Gå til innhold

Han lurer på om vi passer sammen utseendemessig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 som har blitt kjent med en mann da jeg var ute med noen venninner på fest. Han er en del år eldre, Han er 30. Vi kom i snakk, og har vært ute en del ganger sammen de siste to mnd, for det meste på café eller søndagsturer i skogen. Han har ikke prøvd seg seksuelt, vi har kun kysset. Han sier at han ikke helt vet hva han vil, han liker personligheten min veldig godt, og har sagt at han synes jeg er "vakker", men er litt redd for hva andre skal tenke(?) Han begrunnet det med at jeg ser mye yngre ut enn jeg er (jeg er 153 og lite former..litt undervektig), og har visstnok et ungt ansikt. Jeg er klar over dette, men har aldri sett på det som noe negativt. Jeg prøver å kle meg "eldre", men usikker på om jeg gjør det riktig. Han mener da at vi kanskje ikke passer sammen utseendemessig, da han er høy  (tror han er 180 ca), og litt kraftig.. Jeg har jo forståelse for dette og vil for all del ikke henge meg på, men er det virkelig folk som bryr seg om sånt eller er dette bare en dårlig unnskyldning for å ikke treffes mer? Det er jo han som alltid tar initiativ... 

Anonymkode: 13e78...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som utseendemessig betyr aldersmessig. 

Anonymkode: 918f4...846

• Liker 20
Skrevet

Men herregud da jente! Søk deg inn på høgskole, ta bachelor, bli med på fadderuken, fest hver eneste helg hvis du vil! Et slikt forhold når man er så ung som deg, er for unge alenemødre som trenger sugardaddys! Du kommer til å finne en bra fyr, mange i studietiden, og mange etterpå, du trenger ikke han. 

Anonymkode: 84d59...41f

• Liker 22
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da jente! Søk deg inn på høgskole, ta bachelor, bli med på fadderuken, fest hver eneste helg hvis du vil! Et slikt forhold når man er så ung som deg, er for unge alenemødre som trenger sugardaddys! Du kommer til å finne en bra fyr, mange i studietiden, og mange etterpå, du trenger ikke han. 

Hehe takk for tipset! Vurderer å studere juss eller medisin, men jeg er veldig glad i søndagsturer! Synes det er mer gøy enn festing på lørdager haha! Jeg får ta det som det kommer, selvfølgelig, vare det at vi har hatt så god kjemi,.. men skjønner at han ikke vil være med en som ser ut som en 12 åring. -.- 

Skrevet

Han synes nok at det er hyggelig når dere møtes, men tenker nok sikkert over aldersforskjellen også. Kanskje han også er redd for at andre skal tro at du kunne sett ut som ut som dattera hans om du ser så "ung" ut? I don¨t know.

Han på 30 er vel kanskje mer ute etter en og stifte familie med, men for deg på 18 så har jo livet akkurat begynt.

Anonymkode: 04f8c...6f6

• Liker 6
Skrevet

Jeg tipper han mener at folk kommer til å tenke at du er jailbait og han er en mannegris. Og det har han muligens rett i.

• Liker 11
Skrevet

Beklager men dette forholdet kommer ikke til å funke. Han er en godt voksen mann, og du er fremdeles ungdom. Det i seg selv vil folk reagere på, og at du er lav, tynn og ikke har former vil tydeliggjøre forskjellen enda mer og gi folk (og muligens han? ) assosiasjoner til at du er et barn og vil i de flestes øyne være ganske morbid....

Det er ikke bare utseendemessig dere ikke passer sammen, alderen er for stor. Livet ditt har knapt begynt, og han er i en alder der han skulle ha etablert seg og hatt barn. Det er veldig mange menn i den alderen som lyster på unge jenter, men det virker som at denne mannen her heldigvis vet hvor feil det er så han holder seg unna deg seksuelt , og i stedet for å såre deg med at du er for ung for noe seriøst så sier han at det er for store forskjeller utseendemessig...

Anonymkode: b2fb4...16e

• Liker 4
Skrevet

Han høres ikke ut som noe å samle på :/ Løp.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Finn deg en på din egen alder.

Skrevet

18? lol. Sorry men en mann som er nesten dobbelt så gammel som deg og ikke ser på deg som nærmest et barn har enten lav intelligens eller så er han et creep. 

Anonymkode: c3976...0ee

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han ikke helt vet hva han vil, han liker personligheten min veldig godt, og har sagt at han synes jeg er "vakker", men er litt redd for hva andre skal tenke(?)

Da er han faktisk 12 år på modenhetskalaen. En ting kan jeg si deg, om noen i min vennekrest eller familie hadde nevnt min partner i negative ordelag angående utseende ville det blit månelyst :)  Det hadde aldri skjedd, jeg hadde reagert på en måte ovenfor de slik at de aldri hadde turt å nevne det flere ganger. Så her snakker vi om manglende modenhet og selvtilitt over en lav sko. Og er det dette han skal basere forholdet til deg på, ja da er det hele totalt dødfødt fra dag en.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men dette forholdet kommer ikke til å funke. Han er en godt voksen mann, og du er fremdeles ungdom. Det i seg selv vil folk reagere på, og at du er lav, tynn og ikke har former vil tydeliggjøre forskjellen enda mer og gi folk (og muligens han? ) assosiasjoner til at du er et barn og vil i de flestes øyne være ganske morbid....

Dette er bare tull, mange lever godt med store alderforskjeller. Kjenner mange med over 10 års aldersforskjell som har over 50 års ekteskap bak seg. Men å gå rundt å bry seg om hva andre mener om et partnervalg, det er ekstremt lite modent, og da kan det bare ikke fungere uansett.

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Blir så matt over så mange idiotiske svar! For noen mennesker som sitter bak tastatur iblant! Hjelp. Dere fins liksom.

Ts.

Han virker som en fin fyr. Men han tenker nok at aldersforskjellen er for stor? Og du ser enda yngre ut enn du er også. Det blir vanskelig for ham,og det tenker jeg er en fin ting av ham å tenke på faktisk.

Mulig dere kan ha dere som et godt minne,og muligens dere møtes igjen om noen år? Ingen vet. Men så lenge han er i tvil,så ta det til etterretning. Gode opplevelser = gode minner. Du den kanskje for ung for ham. Han tenker klokt:-)

Skrevet

Det er han som stadig tar initiativ men samtidig er det også han som maser om at du ser for ung ut? En mann på 30 burde vite mer om hva han vil. Ikke drive og spre usikkerheten sin til en 18-åring. Skeptisk..

Anonymkode: 9b217...0b8

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe takk for tipset! Vurderer å studere juss eller medisin, men jeg er veldig glad i søndagsturer! Synes det er mer gøy enn festing på lørdager haha! Jeg får ta det som det kommer, selvfølgelig, vare det at vi har hatt så god kjemi,.. men skjønner at han ikke vil være med en som ser ut som en 12 åring. -.- 

Du kan fortsatt gå søndagsturer! På mitt studiested er det slik; jentekvelder, lesekvelder, festing, vors, grilling, middager, og turer, osv! Hele tiden går vi lange turer, de uten førerkort, sitter på med de med, ellers så tar vi buss. Det er mange fine turområder overalt. På søndager føler jeg at det eneste folk setter igang å gjøre, er å gå tur! Å være student er helt utrolig, det dekker utrolig mange behov! Du kan sitte hjemme en uke i strekk om du vil, neste uke så kan du være sosial hele tiden. Du kan få en flørt/date/kjæreste også, og gjøre alt dere vil sammen. Du kommer til å få veldig god kjemi med mange. Du er bare 18år! 

Se tilbake tilbake på deg selv når du var 13år, du følte deg nok veldig voksen på den tiden, men nå ser du på den tiden som at du var liten. Om noen år vil du se tilbake på livet ditt som 18år, og se på deg selv som ung fra den tiden også. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde vel ikke kysset deg, vært på cafe og søndagsturer med deg om han ikke likte utseendet ditt. Synes det blir spesielt at han sier dere kanskje ikke passer sammen utseendemessig og jeg tror ikke han synes du ser ut som en 12-åring. Det ville jo vært spesielt om  en 30 åring var sammen med en han mente så ut som hun var 12. 

Kan derimot forstå han er usikker på om 18 kanskje er for ungt personlighetsmessig. Samt han er litt usikker på hva venner, osv tenker. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, NotNaomi skrev:

Blir så matt over så mange idiotiske svar! For noen mennesker som sitter bak tastatur iblant! Hjelp. Dere fins liksom.

Ts.

Han virker som en fin fyr. Men han tenker nok at aldersforskjellen er for stor? Og du ser enda yngre ut enn du er også. Det blir vanskelig for ham,og det tenker jeg er en fin ting av ham å tenke på faktisk.

Ja at man vurderer at aldersforskjellen blir for stor er helt legalt, og ganske fornuftig. Men å begrunne dette med hva andre måtte mene om dette, og ta sine valg utifra det? Det er ekstremt umodent. Det er en ganske stor forskjell på dette. Skal du innrette et forhold etter hva andre måtte mene om det, da er du ute å kjøre så det holder.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Han hadde vel ikke kysset deg, vært på cafe og søndagsturer med deg om han ikke likte utseendet ditt. Synes det blir spesielt at han sier dere kanskje ikke passer sammen utseendemessig og jeg tror ikke han synes du ser ut som en 12-åring. Det ville jo vært spesielt om  en 30 åring var sammen med en han mente så ut som hun var 12. 

Kan derimot forstå han er usikker på om 18 kanskje er for ungt personlighetsmessig. Samt han er litt usikker på hva venner, osv tenker. 

Han syns ikke ts er uattraktiv. Han syns hun ser ung ut og er redd for hva andre vil tenke om at aldersforskjellen er såpass fysisk tydelig

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ja at man vurderer at aldersforskjellen blir for stor er helt legalt, og ganske fornuftig. Men å begrunne dette med hva andre måtte mene om dette, og ta sine valg utifra det? Det er ekstremt umodent. Det er en ganske stor forskjell på dette. Skal du innrette et forhold etter hva andre måtte mene om det, da er du ute å kjøre så det holder.

Og en kan i visse tilfeller være ute å kjøre om en ikke tenker på hva en risikerer om en i et hvert tilfelle ikke bryr seg om hva andre tenker også. Om hun ser ut som fjorten og han 30? Da vet du ikke mye om hva andres holdninger kan skade. Det er ikke umodent,men nøkternt å tenke . En må vurdere ut fra situasjon. Men i prinsipp enig med deg ellers.

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Han syns ikke ts er uattraktiv. Han syns hun ser ung ut og er redd for hva andre vil tenke om at aldersforskjellen er såpass fysisk tydelig

Enig, men det er noe annet enn at TS ser ut som hun er 12.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...