakter og kveldsvakter gjennom hele Juli. 

Du er uten kun assistent uten fullverdug utdannelse og liten ansiennitet, men får verdifull info på CV. Da var det kanskje ikke så rart du gadd allikevel? 

Anonymkode: c3dd8...e7a

Skrevet
2 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Ts her igjen. 

Om du skulle "navet" (vet ikke hvilken ytelse du ser for deg her... aap? dagpenger?), så ville du fått utbetalt 66% av tidligere lønn. Altså 9636 utbetalt for deg. De som får utbetalt mye, har har hatt en mye høyere lønn i utgangspunktet.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fagarbeiderlønn? Hvor mange timer har du jobbet? Hva slags tillegg har du på natt, kveld og helg?

Er det sånn som i enkelte kommuner, at man får tilleggsvakter utbetalt måneden etter?

Dette må du sjekke opp TS. Sånn er det hos oss - ekstravakter jeg jobber i juli blir utbetalt i september! Hva er timelønnen din?

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Ts her.

Jeg har tidligere gått på AAP for 4 år siden, og fikk da utbetalt 14 960 kr måneden. Fikk mer i AAP, enn hva jeg gjør når jeg jobber natt og kveld..

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
2 minutter siden, boblevann skrev:

Dette må du sjekke opp TS. Sånn er det hos oss - ekstravakter jeg jobber i juli blir utbetalt i september! Hva er timelønnen din?

Timelønn 160,78 kr timen. Gikk nylig opp til fagarbeider lønn på 186,89 kr timen, og dette er uten ansiennitet og tidligere jobberfaring, så tror jeg havner på 190 kr/timen til slutt.

Skrevet

Fagarbeiderlønn???? Venninna mi er helsefag-lærling og hun får utbetalt bare litt mindre enn deg i måneden. Hun jobber 100% da, men hun har bare 50% av fagarbeiderlønn.

Anonymkode: 1646b...ba2

Skrevet
14 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Ts her igjen. 

Og der mistet du min sympati.... De som har minstesats mottar rundt 11-12 000. De som har tjent MYE penger før de ble syke, før mer utbetalt. Altså de har stått på mer enn deg.

Anonymkode: cdd93...bd0

• Liker 4
Skrevet

Høres merkelig lite ut hvis du faktisk har jobbet 90% og kveld/helg/natt. Får du ikke tillegg for det? Her ville jeg sjekket at du har fått for alle timene du faktisk har jobbet, samt at du også har fått tilleggene du skal ha. 

Anonymkode: 7bb0f...06c

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fagarbeiderlønn???? Venninna mi er helsefag-lærling og hun får utbetalt bare litt mindre enn deg i måneden. Hun jobber 100% da, men hun har bare 50% av fagarbeiderlønn.

Anonymkode: 1646b...ba2

Jeg har studert helse og sosialfag for 8 år siden, og er nå sykepleierstudent. Går automatisk opp til fag-lønn når du er ferdig med andre året sykepleien. 

Skrevet

En ting til: Ville også sjekket at jeg ikke hadde blitt trukket alt for mye i skatt. Rundt 15.000 for en tilnærmet 100% stilling er ganske lite, selv som ufaglært i helsevesenet når man jobber mye kveld/natt/helligdag. 

Anonymkode: 7bb0f...06c

• Liker 3
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der mistet du min sympati.... De som har minstesats mottar rundt 11-12 000. De som har tjent MYE penger før de ble syke, før mer utbetalt. Altså de har stått på mer enn deg.

Jeg fikk som sagt mer i måneden når jeg var på AAP, en hva jeg tjener nå.. 

Det er uansett ikke riktig at man skal få mer av NAV, enn når man jobber. 

Skrevet
5 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg fikk som sagt mer i måneden når jeg var på AAP, en hva jeg tjener nå.. 

Det er uansett ikke riktig at man skal få mer av NAV, enn når man jobber. 

Og du utdanner deg til sykepleier... :sjokkbla:

Hvordan kan du ha fått mer i aap om du ikke har hatt jobb med god lønn før du havnet på aap?

• Liker 2
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faglønn er når du er kvalifisert til å få lønn som helsefagarbeidere, noe du automatisk får når du er ferdig med andre året på sykepleien. 

Faglønn ligger på 175 kr timen, eller 185 kr timen. 

Tillegg 54 kr helg. 45 kr ekstra på natt. 44 kr ekstra kveld i hverdager. 

Lønningskontoret sa det var min egen feil, da jeg ikke hadde sendt inn papirer på denne da jeg startet i jobben. Jeg trodde kommunen beregnet ut ansiennitet fra jeg startet.

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du utdanner deg til sykepleier... :sjokkbla:

Hvordan kan du ha fått mer i aap om du ikke har hatt jobb med god lønn før du havnet på aap?

Det må du spørre NAV om, for det kan jeg ikke uttale meg om. 

Jeg fikk uansett mer penger i AAP, enn hva jeg har i lønn, noe jeg synes er merkelig. 

Skrevet
2 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Det må du spørre NAV om, for det kan jeg ikke uttale meg om. 

Jeg fikk uansett mer penger i AAP, enn hva jeg har i lønn, noe jeg synes er merkelig. 

Noe sier meg at det du sier ikke stemmer :)

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du skulle "navet" (vet ikke hvilken ytelse du ser for deg her... aap? dagpenger?), så ville du fått utbetalt 66% av tidligere lønn. Altså 9636 utbetalt for deg. De som får utbetalt mye, har har hatt en mye høyere lønn i utgangspunktet.

AAP

Skrevet

Har du sjekket at skattetrekket er korrekt? Trekkes det annet fra lønnen din? Har du fått betalt for alt du har jobbet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...