Gå til innhold

Hvor lenge kan man bo hjemme uten at det blir spesielt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor hjemme nå, er 20. Annet ikke hva jeg skal gjøre videre. Hadde i utgangspunktet tenkt å ikke gjør noe utdannelse,men tenkt litt på d t. Det frister kommune å flytte langt avgårde bort fra allekjente, og det er en høyskole en time unna her jeg bor, og moren min forslo av jeg kunne gå der og bohjemme. Går det? Jeg anner ikke. Jeg er litt qnnerledes/rar, så nesten spørre andre hva de mener. Etter disse tre år hadde jeg tenkt å flytte til Oslo.

Anonymkode: c66fe...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til du er 23

Anonymkode: ef43d...434

• Liker 4
Skrevet

Begynner å bli litt rart å bo hjemme i midten av 20 årene spør du meg. 

Anonymkode: bf028...cc5

• Liker 11
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan din situasjon er med tanke på f. eks studier, økonomi og sykdom.

• Liker 23
Skrevet

Etter 23 begynner det å bli veldig spesielt å bo hjemme hos mamma og pappa. I det hele tatt så er det rart å bo hos foreldrene sine etter VGS om man ikke studerer. Ved fylte 23 år burde må minst en bachelor være fullført og da bør man være i stand til å bo for seg selv. 

Anonymkode: 20489...d9f

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli litt rart å bo hjemme i midten av 20 årene spør du meg. 

Anonymkode: bf028...cc5

Jeg hadde ikke tenkt på det, tenkte på fram til 23..

Anonymkode: c66fe...3ce

• Liker 1
Skrevet

Tenker etter midten av 20 årene. Og ellers hvis det er for en kortere periode. Hvis barnet er i brudd med samboer, og trenger å bo hjemme, til barnet finner noe nytt. Eller blir arbeidsledig, og må kanskje selge, for å kjøpe noe mindre, og da må bo hjemme noen måneder mellom bolig.

Anonymkode: f8b51...04e

• Liker 15
Skrevet

Selv syns jeg man bør flytte ut når man er ca. 18-20 år så lenge man kan KLARE det økonomisk (altså ikke leve som en konge).

Syns det er veldig spesielt med kjæresten sin bror som er 24 år og bor hjemme enda uten å betale en krone eller hjelpe til hjemme.

Anonymkode: 10365...c34

• Liker 8
Skrevet

Til du er 24-25. Det er lurt å gjøre som din mor foreslår. Gå de tre årene på høyskolen mens du bor hjemme så sparer du veldig mye penger i bo utgifter. Dette er penger som kommer nyttig med senere i livet når du skal etablere deg med egen bolig med tanke på startkapital til lån eller billån eller nye møbler til fremtidig leiebolig, reise i noen måneder når du er ferdig på høyskolen før du går ut i jobb,  eller lignende.  Det å bo hjemme krever at du også må sette dating til side med mindre du finner en gutt som har egen leilighet, men dating har du god tid på etter skolen er ferdig.

Anonymkode: 44907...eb3

• Liker 8
Skrevet

Aldri. Hvor i alle dager blir det av familiebåndene deres? Det er tross alt din mor og far. Så lenge dere har et godt forhold burde det være helt uproblematisk å bo hos dem så lenge du vil. Men i Norge er jo folk så sære og kalde at der skal du helst sitte alene i en toroms for å vise at du er "uavhengig". 

Fortsett å bo hjemme du ts. Den dagen din mor og far er død vil du angre på de ekstra årene du kunne tilbragt hos dem. Flytte ut kan du gjøre når du MÅ pga jobb eller ekteskap. 

Anonymkode: 58f78...326

• Liker 35
Skrevet

Synes det er helt opp til deg selv og foreldrene dine. Har dere det bra sammen og du er komfortabel med å bo hjemme så gjør du det. Sånn økonomisk så vil du jo spare mye penger på å bo hjemme, greit og ikke ha så mye lån den dagen du flytter ut.

• Liker 3
Skrevet (endret)

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv syns jeg man bør flytte ut når man er ca. 18-20 år så lenge man kan KLARE det økonomisk (altså ikke leve som en konge).

Syns det er veldig spesielt med kjæresten sin bror som er 24 år og bor hjemme enda uten å betale en krone eller hjelpe til hjemme.

Anonymkode: 10365...c34

Enig. Ubegripelig for meg at friske unge ikke vil ta fatt på et selvstendig liv, men å forbli værende på barnerommet.

Endret av Perle
  • Liker 8
Skrevet

Om du skal bo hjemme for "å spare penger under studietiden", så må du huske på å faktisk spare penger også.

Jeg kjenner flere som liksom skulle "bo billig og spare penger". De sparte ikke et rødt øre.

Når det er sagt - om man faktisk har en plan for hvordan man skal spare penger, og klarer å gjennomføre den (!), så ser jeg intenting galt med å bo hjemme når man studerer. Men det å flytte for seg selv har en enorm verdi, og man modnes veldig. Det er veldig tydelig hvem som bor hjemme på pike/gutterommet og hvem som ikke gjør det.

Da jeg var på din alder kunne jeg ikke komme meg ut fort nok. Ikke fordi jeg ikke trivdes hjemme, men fordi jeg ville starte mitt eget liv og bli selvstendig.

• Liker 12
Gjest Stille leser
Skrevet

Vil noen bo hjemme da? Flytta ut når jeg var 16 å glad for det selv om jeg har supre foreldre og alt det der.

Skrevet

Bor hjemme i en alder av 32 å det er veldig veldig rart, å jeg er veldig veldig rar.. veldig sånn marve flexnes rart hvis du skjønner.. tragikomisk hvordan den run dmc jogge dressen kommer å går i mote... tenk litt sånn som dette om deg selv. Når du har en dårlig dag, kan du tenke på tragiske meg som bor hjemme i en alder av 32 å drømmer om en "rap karriere" det er så sykt tragisk ass... haha.   Så det er noen som har det, eller er i en værre situasjon enn deg... dog er det egentlig mest folk som sitter på den brune puben å klager over livet å ikke har utrettet all værden som slenger dritt til meg da..            over til noe helt annet, det er mye som er rart å det er mange som er rare.. sett deg på en café eller en brun pub og bare observer folk en hel dag. Så vil du fort se at alle mennesker er litt rare... ALLE...

Anonymkode: 855d4...0c1

• Liker 3
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Tenker ikke spesielt over sånt jeg. Jeg fordømmer i hvert fall ingen om de måtte bo hjemme lenger enn hva noen her inne måtte mene. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter 23 begynner det å bli veldig spesielt å bo hjemme hos mamma og pappa. I det hele tatt så er det rart å bo hos foreldrene sine etter VGS om man ikke studerer. Ved fylte 23 år burde må minst en bachelor være fullført og da bør man være i stand til å bo for seg selv. 

Anonymkode: 20489...d9f

Her kommer du med mange bastante påstander. Man burde ikke det ved fylte 23 år, nei. 

Anonymkode: 8205e...6d3

• Liker 11
Gjest Catalina Culès
Skrevet

22-23, da er det på tide å flytte ut.

Skrevet

25 år? Seriøst?? Ja om man er under utdannelse kan det til nød gå, men jeg har en bror på 23 som enda bor hjemme hos mamma. Han tjener over 20k i måneden og betaler ikke noe for seg. Det er så feil som det kan få blitt. 

Hilsen ei som er lott sjalu og litt redd for å måtte ta over "omsorgen" for broren når mamma er lei

Anonymkode: 6fad6...10d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...