tussi84 Skrevet 17. august 2017 #81 Skrevet 17. august 2017 (endret) Med tanke på at dere burde være i nærheten av flyplass grunnet din mann vil jeg anbefale et sted nære Gardermoen som Eidsvold, Jessheim, Lillestrøm, Lørenskog. Oppegård, Bærum, Asker, Drammen og omegn. Fordel kort vei til det meste og også kort vei til Oslo. Mer sjans for å få jobb i Oslo og omegn da de har alle slags jobber her. Det er godt med kollektiv tilbud. Ufordel er at det er veldig dyrt å kjøpe her eller leie. Noen steder er det også ekstra mye press på merke klær hos barn. Det er mange om jobbene. Nå aner jeg ingenting om du er etnisk norsk eller ikke, men i Oslo er det en del steder hvor etniske norske havner i minoritet på skolen, som feks Grorud, Stovner, Tøyen, Grønland, Holmlia. Om du har bil og ønsker å kjøre til jobb i sentrum er det veldig lange køer. Det kan fort ta en time om ikke mer å komme inn og ut av Oslo i rushtiden. Det vil omtrent alltid lønne seg å ta buss,tog, T-bane. Vil dere mot Torp flyplass isteden Så er vel Sandefjord, Tønsberg, Tjøme, Horten og Larvik det mest ideelle. Rimeligere å kjøpe her enn nære Oslo. Må nok ha bil en del steder her for å kunne være tilgjengelig. Vanskeligere å få jobb evt. Er nok ganske trygge områder for de fleste å bo i. Endret 17. august 2017 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #82 Skrevet 18. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet kordan det er på granly skole i horten? Miljø? Mobbing? Osv. Og bo i nærheten av rørestrand. Er det ok?masse barn? Trygt og fint? Anonymkode: 389f3...420 Horten er et av de minst fine stedene langs fjorden syns jeg. Hvis dere hører til det kirkesamfunnet så er sikkert Granly skole bra. Kjenner ikke til den, men mindre skoler der alle har samme livsyn kan vel både være positivt og negativt, alt etter om man passer inn i miljøet eller ikke. Granly har skole i Tønsberg også. Ser noen lure på om det ikke er mest sol på sørlandet, men det er faktisk ikke tilfelle, østlandet har mer stabilt vær. Anonymkode: 78fd3...7d4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #83 Skrevet 18. august 2017 Jeg er oppvokst i Sandefjord og har selv barn i barneskolen her. Du må kjenne folk fra før, evnt. Gjøre en skikkelig innsats for å bli kjent med folk. Byskolen er en kjempefin skole, der kommer du også lett i kontakt med venners foreldre og det er veldig godt miljø og små klasser, varden og over den siden var i hvert fall nye tull. Virik er den du absolutt burde styre unna, mobbing, klespress, ungene snakket allerede om fattig/rik og blir assosiert med hverandre etter foreldrenes inntekt mens lærerene ikke gjør noen ting ang. Noen av tingene. Store Bergan tror jeg det er bedre, og nært sjø osv. Vi bor ganske nærme sentrum, men alikevel gang avstand til mange fine parker, skog osv. Anonymkode: df3bf...ac6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #84 Skrevet 18. august 2017 9 timer siden, Arabella skrev: Da ær'e nok best for'æ o holde'ræ langt vekke! (Et forsøk på Oslo øst) Går ikke når man er gift med en Soning Men det er langt nok. Må bare ha øretelefoner i på toget. Anonymkode: 35632...fe5
Nanami Skrevet 18. august 2017 #85 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser noen lure på om det ikke er mest sol på sørlandet, men det er faktisk ikke tilfelle, østlandet har mer stabilt vær. Anonymkode: 78fd3...7d4 Ja. Mye mobbing og utestengning i flere sørlandsbyer, samt vanskelig å bli kjent med folk med mindre man er religiøs. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #86 Skrevet 18. august 2017 Bare ett? Ett eneste sted?😝 Anonymkode: 991b1...56a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #87 Skrevet 18. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Horten er et av de minst fine stedene langs fjorden syns jeg. Hvis dere hører til det kirkesamfunnet så er sikkert Granly skole bra. Kjenner ikke til den, men mindre skoler der alle har samme livsyn kan vel både være positivt og negativt, alt etter om man passer inn i miljøet eller ikke. Granly har skole i Tønsberg også. Ser noen lure på om det ikke er mest sol på sørlandet, men det er faktisk ikke tilfelle, østlandet har mer stabilt vær. Anonymkode: 78fd3...7d4 Granly skole i Horten er kommunal, Granly skole i Tønsberg er privat kristen skole. De har ikke noe med hverandre å gjøre. Ellers synes jeg enkelte steder i Tønsberg er veldig snobbete. Anonymkode: c03bc...f4e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #88 Skrevet 18. august 2017 Nå kan jeg skrive litt mer. Tolvsrød, Ringshaug, Presterødåsen og Husvik i Tønsberg kommune er pengesterke steder. Det er nok lett å føle seg utenfor der, om du ikke kan ha samme livsstil som "de andre". Jeg har hørt at det er mye klespress på ungdomsskolen. Eik er en mildere variant av dette. Litt billigere, litt mer avslappet sted. Men skolen er ikke noe bra om du har barn som trenger litt ekstra. Solvang - det mest snobbete stedet i Tønsberg tror jeg. Eller på høyde med de tidligere nevnte i alle fall. Sem og Træleborg er "østkantene" av kommunen. De stedene virker også mindre prioritert av kommunen når det gjelder vedlikehold, pene områder etc. Re er en landlig nabokommune. Folk er veldig åpne og hyggelige. Enkelte av de innfødte snakker om mye bygdesnakk, men jeg har sjeldent hørt eller opplevd noe slikt selv. Ungdomsskolen har dårlig rykte, mye mobbing og utestenging. Tidlig debut av alkohol tror jeg. Kommunen er i vekst, og skal for øvrig snart slå seg sammen med Tønsberg (om 1,5 år). Horten har alltid vært litt lavere status enn Tønsberg. Som andre sier, så er det en del sosiale tilfeller. Tidligere var det overrepresentert med unge mødre. Vet ikke hvordan det er nå. Tror vel Horten er litt som Sem. Holmestrand er veldig lite. Det har tidligere hatt dårlig rykte, men er virkelig på vei å jobbe seg vekk fra det. I vekst på alle måter. Hof blir veeeeldig landlig, og langt til det meste. Sandefjord og andre steder kjenner jeg ikke. Anonymkode: c03bc...f4e
Arabella Skrevet 18. august 2017 #89 Skrevet 18. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare ett? Ett eneste sted?😝 Anonymkode: 991b1...56a Du sier noe. Så godt som alle har nevnt flere steder. Det var dette med forskjellen på artikkel og tallord da, vet du.
hocane Skrevet 18. august 2017 #90 Skrevet 18. august 2017 På 16.8.2017 den 18.16, AnonymBruker skrev: Ikke Horten i hvert fall! Narkis-by... og høy selvmordsrate. Mye, mye mobbing i skolene. Mange uføre/aap-mottakere (sikkert pga mobbing osv). Det er en veldig shabby by. Anonymkode: e5469...aa0 Horten er et høl
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #91 Skrevet 18. august 2017 Tusen tusen takk for svar alle sammen 😁 Da får vi tenke oss godt om og lete andre steder og,og sjekke ut forslagene osv. God helg! TS Anonymkode: 389f3...420
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #92 Skrevet 18. august 2017 Trøgstad, Hobøl, Mysen og Spydeberg er jo urbant og trendy! Anonymkode: 69463...0bb
Thinkerbelle Skrevet 19. august 2017 #93 Skrevet 19. august 2017 Har ikke lest hele tråden, men hva med Høvik, Asker, Vollen, Nærsnes? Mange idylliske plasser med flotte strender og "sommerbyfølelse"! Nærsnes og Vollen er små steder.. Nærsnes blir også endel av asker i nær fremtid, og det er jo en fordel siden Asker kommune er en rik kommune = mer penger til opprustning av goder for fellesskapet osv..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #94 Skrevet 19. august 2017 Tønsberg er muligens for småprovinsielle og landlige og sure? Anonymkode: 69463...0bb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #95 Skrevet 19. august 2017 Altså HÆ - jeg har bodd flere år i Fredrikstad og byen er nydelig. Den er landlig, nært kysten og med veldig, veldig mange soldager. Gamlebyen er koselig med søndagsmarkeder, sentrum har en nydelig brygge og naturen rundt har mange fine turområder. Folkene er hyggelige. Mange er innflyttere, selv om den naturligvis inneholder flest lokale. Jeg jobbet lenge på en matbutikk i byen og ble veldig godt kjent med folk. Alle sier hei, snakker om livene sine og er veldig inkluderende. Så flytta jeg til Oslo og her er det rake motsetningen. Uff. Jeg savner Fredrikstad og dagen mine barn blir barneskolealder, så skal vi tilbake! Anonymkode: e6bf4...819
RoH Skrevet 19. august 2017 #96 Skrevet 19. august 2017 På 17.8.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev: Drøbak virker veldig hyggelig og kollega fra Nord-Norge m mann fra Sørlandet trives hodt der. Anonymkode: e48f5...680 Bare å begynne å handle Pradavesker til jentungen. Tesla må dere ha og helst en båt til et par mill, har dere hytte på Hafjell er dere nesten i mål. Er dessuten en time til nærmeste flyplass. Men det er en koselig by og hyggelige kafeer, fint lang brygga.
RoH Skrevet 19. august 2017 #97 Skrevet 19. august 2017 Østfold er mye mer jordnære folk enn Vestfold. Men blir jo et stykke til flyplass. Ferja fra Moss funker.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #98 Skrevet 19. august 2017 På 18.8.2017 den 8.56, AnonymBruker skrev: Jeg er oppvokst i Sandefjord og har selv barn i barneskolen her. Du må kjenne folk fra før, evnt. Gjøre en skikkelig innsats for å bli kjent med folk. Byskolen er en kjempefin skole, der kommer du også lett i kontakt med venners foreldre og det er veldig godt miljø og små klasser, varden og over den siden var i hvert fall nye tull. Virik er den du absolutt burde styre unna, mobbing, klespress, ungene snakket allerede om fattig/rik og blir assosiert med hverandre etter foreldrenes inntekt mens lærerene ikke gjør noen ting ang. Noen av tingene. Store Bergan tror jeg det er bedre, og nært sjø osv. Vi bor ganske nærme sentrum, men alikevel gang avstand til mange fine parker, skog osv. Anonymkode: df3bf...ac6 Vesterøy,Framnes og Gokstad er også gode skoler! Anonymkode: 0db86...16c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #99 Skrevet 19. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså HÆ - jeg har bodd flere år i Fredrikstad og byen er nydelig. Den er landlig, nært kysten og med veldig, veldig mange soldager. Gamlebyen er koselig med søndagsmarkeder, sentrum har en nydelig brygge og naturen rundt har mange fine turområder. Folkene er hyggelige. Mange er innflyttere, selv om den naturligvis inneholder flest lokale. Jeg jobbet lenge på en matbutikk i byen og ble veldig godt kjent med folk. Alle sier hei, snakker om livene sine og er veldig inkluderende. Så flytta jeg til Oslo og her er det rake motsetningen. Uff. Jeg savner Fredrikstad og dagen mine barn blir barneskolealder, så skal vi tilbake! Anonymkode: e6bf4...819 Hm, høres ut som Toscana eller Provance 🙂 Anonymkode: 69463...0bb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #100 Skrevet 19. august 2017 11 timer siden, RoH skrev: Østfold er mye mer jordnære folk enn Vestfold. Men blir jo et stykke til flyplass. Ferja fra Moss funker. Må si jeg anser det som en særdeles god egenskap! Anonymkode: 69463...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå