AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Lurer på det som står i tittelen. Jeg selv begynner kl 08.00 tre ganger i uka. Synes det er altfor tidlig, har ikke våknet skikkelig på den tiden. Anonymkode: a09d1...2bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Åh buuhu, tungt å ha en jobb hæ? Hilsen resten av befolkningen som begynner enten 7.30 eller 8.00 hver dag! Anonymkode: 6745a...736 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Er ikke lærer, men elev. Vi starter 0810 hver dag, trodde det var helt normalt. Anonymkode: 19bf4...27e 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Hva med oss som jobber på grunnskolen da? Vi har (de aller fleste steder) møteplikt selv om vi ikke har undervisning i første time. Nå må jeg riktignok møte 08.30, men det er vel ikke den lille halvtimen du klager på. Anonymkode: e83c5...e8e
klompi Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Å herre, hvordan skal du takle arbeidslivet da? 4
tussi84 Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 (endret) Hele barneskolen som elev begynte vi stort sett 0830. På ungdomskolen begynte vi 0815, på vgs begynte vi 0805 og sluttet ikke tidligere enn kl 15. Jeg er heller ingen morgenfugl da jeg er b menneske men jeg gikk jo på skolen for det fordi jeg måtte. Jeg gikk jo på jobb kl 07 om morgen også da jeg ble eldre fordi jeg måtte. Men hadde det ikke vært for pliktene jeg hadde så hadde jeg foretrukket at skoledagen begynte kl 12 og varte til kl 19 eller noe. En ting er hva jeg vil, en annen ting er at man må tilpasse seg samfunnet. Lærerne forr jobber stort sett fra kl 08 og til 1530 eller 1630, men det var da de var på skolen. De jobber også gjerne flere timer etter det for å rette prøver og forberede timer etc etc. En lærer jobb er ikke en 8 til 16 jobb. Endret 16. august 2017 av tussi84 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 10 minutter siden, klompi skrev: Å herre, hvordan skal du takle arbeidslivet da? Herregud, for noen fjerne svar i denne tråden Jeg er ikke lærer selv, men jeg forstår veldig godt forskjellen på å gjøre min egen jobb fra kl 8 om morgenen, eller å gjøre en lærers jobb fra kl 8 om morgenen. Jeg har en kontorjobb, og er som oftest på jobb en eller annen gang mellom 7 og 9 hver dag. Den første halvtimen-timen på jobb tar jeg (og alle kollegene mine) det som oftest ganske rolig, drikker et par kopper kaffe, skravler kanskje litt ved kaffemaskinen osv. Sånn er det for de aller fleste jeg kjenner- også da jeg jobbet i en veldig populær kleskjede i mange år som student, var det alltid rolig om morgenen, lite folk i butikken og de ansatte fikk på en måte "tid til å våkne ordentlig" den første stunden på jobb. Når en lærer skal holde undervisning må man yte maks hele den timen undervisningen varer. Man skal være engasjert, virke motiverende på barna og helst også litt kvikk og morsom for å holde interessen til elevene oppe. Jeg har null problem med å forstå at dette er langt mer anstrengende å skulle prestere tidlig om morgenen- enn hva de fleste andre må prestere på sine jobber tidlig om morgenen (kanskje med unntak av helsepersonell, der er det vel ofte ingen forskjell på når på døgnet en jobber). Anonymkode: 76fd2...fb6 13
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 Takk for forståelsen! Jeg er på arbeidsplassen min 45-60 minutter før jeg har første undervisningstime, så ofte er jeg på plass kl 07.00 de dagene jeg har første time kl 08.00. Derfor synes jeg at det er en stor forskjell mellom å starte kl 08.00 istedenfor 09.30 (da kan jeg i det minste være på plass kl 08.30). Noen kollegaer er faktisk så heldig at de starter så sent hver dag hvert eneste år. TS Anonymkode: a09d1...2bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #9 Skrevet 16. august 2017 45 minutter siden, klompi skrev: Å herre, hvordan skal du takle arbeidslivet da? Takler det veldig fint! Har ikke vært sykmeldt en eneste gang, og har tatt ut 3 egenmeldingsdager i løpet av de siste seks årene, og det er vel ikke så ille? Anonymkode: a09d1...2bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #10 Skrevet 16. august 2017 Enig med deg, jeg går på universitetet og her starter forelesninger 8:10 og 8:20 (ikke helt det samme som hos deg da), føler jeg ikke får med meg noe før i 10 tiden når jeg har våknet, så hadde vært fint om det kunne vært et alternativ for b mennesker Anonymkode: 2428f...19f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #11 Skrevet 16. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer på det som står i tittelen. Jeg selv begynner kl 08.00 tre ganger i uka. Synes det er altfor tidlig, har ikke våknet skikkelig på den tiden. Anonymkode: a09d1...2bc Herregud. Jeg begynner 06.30 hver dag. Lærere og sytingen, altså. Jaja, hatt 8-9 veker ferie nettopp og tilbake på jobb, må være hardt.. Anonymkode: e9b60...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #12 Skrevet 16. august 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forståelsen! Jeg er på arbeidsplassen min 45-60 minutter før jeg har første undervisningstime, så ofte er jeg på plass kl 07.00 de dagene jeg har første time kl 08.00. Derfor synes jeg at det er en stor forskjell mellom å starte kl 08.00 istedenfor 09.30 (da kan jeg i det minste være på plass kl 08.30). Noen kollegaer er faktisk så heldig at de starter så sent hver dag hvert eneste år. TS Anonymkode: a09d1...2bc Og så er du ikke våken? Bruker du to timer fra du står opp til du våkner? Tre? Hvorfor gidde å være på jobb så tidlig? Har undervist selv, men gadd ikke være på plass før ti minutter før første time. Klage over å måtte være tidlig på jobb når man drar dit en halvtime før nødvendig. Merkelig, merkelig. Anonymkode: e9b60...dc7 1
tussi84 Skrevet 16. august 2017 #13 Skrevet 16. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så er du ikke våken? Bruker du to timer fra du står opp til du våkner? Tre? Hvorfor gidde å være på jobb så tidlig? Har undervist selv, men gadd ikke være på plass før ti minutter før første time. Klage over å måtte være tidlig på jobb når man drar dit en halvtime før nødvendig. Merkelig, merkelig. Anonymkode: e9b60...dc7 Nå er det ikke meg du svarer. Men jeg kan bruke 5 til 6 t før jeg våkner skikkelig. Står jeg opp 07 begynner jeg først å våkne i 12 tida på dagen...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #14 Skrevet 16. august 2017 Jeg starter klokka 8, og det gjorde jeg på min forrige arbeidsplass også. Jeg er på plass rundt 20 minutter før for å få satt meg ned, funnet fram papirer og drukket en halv kaffekopp. Da har jeg våknet og kommet i siget. Blir bare stressa (og derfor trøttere) hvis jeg kommer rett på jobb. Jeg er absolutt ingen morgenfugl, men har innsett at det er ganske vanlig å stå opp på dette tidspunktet. Jeg klarer liksom ikke å si til nabodama at jeg synes det er kjipt å ta bussen klokka 0700 når hun da allerede har åpnet butikken og satt seg i kassa. Anonymkode: ade57...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #15 Skrevet 16. august 2017 Ja jøss det må være drithardt å begynne kl 08 hos oss starter operasjonene 08:15, da har folk vært på jobb siden 07, hver dag, både hverdag og helg. Samme med min søster som jobber i barnehage, begynner 06:45 så alle andre skal rekke jobb etter å ha levert barna. Men lærer altså, begynne kl 08, ja det er virkelig en ting å okke seg over. Anonymkode: 0812b...192 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #16 Skrevet 16. august 2017 Kun en dag i uken har jeg undervising fra første time kl 8. Noen liker undervising fra tidlig morgen, andre ikke. Noen liker å ha alle timene samlet, mens andre at de er mer spredt. Tenke seg til at lærere faktisk er forskjellige og ikke en gruppe :O Anonymkode: 82b39...c11 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #17 Skrevet 16. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun en dag i uken har jeg undervising fra første time kl 8. Noen liker undervising fra tidlig morgen, andre ikke. Noen liker å ha alle timene samlet, mens andre at de er mer spredt. Tenke seg til at lærere faktisk er forskjellige og ikke en gruppe :O Anonymkode: 82b39...c11 Du skriver konsekvent "undervising". Tror du det er korrekt? Hilsen en som ikke er lærer Anonymkode: 899ae...3af 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #18 Skrevet 16. august 2017 Jeg synes synd på dem som må reise hjemmefra i halv fem-femtiden for å komme til tide på jobb. De har all min sympati. Når det gjelder deg, nja, egentlig ikke selv om jeg til en viss grad kan relatere meg til det. Altfor tidlig synes jeg uansett at det ikke er. En halvtime senere hadde umiddelbart vært mer behagelig. Anonymkode: 160f3...43a 1
stan Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 Det varierer fra år til år. Fra alle dagene til to ganger i uka. Ofte er jeg på jobb før 8 alle dager uansett, men det er ekstra krevende med dager når undervisningen starter så tidlig. En er at da er også undervisningen ferdig tidligere, men samtidig er jeg ofte så kjørt og mentalt tom at det er vanskelig å gjøre krevende tankearbeid rett etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 Her jeg bor, så starter elevene 7.15 på morgningen, på den ene videregående skolen. Og flere elver har reisevei på over en time. Så synes det er utrolig dumt. De fleste andre videregående skoler her, starter 8.15. Synes vel egentlig de kunne starte 9 jeg. Da jeg studerte på høyskole, startet vi 9 hver eneste dag, syntes det var mye bedre. Da følte man ser mer våken, og ble ikke like trøtt i løpet av dagen. Anonymkode: c88c8...89d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå