Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en god kattesand som ikke lukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå kjøpt fra matbutikken  (den lyseblå) og den fjernet ikke lukten. Jeg er nøye med å rense kattedoen, men det lukter kattepiss på badet. Noe som stinker og ikke særlig hyggelig for gjester som må på do.

Kan noen anbefale en kattesand som reduserer lukten? Hvis det i det hele tatt finnes. Takk på forhånd :)

Anonymkode: 0e757...659

Skrevet

Vi bruker everclean. Lukter verken piss eller drit etter de har vært på do. 

Det kan for øvrig også hjelpe å sette doen en annen plass enn badet om du har varme i gulvet. Hvilken mat katten får har også mye å si foresten. 

Anonymkode: 4044f...378

• Liker 3
Skrevet

everclean er super. om du vil ha fra dagligvarebutikk er den som heter catsan ultra noe best, men ikke så bra som everclean (og bare 20 kr billigere om du bestiller everclean hos zoopermarked).

Anonymkode: 33573...45b

Skrevet

Da kan jeg prøve Everclean.  Selger de den på vanlig dyrebutikk? Har ikke plass på soverommet og vil ikke ha den i stua eller på kjøkkenet, men trenger ikke å ha på varmekabler i gulvet. 

Ts

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg prøve Everclean.  Selger de den på vanlig dyrebutikk? Har ikke plass på soverommet og vil ikke ha den i stua eller på kjøkkenet, men trenger ikke å ha på varmekabler i gulvet. 

Ts

Ja på noen iallefall men der koster den ekstremt mye, anbefaler zoopermarked :) 

Skrevet

Everclean her også, veldig fornøyd med det. Vi har to katter så går gjerne to esker hver måned. Prøver å handle når det er tilbud på fysiske butikker (Musti, Buddy). En eske koster ca 250,- :) 

Anonymkode: 3702f...17c

Skrevet

Vi bruker peewee trepellets. Null støv og ingen urinlukt, hvertfall ikke om du tømmer mer enn en gang i uka. :) Men det er viktig å ha riktig do, også må du fjerne bæsjen med en gang.

• Liker 1
Skrevet
På 8/17/2017 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Ja på noen iallefall men der koster den ekstremt mye, anbefaler zoopermarked :) 

Jeg betalte 259 kr for en eske med Everclean og vil ikje si deter kjempe billig, men heller ikke ekstremt mye. Sanden er i alle fall verdt alle pengene :)

Anonymkode: 2196e...b08

Skrevet

Liker best kattesanden som er på europris, i en boks. Husker ikke navnet. Koster 115 kr for 10 kg.

Anonymkode: 6ed68...61a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 259 kr for en eske med Everclean og vil ikje si deter kjempe billig, men heller ikke ekstremt mye. Sanden er i alle fall verdt alle pengene :)

Anonymkode: 2196e...b08

https://www.zoopermarked.no/produktsoek/?query=ever+clean

Betaler for 9 bokser, 170x9=1530 kr (den 10. er gratis). I dyrebutikken blir det 2590 for 10. Det er 1060kr spart på å kjøpe fra zoopermarked, om man f.eks kjøper med en sekk mat til 500+ får man også gratis frakt på alt :) Veldig bra synes jeg i forhold til butikken.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi bruker Tidy Cats fra Purina, den selges på plantasjen. Den koster 239,- og er anbefalt i flere lignende tråder. Den er god, klumpene blir harde og det lukter lite - men, kattene mine søler sånn, drar sand ut fra kassa og utover gulvet. Finnes det noe sand som ikke fester seg i potene? Eller andre løsninger på dette?

Fikk kattene i vinter og de er nå ett og to år gamle. I vår når det ble varmt i været satte jeg kassa ut på verandaen for å slippe å ha den inne og det går stort sett greit. Men stort sett er ikke godt nok, i dag har den minste katta tisset i senga mi, rett etter at hun kom inn! Det er andre gang hun gjør dette på få uker.

Så, kattedoen må inn igjen. Jeg gruer meg, men heller litt lukt og pes enn å måtte vaske rundt i tide og utide.

Jeg vil ha den beste kattesanden som finnes! Lukt- og sølefri. Finnes den?

Endret av Macaroni
#
Skrevet
Sitat

Finnes det noe sand som ikke fester seg i potene? Eller andre løsninger på dette?

Everclean less trail? linket til den over her :)

Skrevet

Har du varmekabler på badet, og står kattedoen rett på gulv?
Det har nemlig veldig mye å si. Hvis doen står rett på gulvet, blir kattepisset varmet opp og det lukter mye mer enn om det bare ligger der uten å bli varmet opp.
Kjøp en sånn stor, rektangulær kork-greie som man egentlig skal ha under kjeler og legg den under kattedoen. Det hjelper veldig på å holde kattedoen med sand og piss i normal temperatur.

• Liker 1
Skrevet

Everclean! I tilleg har jeg kjøpt en boks med et pulver som lukter lavendel, og det hjelper utrolig bra! Kjøpte det også på dyrebutikken. 

Anonymkode: 7102f...f1e

Annonse
Skrevet

Bruker peewee toalett, og trepellets fra felleskjøpet eller jula. 
Ingen lukt, ingen støv, og slipper støvsuge opp sand hver dag! 

Men kassen bør ikke stå på oppvarmet gulv, da det øker lukt/gasser. 

Anonymkode: 1a6d8...093

Skrevet

Everclean! Ingen over, ingen ved siden. 

Skrevet

Jeg er enig i Everclean, selv om jeg synes det kommer litt lukt fra den også, men prøv gjerne en boks Vitacraft Compact ultra også og se hvilken du liker best. Jeg synes denne klumper like bra som Everclean, men den er muligens litt lite parfymert. Den koster 85 kr for 8 kg på Zoopermarked, så en del billigere. Bestill en 10 kg sekk med mat samtidig (om du f.eks. kjøper Royal Canin), så har du gratis frakt hjem til døra (forutsetter kanskje at pus ikke krever veldig variasjon i kosten, jeg har en pus som nesten bare tåler dette foret).

Jeg har for øvrig prøvd Everclean Less trail uten at jeg synes det ble så mye mindre søl. Sand er sand, det er stort sett samme  jobben å ta opp litt som å ta opp mye.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...