Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Vet noen hvor mye støtte man får fra sosialen?? Jeg er arb.ledig. Typen jobber fulltid, bra lønn.. Hva tror dere jeg kan få i støtte?? ( får ikke mer penger fra aetat, har vert forlenge arb.ledig)
Gjest Bellatrix Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Det kommer an på hvilke utgifter du har og hvilke inntekter kjæresten din har(hvis dere er samboere?)
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Jeg betaler til lånekassen bare. Typen min har en ganske bra inntekt. Vet du sånn ca. hva summen blir? 2-3000 kanskje?
LilleBille Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Sosialstønad Sosialstønad tilvises og utbetales gjennom sosialkontoret. Sosialstønad gis til de av bydelsbeboere som ikke kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeide eller ved å gjøre gjeldende økonomiske rettigheter. Den som har egne midler til å dekke sitt livsoppholdsbehov har ikke krav på sosialstønad. På bakgrunn av at enhver bydelsbeboer har plikt til å sørge for sitt eget livsopphold gjennom arbeid eller å gjøre gjeldende andre rettigheter før sosialstønad ytes, kan det settes vilkår for utbetaling av sosialstønaden Satser
Gjest Bellatrix Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Lånet kommer de til å be deg utsette, så det vil du ikke få dekket. Hva du ellers får dekket kommer som sagt an på hvor mye kjæresten din tjener. Det finnes uansett ikke noe fasitsvar for det kommer også an på hvor i landet du bor. Det er blitt laget noen veiledende satser, men som sagt så er de bare veiledende.
Windy Skrevet 13. januar 2005 #7 Skrevet 13. januar 2005 Samboeren min fikk kun litt over 300 kr (og det var ikke engang per måned), fordi jeg har "inntekt". Inntekten min er studielån! Så det er ganske firkantet, og så lenge samboeren din har full jobb ville jeg ikke regnet med å få noeting... Om dere er samboere da? Studenter har i hvertfall blitt tvunget til å flytte fra hverandre for å få råd til livets opphold (ja, jeg er ganske oppgitt over det her )
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #8 Skrevet 13. januar 2005 Vær klar over at du kan få rentefritak/utsettelse dersom du er arbeidsledig.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #10 Skrevet 13. januar 2005 Samboeren min fikk kun litt over 300 kr (og det var ikke engang per måned), fordi jeg har "inntekt". Inntekten min er studielån! Så det er ganske firkantet, og så lenge samboeren din har full jobb ville jeg ikke regnet med å få noeting... Om dere er samboere da? Studenter har i hvertfall blitt tvunget til å flytte fra hverandre for å få råd til livets opphold (ja, jeg er ganske oppgitt over det her ) Hva? Det er jo ikke meningen at samboer skal betale for meg... Han har jo mer regninger enn lønn hver mnd selv om han har bra jobb... Det er jo helt tragisk... Og alt stresset med å fylle ut søknaden og legge ved papirer til ingen nytte..... Blir forbanna når folk sier dette er et rikt og bra land å bo i. Oh yeah,,,,, ..... HVIS du har jobb hehe... Takk for svar. Trist å høre...
Gjest Bellatrix Skrevet 13. januar 2005 #11 Skrevet 13. januar 2005 De tar hans lønn med i beregningen. Men du har jo ingenting å tape på å søke. Men som sagt så kommer de til å be dere utsette eller dele opp regninger, til å bruke fra reservekontoer o.s.v.
Gjest Valhalla Skrevet 13. januar 2005 #12 Skrevet 13. januar 2005 Skaff deg en drittjobb, sosialen er skam.
Gjest Melk Skrevet 13. januar 2005 #13 Skrevet 13. januar 2005 Det er jo helt tragisk... Og alt stresset med å fylle ut søknaden og legge ved papirer til ingen nytte..... Blir forbanna når folk sier dette er et rikt og bra land å bo i. Ærlig talt. Du sitter på internett. Du har utdannelse. Du har fått penger av staten i 2 år. Du kommer aldri til å sulte ihjel. Du har tak over hodet. Og så syter du over at du må fylle ut papirer for å få ENDA MER PENGER????? Skam deg.
Gjest Valhalla Skrevet 13. januar 2005 #14 Skrevet 13. januar 2005 Det er det som er problemet i dag, folk regner det som selvsagt at andre skal betale for dem. Skam skam skam.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #15 Skrevet 13. januar 2005 Ærlig talt. Du sitter på internett. Du har utdannelse. Du har fått penger av staten i 2 år. Du kommer aldri til å sulte ihjel. Du har tak over hodet. Og så syter du over at du må fylle ut papirer for å få ENDA MER PENGER????? Skam deg. HVA ER DET DU SIER???? jeg får INGENTING/NADA/NOTHING av aetat lenger. Jeg søker på alt av jobber!! Jeg har snart ikke mer tak over hodet, fordi jeg får ikke jobb. Tror ikke du vet hvordan det er å ikke få jobb! jeg hadde gjort aaaalt for å få noe. men jeg kan da for fa... ikke true en arbeidsgiver for at han skal ansette meg, kjære deg!!
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #16 Skrevet 13. januar 2005 Det er det som er problemet i dag' date=' folk regner det som selvsagt at andre skal betale for dem. Skam skam skam.[/quote'] jeg syns det er forjævl... å gå uten jobb, så klabb igjen! Deler slettet. Hege (admin) http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0
Gjest manic Skrevet 13. januar 2005 #17 Skrevet 13. januar 2005 Få deg en vaskejobb eller butikkjobb! Det må du vel klare? Og det er ikke drittjobber....ingen jobber er drittjobber!
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #18 Skrevet 13. januar 2005 Få deg en vaskejobb eller butikkjobb! Det må du vel klare? Og det er ikke drittjobber....ingen jobber er drittjobber! Jeg har prøvd det også..
Brunhilde Skrevet 13. januar 2005 #19 Skrevet 13. januar 2005 Det er kanskje innstilligen din det er noe feil med? Jeg kjenner faktisk ingen unge mennesker som ikke har fått jobb i løpet av to hvis de virkelig har villet jobbe.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #20 Skrevet 13. januar 2005 Det er kanskje innstilligen din det er noe feil med? Jeg kjenner faktisk ingen unge mennesker som ikke har fått jobb i løpet av to hvis de virkelig har villet jobbe. ?? Instillingen?? Ja, kanskje den har blitt forverret etter 2 år med avslag... Kan jo ikke sette ei rifle mot skallen på folk å be dem gi meg en jobb, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå