Gå til innhold

Hvorfor er det gærent å ha gardiner/persienner nede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det blir "frowned upon" av en eller annen grunn, men hvorfor? Jeg vil ikke at folk skal glo inn til meg, derfor er alltid gardinene trukket for. 

Anonymkode: ad095...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe galt i det, annet enn at du stenger ute lyset for din egen del.

Skrevet

Det ser litt lugubert ut, som om man vil skjule noe. De fleste verdsetter dagslys høyere enn null innsyn.

Du vet du kan få the best of both worlds med plisségardiner? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke innsyn. Har panorama vinduer, men vi har vinduer du ikke kan se inn igjennom fra utsiden, men fra innsiden er det klart. Fra utsiden ser du kun ditt eget speilbilde. Men du kan ha persienner som gjør at du kan se ut, men fra utsiden ser man ikke inn. Ingen bryr seg vel generelt ikke om hva DU foretrekker i ditt eget hjem. Det har ingen uansett ikke noen noe med. 🙂

Anonymkode: f0911...bc4

• Liker 1
Skrevet

Er det gærent? Jeg har alltid gardinene for fordi det er et bygg rett over gata og jeg vil ikke sitte med følelsen av at noen kan glane inn på meg. Ikke fordi jeg har noe å skjule men fordi det er ubehagelig å vite at folk kan se meg spise, se tv, klø meg under armen, komme ut av dusjen osv om de vil.

Anonymkode: 7332f...31d

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Daisy_B skrev:

Det ser litt lugubert ut, som om man vil skjule noe. De fleste verdsetter dagslys høyere enn null innsyn.

Du vet du kan få the best of both worlds med plisségardiner? 

Jammen så mistenksom man skal være da. Hva i all verden er det man vil skjule når man har gardiner/persienner som dekker vinduet? 

Anonymkode: 4f32f...3c5

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke innsyn. Har panorama vinduer, men vi har vinduer du ikke kan se inn igjennom fra utsiden, men fra innsiden er det klart. Fra utsiden ser du kun ditt eget speilbilde. Men du kan ha persienner som gjør at du kan se ut, men fra utsiden ser man ikke inn. Ingen bryr seg vel generelt ikke om hva DU foretrekker i ditt eget hjem. Det har ingen uansett ikke noen noe med. 🙂

Anonymkode: f0911...bc4

Vel, åpenbart er det jo det. Det finnes også nabokikkere. De som kikker ut av nysgjerrighet og for å "få med seg ting". Dette er typisk de som også reagerer når de ser gardiner som er trukket for. 

Men jeg er enig i at ingen andre har noe med det. 

Anonymkode: 4f32f...3c5

• Liker 2
Skrevet

Tipper det henger sammen med at Norge alltid har vært et land der det er mørkt mye av tiden- derfor har det gjennom tidene blitt sett på som mest normalt og fornuftig å slippe inn mest mulig sollys hele tiden. I manges hode må det da være en mistenkelig grunn til å stenge uten det lille sollyset man har

Anonymkode: b830b...099

Skrevet

Jeg brydde meg ikke om slikt før jeg fikk ny nabo som begynte å kommentere hva jeg så på på TV. Da er gardinen ned mot dem trukket for ja. 

Har nok andre ruter som gir meg lys, hvis ikke ville jeg nok funnet på noe annet for at ikke de skulle sett inn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri møtt en eneste person som har kommentert eller brydd seg om jeg har persiennene nede, bortsett fra min mor når hun er på besøk.

Anonymkode: cbac9...e9e

• Liker 1
Skrevet

Vet, jeg går tur om kvelden og kikker alltid inn til folk. Det er nok uhøflig, men jeg liker å se at folk har det hyggelig og trivelig hjemme. Synes det ser koselig ut hos folk når man ser utenfra. Herlighet, jeg synes min stue ser ekstra hyggelig ut utenfra. Enda så sjarmerende det er her innefra.

Jeg følger ikke spesielt på med hva naboene driver med akkurat, men fanger litt stemning.

• Liker 7
Skrevet

Min sønn på 12 likte alltid og ha persiennene nede, han likte også å gå med camo-bukser.

Det sluttet brått den dagen naboen kalte han lille-Breivik foran hele nabolaget da vi hadde sommerfest for byggefeltet. 

Anonymkode: dbbb7...950

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn på 12 likte alltid og ha persiennene nede, han likte også å gå med camo-bukser.

Det sluttet brått den dagen naboen kalte han lille-Breivik foran hele nabolaget da vi hadde sommerfest for byggefeltet. 

Seriøst? Da hadde det jaggu klikka for meg, om noen hadde sagt det til sønnen min!

Anonymkode: 6c08f...6b3

• Liker 10
Skrevet

Jeg har alltid gardinene trukket for, og det bryr meg katta om det skulle vært "frowned upon". Spesielt å skulle bry seg om sånn

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Da hadde det jaggu klikka for meg, om noen hadde sagt det til sønnen min!

Anonymkode: 6c08f...6b3

Alle lo så godt og det virket som om alle var enige i at det var mistenkelig med det ene vinduet som alltid var tildekket. Ryktene spredte seg til skolen også så vi gjorde helomvending for å minimere skadene. 

Naboen som kom med komm. er dessverre en av dem med innflytelse og status her vi bor. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fy faen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har liftgardin på kjøkkenet, og den er aldri trukket opp. Det går en gangvei rett forbi huset og alle som går forbi har da fullt innsyn til kjøkkenet, og jeg gidder ikke å være på noe utstilling for alle og enhver i mitt eget hus. Flere av naboene har også gardiner eller persienner trukket for og lukket på kjøkkenet, sikkert av samme grunn.

Anonymkode: 2443b...b14

Skrevet

Jeg har alltid både persienner og gardiner trukket for hjemme hos meg og gir en lang beng i hva folk synes om saken. Jeg orker ikke å drive å ta det opp og ned ørten ganger om dagen. Uten persienner og gardiner er det innsyn i hele leiligheten, og jeg hater å gå med bukse så jeg tøfler ofte rundt i trusa hele sommerhalvåret:P

Men folk legger seg jo oppi alt mulig rart, inkludert persienner og gardiner. Min mor bor i blokk, og i naboblokka bor det en dame som pleier å ta tiden på når min mor åpner persiennene, er de ikke åpnet til kl. 08 så kan hun finne på å ringe for min mor. Hun må tenke på ryktet i nabolaget så ikke prisen på leilighetene går ned :dry: Sitter man ikke på utstilling i sitt eget hjem så driver man horehus og narkotikasalg må vite.

Anonymkode: 5a0ba...9c1

• Liker 1
Skrevet

Lugubert? Ja, hvis å pille seg i nesen, spise med munnen åpen og klø meg der jeg vil når det passer meg er jeg luguber. Jeg har også hatt sex på sofaen en del ganger. Har aldri gardinene åpne.

Anonymkode: dabc9...361

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...