AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Dvs løs mage. Ikke imodium.. Anonymkode: 05db9...92c
Gjest Anthrax Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Man kan kjøpe aktivt kull på apoteket, det binder i tarmene - men nb, tar du spesielle medisiner så må du vente noen timer mellom kull og tabletter, da kullet vil absorbere både næring av mat og medisin-stoffer.
Luckiness Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Skulle til å anbefale det...men er vel imodium og loperamid (er det samme). Ellers finnes diverse som imogas og minifom om du er plaget med luft. Reisesyketabletter er også mulig å ta om du har kvalme som ubehag.
Luckiness Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 5 minutter siden, Aldrisur skrev: Raspet muskat i vann. Aldri hørt om før! Hva skal det hjelpe mot? Å bli kvitt magesjauen fortere, løs mage eller hva?
Aldrisur Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Akkurat nå, Luckiness skrev: Aldri hørt om før! Hva skal det hjelpe mot? Å bli kvitt magesjauen fortere, løs mage eller hva? Ja, det skal hjelpe mot løs mage. Er jo et såkalt kjerringråd dette da, og ingen medisin. Men jeg har prøvd det både på meg selv og barna mine med godt resultat. Så kommer det vil litt an på hvor sterk grad man har av magesjau. Er det en reell matforgiftning vet jeg ikke om det duger.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 4 minutter siden, Luckiness skrev: Aldri hørt om før! Hva skal det hjelpe mot? Å bli kvitt magesjauen fortere, løs mage eller hva? Lenke Absolutt ikke å anbefale. Anonymkode: ca04f...13b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 Om du har paralgin forte eller cosylan (hostesaft) liggende, hjelper det. Alle opiater (morfin, kodein etc) har forstoppende effekt. Anonymkode: baa67...51c
Aldrisur Skrevet 16. august 2017 #9 Skrevet 16. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lenke Absolutt ikke å anbefale. Anonymkode: ca04f...13b For å få en rus må man innta mer en fire nøtter!
Luckiness Skrevet 16. august 2017 #11 Skrevet 16. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lenke Absolutt ikke å anbefale. Anonymkode: ca04f...13b Oi!
SweetM Skrevet 16. august 2017 #12 Skrevet 16. august 2017 En spiseskje potetmel i et glass vann. Smaker ikke godt, men det virker. Du kan eventuelt blande inn litt blåbærsaft. 1
Aldrisur Skrevet 16. august 2017 #14 Skrevet 16. august 2017 Akkurat nå, Luckiness skrev: Oi! Akkurat nå, Luckiness skrev: Oi! Altså, jeg snakker om én ts. muskat, ikke fire hele muskatnøtter. Har aldri blitt rusa av å ha muskatnøtt i den hvite sausen i Lasagne heller. Bare så det er sagt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #15 Skrevet 16. august 2017 10 minutter siden, Aldrisur skrev: For å få en rus må man innta mer en fire nøtter! Ja. Tenke likevel det var verd å nevne når raspet muskatnøtt i vann kom opp Brukt som det krydderet det er så gir det ingen rus, hverken i lasagne saus eller i bechamel, da snakker vi om mindre mengder, men i større mengder derimot er det ikke helt ufarlig. Anonymkode: ca04f...13b
Aldrisur Skrevet 16. august 2017 #16 Skrevet 16. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Tenke likevel det var verd å nevne når raspet muskatnøtt i vann kom opp Brukt som det krydderet det er så gir det ingen rus, hverken i lasagne saus eller i bechamel, da snakker vi om mindre mengder, men i større mengder derimot er det ikke helt ufarlig. Anonymkode: ca04f...13b Okei.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #17 Skrevet 16. august 2017 34 minutter siden, Anthrax skrev: Man kan kjøpe aktivt kull på apoteket, det binder i tarmene - men nb, tar du spesielle medisiner så må du vente noen timer mellom kull og tabletter, da kullet vil absorbere både næring av mat og medisin-stoffer. Ok, får prøve og få tak i det, da! Tar aerius... og idoform... har det noe å si? 31 minutter siden, Luckiness skrev: Skulle til å anbefale det...men er vel imodium og loperamid (er det samme). Ellers finnes diverse som imogas og minifom om du er plaget med luft. Reisesyketabletter er også mulig å ta om du har kvalme som ubehag. Ikke noe luft, bare smerter og du-vet-hva. Får bare kvalme når jeg får sjaueanfall, helst om morran D: 30 minutter siden, Aldrisur skrev: Raspet muskat i vann. Oh, får jeg gratisk vrangforestillinger på kjøpet? Hehe. Neida, men jeg vet ikke om jeg tåler muskat. Jeg er sånn hyperallergiker, så tør ikke å bare spise alt mulig. Har litt matfobi pga det. 20 minutter siden, Aldrisur skrev: Ja, det skal hjelpe mot løs mage. Er jo et såkalt kjerringråd dette da, og ingen medisin. Men jeg har prøvd det både på meg selv og barna mine med godt resultat. Så kommer det vil litt an på hvor sterk grad man har av magesjau. Er det en reell matforgiftning vet jeg ikke om det duger. Det er sterk grad, ekstreme smerter osv. Hatt det i to uker. (Legen sier: Avvent) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har paralgin forte eller cosylan (hostesaft) liggende, hjelper det. Alle opiater (morfin, kodein etc) har forstoppende effekt. Anonymkode: baa67...51c Har ikke, dessverre. Men tåler ikke ibux/nsaids. Er det noe av det samme? Jeg har faktisk paracet! Kanskje det hjelper? 16 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Grønne bananer binder. Allergisk, dessverre 8 minutter siden, SweetM skrev: En spiseskje potetmel i et glass vann. Smaker ikke godt, men det virker. Du kan eventuelt blande inn litt blåbærsaft. Ja... dersom jeg får en runde til nå, så drikker jeg potetmel sporenstreks Jeg skal ha poteter til middag idag, hjelper det og? 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ris Anonymkode: c1f0d...97e Kanskje lurt å ha rismiddag i morra, da. Anonymkode: 05db9...92c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #18 Skrevet 16. august 2017 takk for alle råd Anonymkode: 05db9...92c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #20 Skrevet 16. august 2017 Har aldri prøvd selv, og vet ikke hva slags nytte den gjør. Men ei islandsk kollega tipset om blå poweraid ved magesjau. Var visst vanlig på Island å drikke det da Anonymkode: 6ba27...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå