AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #21 Del Skrevet 17. august 2017 hei Ts anbefaler deg å lese "vareopptelling" av Erlend Loe. Den er lettlest og morsom, tar ca en ettermiddag og lese. Når du har lest den tror jeg du skjønner hva personen som er utøvende kunster mener. Om du har lyst til å møte folk som vil snakke om kunst så kan du kanskje melde deg inn i en kunstklubb? Begynne på strykejernet som noen foreslo over. Forsto det som at du er kunstner selv, hva med å kontakte kunsterforbundet og prøve å få slit ut noe. Da kommer du fort i kontakt med andre som også jobber av kunsten sin. Jeg har selv gått på kunstskoler og kjenner mange som har prøvd og leve av kunsten sin. Noen heldige få lever utelukkende av kunsten de lager. Det er beinhard jobbing og mange jobber så mye at de ikke har så mye tid til å henge med andre. Personlig syns jeg ikke det er noe mer givende å henge med folk som jobber med kunst, jeg henger med de jeg liker og hva de driver med er egentlig ikke så viktig for meg. Anonymkode: 8f652...a39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #22 Del Skrevet 17. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vel en "bohem" og ønsker å vite hvor man kan treffe likesinnede i Oslo, altså hvor man bør henge da? Jeg tenker på frisinnede og litt sære mennesker som er opptatt av kunst (litteratur, maling osv.) Anonymkode: def62...528 Sofienbergsparken og Valkyrieparken etter mørkets frambrudd og Matstova samt Gamle Major og Verdensparken. Anonymkode: af414...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #23 Del Skrevet 17. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du forsto ikke så mye av hva jeg skrev, gjorde du? Anonymkode: 3ac9f...8c4 Å joda. Jeg forsto at du sporet av fra spørsmålet mitt i HI min for å legge ut i det vide og brede hvor hardt det er å være "ekte bohem" når du møter på selverklærte wannabes. News flash: Ingen bryr seg, i alle fall ikke jeg. Jeg vet ikke hva du har laget eller hvem du er, og det er ikke spesielt interessant for meg heller, når jeg hører hvordan du kan være som person. Selvsagt er det lov å bli lei av wannabes som maser og skryter, det hadde vel alle blitt, men du skriver dette i min tråd som for å vise til at jeg er en slik person? Slik tolket jeg det, nemlig. Dessuten kan du jo la være å gå ut dersom du ikke tåler at folk evt. ser opp til deg, eller hva det nå enn er. Jeg er ikke slik som du beskriver at du ikke liker å møte, og jeg ønsker kun å treffe andre som deler samme interesser som meg, da jeg i hele mitt liv har levd på en øy med 2000 innbyggere og med svært få kunstnere på min alder. Peace out. TS Anonymkode: def62...528 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #24 Del Skrevet 17. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å joda. Jeg forsto at du sporet av fra spørsmålet mitt i HI min for å legge ut i det vide og brede hvor hardt det er å være "ekte bohem" når du møter på selverklærte wannabes. News flash: Ingen bryr seg, i alle fall ikke jeg. Jeg vet ikke hva du har laget eller hvem du er, og det er ikke spesielt interessant for meg heller, når jeg hører hvordan du kan være som person. Selvsagt er det lov å bli lei av wannabes som maser og skryter, det hadde vel alle blitt, men du skriver dette i min tråd som for å vise til at jeg er en slik person? Slik tolket jeg det, nemlig. Dessuten kan du jo la være å gå ut dersom du ikke tåler at folk evt. ser opp til deg, eller hva det nå enn er. Jeg er ikke slik som du beskriver at du ikke liker å møte, og jeg ønsker kun å treffe andre som deler samme interesser som meg, da jeg i hele mitt liv har levd på en øy med 2000 innbyggere og med svært få kunstnere på min alder. Peace out. TS Anonymkode: def62...528 Bra skrevet! Er så lei av at folk ikke bare kan svare på problemstillingen her inne! Anonymkode: a986b...19a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #25 Del Skrevet 17. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt - men jeg vet veldig godt hvordan slike samtaler arter seg, og jeg er i grunnen ganske lei. Det skjer HVER gang man prøver å gå ut ig hygge seg. Forteller man hva man driver med, følger uvegerlig "Å, så kult, jeg holder på skrive en bok" eller lignende (og det er tydelig at boken ikke er påbegyndt, og aldri vil bli skrevet), eller jeg skal måtte høre på lange utgreiinger om at noen er låtskriver, men ikke er "oppdaget" enda. Og selv om folk later som de er interessert i hva jeg holder på med, og prøver å gi inntrykk av at de kan noe om det, så stiller nesten alle de samme dumme spørsmålene igjen og igjen, og viser dermed at de ikke egentlig aner hva de snakker om. Er de interessert i meg som menneske? Absolutt ikke! Jeg blir et sirkusdyr. Er det overlegent å si at man gjerne vil slippe at dette skjer hver gang man prøver å slappe av på en pub eller kafe? Gjør det meg høy på pæra? Resultatet er egentlig at jeg ikke gidder å gå ut noe særlig lenger. Jeg har i mange år vært "raus," fortalt og forklart, og tatt vennlig i mot folk. Men det er veldig slitsomt i lengden. Særlig når man skjønner at det som oftest ikke er en selv som fascinerer det mennesket som sitter der og babler. Anonymkode: 3ac9f...8c4 Haha, hæ? Det kan jo absolutt hende! Å skrive bok krever jo lang planlegging, og hvis man har sett litt rundt seg så vet man at 1. Du trenger ikke nødvendigvis en utdannelse for å oppnå noe stort, 2. Du trenger ikke å ha det som levebrød. Du kan ikke bare anta at en person ikke har begynt å jobbe med boken, bare fordi det kanskje høres sånn ut. Skal man bli oppdaget må man jobbe på jevnt og trutt, og fordi det ikke har skjedd enda så betyr jo ikke det at vedkommende ikke har talent. Uansett så går vel gjennomføringsevne foran talent stort sett hele tiden, på lang sikt. TS Anonymkode: def62...528 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #26 Del Skrevet 17. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å joda. Jeg forsto at du sporet av fra spørsmålet mitt i HI min for å legge ut i det vide og brede hvor hardt det er å være "ekte bohem" når du møter på selverklærte wannabes. News flash: Ingen bryr seg, i alle fall ikke jeg. Jeg vet ikke hva du har laget eller hvem du er, og det er ikke spesielt interessant for meg heller, når jeg hører hvordan du kan være som person. Selvsagt er det lov å bli lei av wannabes som maser og skryter, det hadde vel alle blitt, men du skriver dette i min tråd som for å vise til at jeg er en slik person? Slik tolket jeg det, nemlig. Dessuten kan du jo la være å gå ut dersom du ikke tåler at folk evt. ser opp til deg, eller hva det nå enn er. Jeg er ikke slik som du beskriver at du ikke liker å møte, og jeg ønsker kun å treffe andre som deler samme interesser som meg, da jeg i hele mitt liv har levd på en øy med 2000 innbyggere og med svært få kunstnere på min alder. Peace out. TS Anonymkode: def62...528 Nei, du skjønte ikke hva jeg skrev. Jeg har ikke sagt noe om hva du er eller ikke er, men du ordlegger deg veldig spesielt om du faktisk jobber med noe kunstnerisk. Da hadde du vel heller ikke lurt på hvor "de kunstneriske" er å finne. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, hæ? Det kan jo absolutt hende! Å skrive bok krever jo lang planlegging, og hvis man har sett litt rundt seg så vet man at 1. Du trenger ikke nødvendigvis en utdannelse for å oppnå noe stort, 2. Du trenger ikke å ha det som levebrød. Du kan ikke bare anta at en person ikke har begynt å jobbe med boken, bare fordi det kanskje høres sånn ut. Skal man bli oppdaget må man jobbe på jevnt og trutt, og fordi det ikke har skjedd enda så betyr jo ikke det at vedkommende ikke har talent. Uansett så går vel gjennomføringsevne foran talent stort sett hele tiden, på lang sikt. TS Anonymkode: def62...528 Man lærer seg fort å skille de som evner å gjennomføre noe, og de som ikke gjør det. Wannabes er lette å gjennomskue. Jeg har kastet bort nok tid på å oppmuntre og hjelpe folk som viser seg å være blottet for både talent og gjennomføringsevne. Men de går stadig rundt i byen og snakker om sine storslagne prosjekter, og hvor flinke de er. Dette handler ikke om utdannelse eller ikke utdannelse. Anonymkode: 3ac9f...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #27 Del Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du skjønte ikke hva jeg skrev. Jeg har ikke sagt noe om hva du er eller ikke er, men du ordlegger deg veldig spesielt om du faktisk jobber med noe kunstnerisk. Da hadde du vel heller ikke lurt på hvor "de kunstneriske" er å finne. Man lærer seg fort å skille de som evner å gjennomføre noe, og de som ikke gjør det. Wannabes er lette å gjennomskue. Jeg har kastet bort nok tid på å oppmuntre og hjelpe folk som viser seg å være blottet for både talent og gjennomføringsevne. Men de går stadig rundt i byen og snakker om sine storslagne prosjekter, og hvor flinke de er. Dette handler ikke om utdannelse eller ikke utdannelse. Anonymkode: 3ac9f...8c4 Men slike mennesker finner man jo på de fleste områder. Wannabies er ikke noe spesielt for kunstnermiljøer. Er det ikke bedre å bare distansere deg, istedenfor å angripe TS som stiller et uskyldig spørsmål? Du har jo aktivt oppsøkt det du ser på som en wannabe i denne tråden. Anonymkode: a4e02...22a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #28 Del Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du skjønte ikke hva jeg skrev. Jeg har ikke sagt noe om hva du er eller ikke er, men du ordlegger deg veldig spesielt om du faktisk jobber med noe kunstnerisk. Da hadde du vel heller ikke lurt på hvor "de kunstneriske" er å finne. Man lærer seg fort å skille de som evner å gjennomføre noe, og de som ikke gjør det. Wannabes er lette å gjennomskue. Jeg har kastet bort nok tid på å oppmuntre og hjelpe folk som viser seg å være blottet for både talent og gjennomføringsevne. Men de går stadig rundt i byen og snakker om sine storslagne prosjekter, og hvor flinke de er. Dette handler ikke om utdannelse eller ikke utdannelse. Anonymkode: 3ac9f...8c4 Jeg kjenner verken til byen Oslo eller hvor folk henger der, det er jo derfor jeg spør (?) Må man ordlegge seg på en spesiell måte for å være kunstnerisk også nå? Viser til kjente kunstnere som angivelig skal ha hatt dysleksi (har dog ikke dette selv): Leonardo da Vinci, Pablo Picasso +++. Skal jeg være ærlig, er det du som høres ut som en wannabe som har gått på kunstskole, men foreløpig ikke har blitt oppdaget. Skulle du så være en kjent kunstner, må jeg nesten påpeke at det er noe spesielt at du henger på KG på høylys dag, uten å gjøre jobben din. Skulle likt å vite hvor du møter disse folkene du klager sånn over. Det høres ut som du bør holde deg hjemme heretter TS. Anonymkode: def62...528 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #29 Del Skrevet 17. august 2017 Hausmania. Anonymkode: 8a12e...d33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #30 Del Skrevet 17. august 2017 For å gjøre det litt mer tydelig hvorfor jeg lurer: Dersom jeg hadde vært en HipHop-danser eller noe i den gata, og ønsket å møte folk med samme interesse, da hadde jeg kanskje ikke følt at jeg passet helt inn på f.eks. Theatercafeen. Poenget er at man ofte finner inspirasjon når man er blant "likesinnede" (fake eller ikke fake), det er jo human nature. TS. Anonymkode: def62...528 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. august 2017 #31 Del Skrevet 17. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vel en "bohem" og ønsker å vite hvor man kan treffe likesinnede i Oslo, altså hvor man bør henge da? Jeg tenker på frisinnede og litt sære mennesker som er opptatt av kunst (litteratur, maling osv.) Anonymkode: def62...528 Gå på utstillingsåpninger. Der kommer det ofte et lass med kunstnere, f.eks på Galleri K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 17. august 2017 #32 Del Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å gjøre det litt mer tydelig hvorfor jeg lurer: Dersom jeg hadde vært en HipHop-danser eller noe i den gata, og ønsket å møte folk med samme interesse, da hadde jeg kanskje ikke følt at jeg passet helt inn på f.eks. Theatercafeen. Poenget er at man ofte finner inspirasjon når man er blant "likesinnede" (fake eller ikke fake), det er jo human nature. TS. Gi f i alle kommentarer om alt mulig som ikke er et konkret forsalg. dra til stedene som er nevnt i tråden og prøv å still ut noe selv. Lykke til. Håper du blir kjent med noen folk du får mye glede av 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: def62...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. august 2017 #33 Del Skrevet 17. august 2017 13 timer siden, Regn skrev: På blå Ja. Blå har en kunstskole i det samme bygget. 13 timer siden, Regn skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #34 Del Skrevet 17. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men slike mennesker finner man jo på de fleste områder. Wannabies er ikke noe spesielt for kunstnermiljøer. Er det ikke bedre å bare distansere deg, istedenfor å angripe TS som stiller et uskyldig spørsmål? Du har jo aktivt oppsøkt det du ser på som en wannabe i denne tråden. Anonymkode: a4e02...22a Jeg har ikke angrepet ts. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner verken til byen Oslo eller hvor folk henger der, det er jo derfor jeg spør (?) Må man ordlegge seg på en spesiell måte for å være kunstnerisk også nå? Viser til kjente kunstnere som angivelig skal ha hatt dysleksi (har dog ikke dette selv): Leonardo da Vinci, Pablo Picasso +++. Skal jeg være ærlig, er det du som høres ut som en wannabe som har gått på kunstskole, men foreløpig ikke har blitt oppdaget. Skulle du så være en kjent kunstner, må jeg nesten påpeke at det er noe spesielt at du henger på KG på høylys dag, uten å gjøre jobben din. Skulle likt å vite hvor du møter disse folkene du klager sånn over. Det høres ut som du bør holde deg hjemme heretter TS. Anonymkode: def62...528 Nå tuller du bare. Og blir ufin. Og usaklig. Anonymkode: 3ac9f...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå