AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Dere som har blitt ufør i relativt ung alder, hvordan har dere forklart det til omverdenen? Jeg kommer sannsynligvis til å bli ufør på grunn av en revmatisk sykdom, men kjenner det sitter langt inne å fortelle slikt til nye mennesker jeg treffer på i forbindelse med barnas barnehage og skole... Det første folk spør deg om er jo alltid "Hva jobber du med?"... Sannsynligvis så vil jeg jo en gang bli bedre i form slik at jeg kan ta meg en liten jobb, eventuelt noe frivillig arbeid men slik som ting er nå må jeg ta vare på meg selv og familien min. Så hva sier dere til folk, føler dere at dere må utbrodere om hvorfor dere er ufør? Jeg er relativt privat som person og føler virkelig ikke for å fortelle så mye om min helsetilstand. Ble mye surr her men håper noen har et bra tips eller to. Anonymkode: 6bfe4...8be
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Sa hjemmeværende. Punktum. Ufør pga leddgikt da jeg var noenogtyve. Anonymkode: d6287...68a 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Sier jeg er naver. Funker hver gang. Null stress. Anonymkode: a693a...e52
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Jeg ble også ufør i ung alder og synes alltid det var ubehagelig å møte på nye folk, for da kom det klassiske spørsmålet :hva jobber du med ? Sier bare jeg er ufør og folk sier ikke noe på det men tok tid før jeg vente meg til og si det. Anonymkode: 80c3e...959 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå