AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Jeg har et vikariat på fem mnd i staten. Er avhengig av å jobbe mest mulig på den korte tiden og ønsker å jobbe ca 200 timer (ikke overtidsbet) i mnd og grensen på overtid hos oss på ca 30t i mnd. det vil si at det blir ca 9 timer i snitt hver uke pluss overtid(en dag i helgen). noen som jobber i staten og vet om dette er greit? Anonymkode: 17319...ea7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Skjønner faktisk ikke hva du spør om her. Hvis overtidsgrensen er på 30 timer da er det vel ikke greit å jobbe mer enn det? Anonymkode: e3262...88d
Gjest New Girl Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Er ikke dette noe du må spørre arbeidsgiveren din om?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Dette må du ta med arbeidsgiveren din på det konkrete stedet du jobber. Noen syntes sikkert det er greit at man jobber mye mer, men min erfaring fra det offentlige er at overtid ikke gis uansett, så dersom du jobber så blir det til avspasering (som man ikke har tid til uansett = gratis jobbing). Jeg ville ikke giddet. Anonymkode: 32e5f...8a9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Jeg har jobbet to steder i staten og begge steder ble overtid utdelt når det var behov for det. Ikke noe man kunne velge selv. Da ble det avspadering. Anonymkode: 93bb8...a74 3
applestories Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Hos oss er det både statlig og kommunale ansatte og reglene er de samme - man kan kun arbeide opp avspasering, ikke overtid. Man kan ha 40 timer i pluss hver måned, noe over det mister man. Men det spiller liten rolle siden det ikke er mulighet til å ta ut noe særlig allikevel. En av kollegaens i staten fortalte at hun en gang i løpet av sine 15 år som arbeidstaker hadde fått innvilget overtidsjobbing, det var da snakk om noen timer en kveld for rundt ti år siden. Men staten har nok ulike regler for ulike typer ansatte. Skjønner allikevel ikke spørsmålet helt.
A4-livet Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 Overtid = pålagt av arbeidsgiver (man har en oppgave med en tidsfrist, f.eks et notat som må bli ferdig den uken). Resten er avspasering. 1
applestories Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Statens personalhåndbok sier blant annet; Sitat 1) Det er arbeidsgivers plikt å sørge for at overtidsarbeid begrenses til det som er absolutt nødvendig og med minst mulige utgifter for staten og i overensstemmelse med forutsetningen i arbeidsmiljøloven. Det innebærer følgende: - overtidsarbeid skal bare utføres etter administrasjonens pålegg i det enkelte tilfelle
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 Beklager ts her:) jeg lurte på de vanlige timene, altså ikke overtids men omjeg feks jobber 8 timer istedet for 7.5 per dag..eller til og med 9. Skal høre med sjefen min igjen, men sist virket det ikke som om han visste helt. Anonymkode: 17319...ea7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 17 timer siden, A4-livet skrev: Overtid = pålagt av arbeidsgiver (man har en oppgave med en tidsfrist, f.eks et notat som må bli ferdig den uken). Resten er avspasering. Sjelden pålagt overtid i staten har jeg inntrykk av. Mest tildelt overtid i visse perioder. Noen steder er det mye, andre steder nesten ingenting. Jeg har jobbet mye overtid på min arbeidsplass fordi vi har for lite folk. Anonymkode: 93bb8...a74
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 På Thursday, August 17, 2017 den 6.34, AnonymBruker skrev: Jeg har et vikariat på fem mnd i staten. Er avhengig av å jobbe mest mulig på den korte tiden og ønsker å jobbe ca 200 timer (ikke overtidsbet) i mnd og grensen på overtid hos oss på ca 30t i mnd. det vil si at det blir ca 9 timer i snitt hver uke pluss overtid(en dag i helgen). noen som jobber i staten og vet om dette er greit? Anonymkode: 17319...ea7 Stat og kommune skal ikke ha behov for overtidsarbeid, og fast, planlagt overtid er heller ikke lov. Da skal det ansettes flere for å fylle opp behovet for mer arbeidskraft og for få ansatte. Anonymkode: 2ffc2...505
A4-livet Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjelden pålagt overtid i staten har jeg inntrykk av. Mest tildelt overtid i visse perioder. Noen steder er det mye, andre steder nesten ingenting. Jeg har jobbet mye overtid på min arbeidsplass fordi vi har for lite folk. Anonymkode: 93bb8...a74 Mente at det er sånn hos oss. Har ikke mye overtid i løpet av året, men kanskje 30-40 timer. Andre hos oss har mye mer da.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 Hos oss er det så mangel på ansatte pga sykdom at man får ofte overtid om man vil. Anonymkode: abfcb...591
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 Hvorfor vil du jobbe så mye overtid når det ikke er overtidsbetalt? Anonymkode: 1bfb2...65d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du jobbe så mye overtid når det ikke er overtidsbetalt? Anonymkode: 1bfb2...65d Fordi jeg trenger penger? Er vant til å jobbe mye Anonymkode: 17319...ea7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 På 17.8.2017 den 21.29, AnonymBruker skrev: Beklager ts her:) jeg lurte på de vanlige timene, altså ikke overtids men omjeg feks jobber 8 timer istedet for 7.5 per dag..eller til og med 9. Skal høre med sjefen min igjen, men sist virket det ikke som om han visste helt. Anonymkode: 17319...ea7 Tenker du på fleksitid? At du kan jobbe inn timer? Disse vil du i så fall ikke få ut i lønn, disse er kun ment for at du skal kunne ha en fleksibel arbeidstid. Det er ikke meningen at du skal jobbe ekstra, du kan bare (til en viss grad) styre selv NÅR jobben gjøres. Anonymkode: c6489...107
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #17 Skrevet 21. august 2017 Jeg har fått beskjed om at jeg kan jobbe overtid, pga et ekstremt behov. Dette er dog bare over en kort periode (3-4uker). spørsmålet var om jeg kan jobbe mer enn vanlige 7timer i tillegg..feks 8 timer (vanlig timelønn) Anonymkode: 17319...ea7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå