AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Diskuterte dette på studiegruppa i dag. Hvis en kvinne blir befølt av en ukjent på konsert eller festival vil hun som oftest oppleve det som «krenkende og skremmende». Dette var alle jentene på gruppa enige om. Men hvis det samme skjer med en mann så syns han det er «spennende og morsomt». Guttene på gruppen mente dette og flere ga også uttrykk for at det var dumt at dette aldri skjedde. Jentene derimot hadde opplevd sånne ting flere ganger og syns det var kjipe opplevelser. Spørsmålet mitt er ikke hvorfor menn tar seg til rette og hvorfor kvinner ikke gjør det. Det er en helt annen diskusjon. Det jeg lurer på er hvorfro samme handling oppleves så forskjellig for de to kjønnene Anonymkode: 933ba...19c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Jeg tror det handler om fysisk styrke. En mann er som regel fysisk sterkere enn kvinner, så det oppleves gjerne mer truende for kvinner enn menn? Menn kan enklere forsvare seg om det blir for mye, med å bare riste av seg kvinnen eller dytte henne bort om hun går over en grense mens kvinner kan lettere bli videre krenket eller i verste fall voldtatt. Anonymkode: ba128...bf4 2
Sphere Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Det handler i stor grad om fysikken. Tanken på hva en mann kan gjøre mot en kvinne. I tillegg er mannfolk samlet ofte tøffere enn toget. De vet reaksjonene de vil få dersom de sier at de har opplevd noe og funnet det ubehagelig. Menn som har blitt voldtatt av kvinner har jo også fortalt at de føler selv politiet ikke tar dem seriøst. Så hva med storkjeftede kompiser? Nei, bedre å bli med på spøken da. Denne varesjekken mange menn opplever ute på by'n blir jo også spøkt bort. Men kommer man litt dypere inn i det, ser man at det er en del menn som reagerer negativt på det. Bli grafset på slik av kvinner man ikke ønsker skal grafse slik, blir feil uansett. I tillegg til at det er ekstremt lite sjarmerende adferd. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Hvis jeg trenger meg innenfor en manns intimsone, kan han medletthet sette meg på plass ved hjelp av fysisk styrke. Jeg kanikke det samne, med mindre jeg får inn et skikkelig ballespark. Anonymkode: bbc9b...b2b
Nuith Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Det er ikke UØNSKET kontakt hvis mottageren liker det. Litt for mange heterofile menn ser for seg at en undertøysmodell beføler dem når de presenteres for dette scenarioet. Mye bedre å få (heterofile) menn til å prøve å forestille seg at det er en mann som beføler dem. Eventuelt en skikkelig stygg dame som er minst dobbelt så gammel som dem. Tenk pensjonert kulekaster fra DDR. Da er det plutselig ubehagelig for dem også. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Studiegruppe? Dere er kanskje ikke så gamle? Og ingen av guttene har faktisk opplevd dette. Jeg er en del eldre enn dere, og har hørt menn som faktisk har opplevd dette fortelle om opplevelsen, og de synes alle det er like ekkelt og nedrig som vi kvinner gjør. Problemet er at menn lager seg en fantasi om en meget attraktiv kvinne som legger direkte an på dem, men i virkeligheten er det ikke de mest attraktive kvinnene som gjør dette, da det krever en litt spesiell personlighetstype for å synes at dette er en ok måte å kontakte folk på. (Gjelder menn også, bare så det er sagt!) Rent fysisk vil i utgangpunktet ikke en mann føle seg like truet av dette, siden han er større og sterkere, men de mannfolka jeg har snakket med som har blitt fysisk og verbalt angrepet av kvinner etter å ha avslått grafsing i skrittet ol har helt klart blitt mer skeptiske til og forsiktige med fremmede kvinner etter en slik opplevelse. Anonymkode: 01bbf...196 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, Nuith skrev: Det er ikke UØNSKET kontakt hvis mottageren liker det. Litt for mange heterofile menn ser for seg at en undertøysmodell beføler dem når de presenteres for dette scenarioet. Jepp. Mange menn har ikke opplevd det og ser for seg at det er søte, normale kvinner som beføler på denne måten. I realiteten er de fleste som mangler denne type sosiale antenner creepy og i noen tilfeller mentalt syke på en måte der de også har dårlig hygiene og er overvektige Samt at menn lever ikke en hverdag der de må være forsiktig så de ikke blir voldtatt. Kvinner er i større grad obs på denne typer uønsket oppmerksomhet, for det kan være et faresignal. Selvsagt kan menn bli voldatt, men sjansen er betydelig lavere. Anonymkode: 243bf...746 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Jeg tror, helt ærlig, at menn som er positive til negativ seksuell oppmerksomhet, i realiteten ikke har opplevd det. Anonymkode: c6093...30b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå