Gå til innhold

har så lyst på hund at jeg nesten blir gal :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal jeg gjøre?

jeg har så lyst på hund! det er det eneste jeg klarer å tenke på. :-(

jeg får ikke sove om nettene fordi jeg bare tenker på hunden. og om jeg sovner, er hunden det første jeg tenker på om morgenen.

jeg er student og har verken økonomien eller livsstilen til å skaffe meg en egen hund akkurat nå.

Hva skal jeg gjøre for å klare å innfinne meg med at dette ikke er riktig tidspunkt!? :link:

(vet at det kommer en dag...)

Anonymkode: 0d83d...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, glede deg over at du slipper tissing på gulvet, tygging på dine personlige eiendeler og et evinnelig mas på noen år til ? :P 

Valper er søte de, altså, men det er mye jobb også. Er det noen du kjenner som har en hund du kan passe i blant?

Anonymkode: c9b5a...7d3

• Liker 4
Skrevet

Kanskje du kan passe en hund for en nabo eller andre bekjente.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, glede deg over at du slipper tissing på gulvet, tygging på dine personlige eiendeler og et evinnelig mas på noen år til ? :P 

Valper er søte de, altså, men det er mye jobb også. Er det noen du kjenner som har en hund du kan passe i blant?

Anonymkode: c9b5a...7d3

1 minutt siden, Belima skrev:

Kanskje du kan passe en hund for en nabo eller andre bekjente.

EDIT: det hjelper ikke å passe hund, jeg ønsker meg en hund som er MIN (og jeg er HANS/HENNES) <3 :-(((

Skrevet

Jeg og hadde det slik som deg. Nå sitter jeg her og må tørke tiss fra gulv hver eneste dag, må ut å lufte uansett vær og finner gjenstander tygget i stykker overalt. Har en hund, og fikk nylig en valp. Elsker dem begge, men det er mye arbeid, så slapp heller av og tenk at du slipper unna alt det overnevnte i en god stund til. 

• Liker 2
Skrevet

Tenk på hunden sitt beste. Ja, du har lyst på, men dette ville ikke vært til hundens fordel. Det ville vært utelukkende egoistisk.

Anonymkode: a11f3...4e7

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva skal jeg gjøre?

jeg har så lyst på hund! det er det eneste jeg klarer å tenke på. :-(

jeg får ikke sove om nettene fordi jeg bare tenker på hunden. og om jeg sovner, er hunden det første jeg tenker på om morgenen.

jeg er student og har verken økonomien eller livsstilen til å skaffe meg en egen hund akkurat nå.

Hva skal jeg gjøre for å klare å innfinne meg med at dette ikke er riktig tidspunkt!? :link:

(vet at det kommer en dag...)

Jeg flyttet hjem i sokkelleiligheten til mine foreldre for å bo billig og begynte å studere på deltid for å få meg hund 😇 Verdt det!

Anonymkode: 0e279...3c0

• Liker 2
Skrevet

Meld deg på siden finnenhundepasser.no  Da kan du i det minste passe hunder innimellom om du har mulighet til det? 

Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Meld deg på siden finnenhundepasser.no  Da kan du i det minste passe hunder innimellom om du har mulighet til det? 

Aldri i verden om jeg hadde latt random fremmede personer passe mine hunder. Kun nær famile og enkelte venner.  

Anonymkode: 05cd1...29b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner ditt ønske om "egen" hund, men du ser jo selv at det ikke vil fungere i din nåværende livssituasjon og det er jo bra. Nok av de som skaffer hund uten å tenke konsekvenser. 

Meld deg som frivillig på et omplasseringssenter, eller sett inn en annonse som hundelufter/reservehjem. Får du en "fast" hund å passe, så skal jeg love deg at du vil knytte bånd til den og den til deg, og den vil føles litt som "din" alikevel. 

En annen mulighet er å være fórvert. Det er mange oppdrettere som har slike avtaler. Men dette forutsetter jobat du har tiden til å sette av.

Endret av Perle
Skrevet

Hundepasser. 

Som du sier, det er ikke rett tidspunkt for deg å få hund.

Det er mye ansvar, ofte mye mer enn folk tenker over før de skaffer seg hund.

Skrevet

Du kan i hvertfall trøste deg med at din tid kommer. Du vil få hunden din til slutt, og selv om det ikke passer akkurat nå - så vil det bli :hug: Du kan glede det til det! 

Selv har/hadde jeg det akkurat som deg, bare at jeg aldri kan ha hund pga allergi. Det har vært veldig vanskelig å akseptere for meg... Det er jo ingenting jeg vil mer enn å ha en hund! Men jeg må bare avfinne meg med at det er realiteten... Prøver å fylle tiden med andre hobbyer og finne noe annet å brenne for ☺️

Anonymkode: fee91...5aa

• Liker 1
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Du bør vel, når det kommer til det, også velge en hund som passer deg, og ikke en hund kun fordi den ser "pen og fin og søt ut." 

Skrevet

Jeg hadde det som deg, ønsket meg intenst en hund. Grunnet omstendigheter i livet mitt, så måtte jeg vente. Og vente. Endelig ble det tiden for hund og nå har jeg to herlige hunder! Og jeg er så glad for at jeg ventet, nå er hundene utelukkende glede og ikke stress eller belastning. Den som venter på noe godt! 

Anonymkode: 0b517...ec1

Skrevet

Hvor bor du og har du kanskje mulighet til å passe hunder innimellom?

Anonymkode: 8250d...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...