AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Da jeg var 7 år, fikk jeg en uvanlig dyr julegave av morfaren min. Han pleide å være litt gjerrigknark, men dette året hadde han kjøpt noe ekstra fint til meg. Det var et utstoppet kosedyr, kanskje 30 cm høy, en sittende brun hund med lange ører. Jeg elsket hunder! Jeg hadde aldri sett noe så fint! Gredde den forsiktig og satte den på hyllen over sengen min, der jeg kunne se på den og beundre den hver dag. Jeg var bare 7 år, men våget ikke leke med den noensinne, for så fin synes jeg den var. Jeg kunne strekke meg til å stryke den og klappe lekehunden, men det var alt - jeg var livredd for at den skulle gå i stykker eller bli lurvete og stygg i den glatte pelsen. Lekehunden ble stående på samme hyllen i alle år. Selv da jeg var tenåring og ble 18-19 år, fikk jeg meg ikke til å pakke den bort. Dessverre husket jeg ikke på å ta den med da jeg flyttet hjemmefra, den ble stående igjen på hyllen. Jeg antar min mor kastet den eller kanskje hun ga den bort, for den ble iallfall borte etterhvert. Av alle gavene jeg fikk i oppveksten, er det den lekehunden jeg husker best. Jeg er 50 år nå og husker den ennå. Andre som har et lignende minne om en gave som de husker ekstra godt, som av en eller annen grunn skiller seg ut fra andre gaver? Anonymkode: a0a11...bc1 10
Gjest Regn Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 (endret) Da vi barna fylte ti (jeg er tvilling) fikk vi hver vår ponni av besteforeldrene våre som drev oppdrett. Jeg glemmer aldri sorte og vennlige Lassi som bar meg trygt over skog og mark. Selv om det er mange år siden både hun og Dagmar (tvillingsbrors hest.) er borte så minnes vi vår barndoms rytterliv med glede. Endret 16. august 2017 av Regn
hjertesukka Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Glemmer aldri den julen jeg fikk hjemmelaget dokkevogn av min far og min mor hadde sydd sengtøy og strikket masse klær til ei dokke som låg oppi. Et godt barndomsminne. 5
Maleficenta Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var 7 år, fikk jeg en uvanlig dyr julegave av morfaren min. Han pleide å være litt gjerrigknark, men dette året hadde han kjøpt noe ekstra fint til meg. Det var et utstoppet kosedyr, kanskje 30 cm høy, en sittende brun hund med lange ører. Jeg elsket hunder! Jeg hadde aldri sett noe så fint! Gredde den forsiktig og satte den på hyllen over sengen min, der jeg kunne se på den og beundre den hver dag. Jeg var bare 7 år, men våget ikke leke med den noensinne, for så fin synes jeg den var. Jeg kunne strekke meg til å stryke den og klappe lekehunden, men det var alt - jeg var livredd for at den skulle gå i stykker eller bli lurvete og stygg i den glatte pelsen. Lekehunden ble stående på samme hyllen i alle år. Selv da jeg var tenåring og ble 18-19 år, fikk jeg meg ikke til å pakke den bort. Dessverre husket jeg ikke på å ta den med da jeg flyttet hjemmefra, den ble stående igjen på hyllen. Jeg antar min mor kastet den eller kanskje hun ga den bort, for den ble iallfall borte etterhvert. Av alle gavene jeg fikk i oppveksten, er det den lekehunden jeg husker best. Jeg er 50 år nå og husker den ennå. Andre som har et lignende minne om en gave som de husker ekstra godt, som av en eller annen grunn skiller seg ut fra andre gaver? Anonymkode: a0a11...bc1 Var det en lekehund eller en rettlig utstoppet hund?? 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Fikk løvenes konge på vhs da jeg var ca 5år. Husker jeg ble så glad! Når jeg og fetteren min var 3 eller fikk vi radiostyrte biler, husker min far og bestefar eller onkel kom å kjørte de inn i stua. Samme jula fikk jeg Emil bok, og Emil VHS. Og fetteren min fikk pippi... de hadde gitt feil, husker vi ble så glade, for han var emil, så jeg fikk det, og jeg var pippi. Husker fortsatt latteren i stua. Jeg var 6år kanskje når jeg fikk barbie for første gang. Det var sett med mamma, storesøster og baby. Mammaen hadde mage man kunne feste og legge babyen inni, så jeg kunne late som at hun var gravid. Mellom 8-10 fikk jeg basketball-spill, dette var gøy, men ballen forsvant hele tiden. 10 eller 11 ca fikk jeg keyboard... Da stoppet hukommelsen... Anonymkode: cf82f...ef4 2
The Kitten Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Jeg og storebroren min fikk en hundevalp en gang. I tillgg husker jeg turen til Hawaii og et armbåndsur veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 Da jeg var, tja, før barneskolealder i alle fall, så var jeg med min bror på tivoli. Han var en god del eldre, så da han vant en svær bamse så ville han jo ikke bli sett død med den der i armene av klassekameratene sine. Så han kom løpende til meg, dyttet den i armene mine og sa; Fort, ta'n, ta'n!! Nå har jeg bikket 30 og har den sittende på en liten krakk på soverommet Anonymkode: 23989...06c 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #9 Skrevet 16. august 2017 Det må være lille pipp pipp. Husker ikke når jeg fikk den, men blir fortalt at jeg fikk den som gave når jeg ble født av min storesøster. Den har vært gjennom mye, og antall leteaksjoner når jeg mistet den. Har hatt den med på alle flyttelass og nå har den gått halvveis i arv til mine barn. Men jeg holder øye med lille fugle bamsen. Har vel blitt litt ertet av at jeg som voksen fortsatt har den. Anonymkode: 8545a...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #10 Skrevet 16. august 2017 Max mekker bamsen min som jeg ba til gud om å få den jula jeg var 7 år! Det var lykke det!! Anonymkode: 45bd8...cc4 4
Perle Skrevet 16. august 2017 #11 Skrevet 16. august 2017 (endret) Et Barbiehus med te etasjer og heis. Endret 18. august 2017 av Perle 2
Hoihoihoi Skrevet 17. august 2017 #12 Skrevet 17. august 2017 Jeg og mine søsken fikk stort sett alltid ting vi trengte til jul, som vinterjakke, sko, strømpebukser etc. Foreldrene våre hadde det i perioder trangt økonomisk. Men en julaften fikk jeg gaven jeg hadde ønsket meg såååå lenge; turn Barbie! En barbie som hadde turndrakt og tøyelige ledd, så hun kunne turne. Husker enda den følelsen jeg hadde da jeg åpnet den gaven! ❤😊 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #13 Skrevet 17. august 2017 Dobbel kassettspiller til jul. Og ja, storebroren min vant hovedgevinst på lodd i en bod, og kunne velge helt fritt blant alt. Det var bare kjedelige ting der for ham, så han valgte den store tamburmajordukken i midten og ga den til meg! Anonymkode: 69cc0...251 2
Teddi Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 jeg husker at jeg fikk et smykkeskrin med ballerina inni av farmoren min. Det var før jeg begynte på skole, så må ha vært 4 eller 5 år, tenker jeg. Det smykkeskrinet ble flittig brukt hele oppveksten min, og jeg gråt som et barn den dagen det ble ødelagt. Da var jeg 20 år og farmoren min hadde dødd noen år tidligere. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 Av min tante som bodde i London fikk jeg en dukke som kunne gå og som kunne synge/prate, jeg tror jeg var ca 6 år og dette er over 40 år siden og den gangen visste jeg ikke at dukker engang kunne gjøre noe sånt; gaven var nesten magisk 😍 Anonymkode: 3c832...bfe 1
stan Skrevet 17. august 2017 #16 Skrevet 17. august 2017 Jeg hadde lenge ønsket meg en modell lekebil av Il Tempo Gigante. Bilen fra Flåklypa filmen. Jeg husker den var ganske dyr. Men når jeg fikk den innså jeg at den egentlig var ganske kjedelig å leke med. Derfor ble den satt på en hylle og neste ikke brukt. Har den enda, kanskje 40 år senere. Jeg opplever det som det var det første øyeblikket jeg skjønte at jeg ikke ville være barn og barnslig, men at jeg hadde tatt de første stegene mot voksenverden. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #17 Skrevet 17. august 2017 Julen jeg gikk i 3. klasse fikk jeg eget stereoanlegg. Jeg hadde ønsket meg CD-spiller siden vi bare hadde platespiller og kassettspiller hjemme, og CD'er var jo det "store nye" den gangen. Stereoanlegget var digert, med store høyttalere, og jeg var så stolt! Ellers hadde jeg ei Barbiedukke da jeg var liten som jeg fortsatt husker. Hun hadde på seg badedrakt og jeg lekte at hun ikke var redd for haier, akkurat som Pippi. Men jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk henne. Ellers er jo valpen jeg fikk da jeg var 12 den beste gaven noen sinne. Hun var min helt egne lille hund som fikk sove i sengen min (noe som foreldrene mine egentlig ikke tillot, men hun pep så fælt i buret sitt på rommet mitt om natten så jeg slapp henne alltid ut og til slutt ga foreldrene mine opp å flytte henne tilbake til buret ) Jeg var helt fra meg av sorg da hun døde da jeg var 22. Anonymkode: ba8b8...0ff 1
SweetM Skrevet 17. august 2017 #18 Skrevet 17. august 2017 Oransje kombisykkel med blomster på ramma. Jeg var 7 år og overlykkelig. Hadde ønsket meg den i et år.
Fiskegrateng Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 Fikk lego i julegave da jeg var 6 år
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 Jeg husker aller best den gangen jeg fikk klær som passet. Jeg var overvektig som barn, så når jeg fikk klær i gave var de alltid for små, men én jul hadde alle som kjøpte klær (3-4 forskjellige tror jeg) på en eller annen måte klart å treffe på størrelsen. Anonymkode: 4d4b6...7c7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå