Gå til innhold

Bløtkake tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en bløtkake med marsipanlokk. Kan jeg bruke ferdig sukkerbrød fra butikk? Noen dynketips?

også lurer jeg på hvilket og hvilken mengde syltetøy? Dette er til voksen og barn.. 

lages samme dag, eller dagen før? 

Blir evig takknemmlig for hjelp! 😳😅

Anonymkode: 38520...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dynke med champagnebrus. 

Min erfaring er at marsipanen gjerne "svetter" litt om den lages dagen før, tidlig på morgenen samme dag er ok.

Syltetøy mengde kommer an på hvilke syltetøy du velger og om du bare har krem eller blander med vaniljekrem.

Anonymkode: 8ce67...a2c

Skrevet

Champagnebrus var lurt! Hva anbefaler du?😅Jeg er helt i villrede! Hadde igrunn tenkt jordbærsyltetøy, så barna liker den og 🤔 Vaniljekrem har jeg ikke tenkt på, men det hørtes ikke dumt ut!

Skrevet

Jeg har jobbet en del på kjøkken, der laget vi kaken dagen før, fylte med syltetøy og krem, smurte litt krem rundt og oppå, og lot den stå på kjøl til neste dag. Syltetøyet trakk da inn over natten, og vi trengte ikke så lang tid på å pynte den nest dag. Fik aldri klager, men nå lagde vi mest kaker til 80-90-åringer :)

Min mor dynket alltid med brus, ikke sikker på om det var ananas eller champagne.. aprikossyltetøy og krem inni - den ble ihvertfall saftig.

Siden du skal ha marsipanlokk på ville jeg gjort som du har tenkt og brukt jordbær. Bare pass på å bruke nok slik at det trekker inn, eventuelt dynke den. Vaniljekrem er jo veldig godt, men ikke sikker om jeg har smakt det i bløtkake :)

Skrevet

Takk! 😊 Da blir det kjøpebunn, champagnebrus eller ananasjuice, krem og jordbærsyltetøy! Håper det blir godt! :-) takk for svar begge to! 

Skrevet

Det er ikkje så godt med ferdig kjøpebunn av typen Berthas etc. Sjekk om du kan finne ein som er baka av bakar, her kan eg finne i frysedisken på nokre butikkar. 

• Liker 2
Skrevet
På 16.8.2017 den 21.43, Fjaselina skrev:

Det er ikkje så godt med ferdig kjøpebunn av typen Berthas etc. Sjekk om du kan finne ein som er baka av bakar, her kan eg finne i frysedisken på nokre butikkar. 

Enig!!

Anonymkode: 8f1f6...4ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...