Gå til innhold

Noen som kan anbefale ett sted å bo ned barn på østlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal flytte til østlandet,og lurer på om dere har noen steder feks i Horten området,sandefjord el sarpsborg,rakkestad evt andre plasser der solen skinner mer enn her på vestlandet.

Nær sjø og turer. Gode skoler uten mobbing og klespress osv.

Trygge og fine områder for barn og vokse opp. Barna går på barneskole. Og gjerne der klassene ikke er 50stk el mer som her..

(20 el mindre er perfekt ,men forslag uansett takk).

Må være ett solrikt sted,for no er vi jammen lei alt regnet her.hehe.

Uten flom,oversvømmelser,gjenger,helst ikke nær flyktningsplasser og partysteder.

Må være en del barn.

Gjerne gode fritidstilbud til store og små.

Det er heller ikke feil om det er strand i nærheten 😍 

Håper på mange svar 😁

Nevn gjerne både det positive og negative med plassene!

Ser etter hus,rekkehus,tomannsboliger , ikke leiligheter.

Steder med godt samhold er supert 😁

Anonymkode: 389f3...420

Skrevet

Der dere får de beste jobbtilbudene.

Anonymkode: 2188e...175

• Liker 13
Skrevet

Ørje(grensebygd) 😍 Men kanskje ikke så lett å få seg jobb. Idyllisk, mange tilbud for barn, bra barnehager og skole. 

Mysen, Halden(ved sjøen og grensa)

Anonymkode: 94a0d...cb5

Skrevet

Sandefjord er gull,men sørg for å få jobb først. Flott by. 

Anonymkode: 0db86...16c

• Liker 1
Skrevet

Ikke Horten i hvert fall! Narkis-by... og høy selvmordsrate. Mye, mye mobbing i skolene. Mange uføre/aap-mottakere (sikkert pga mobbing osv). Det er en veldig shabby by.

Anonymkode: e5469...aa0

• Liker 2
Skrevet

Tønsberg! Strand og sol, skikkelig sommerby😊

Anonymkode: 82d4c...475

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tønsberg! Strand og sol, skikkelig sommerby😊

Anonymkode: 82d4c...475

Men ekstremt mange unormale folk. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor har dere fått jobb? Det bestemmer hvor dere kan bo.

Anonymkode: 25389...48c

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :) mannen flyr til jobben som han har så d er ikke så farlig. Og eg finner alltids noe en plass 😁

• Liker 2
Skrevet

Oi er det såpass gale å bo i Horten?var helst der vi ville. Men da er det utelukket. Ørje har vi sett litt på ja. Er det mange barn og greie skoler? Ikke noe kriminalitet?(i forhold t andre plasser ). Tenker siden det ligger mot grensen. Er det fine badeplasser?lett for barna og få venner?

TS

Skrevet

Fredrikstad? Nydelig by, hyggelige folk, og den ble vel kåret til Norges mest attraktive by å bo i eller noe i den duren for ikke så lenge siden?

Anonymkode: c5786...f7f

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) mannen flyr til jobben som han har så d er ikke så farlig. Og eg finner alltids noe en plass 😁

Da syns jeg det er ekstra viktig! Dere må bo et sted med enkel kommunikasjon til Gardermoen, Rygge eller Torp, og det må være et miljø der du kan få deg en jobb du vil trives i og få mye venner gjennom. Hjelper ikke at barna har venner hvis du sitter hjemme og mistrives og mannen er borte i ukesvis. + du må ha en jobb som kam kombineres med hans, det er da ikke lett hvis han ukependler eller noe? 

• Liker 3
Skrevet

Noen som har erfaring fra sandefjord? Og kor isåfall? :)

Skrevet

Om det er gunstig å bo på landet så synes jeg Andebu er helt perfekt, og spesielt til barnefamilier. Godt miljø (slik jeg ser det, har vokst opp der), lite klespress, veldig mye fin natur, flere fine innsjøer, 20 min kjøring fra Tønsberg og greie bussforbindelser på dagtid, ikke noe flyktningsmottak (så vidt jeg har fått med meg) Hus er forholdsvis billig ennå i forhold til større steder, mange barnefamilier, fritidstilbud i form av korps, ridning, fotball, teater osv. 

Veldig glad i Andebu, men det er kanskje mer fordi jeg har vokst opp der, at jeg liker å komme meg litt vekk, og ikke minst naturen :)

Anonymkode: 85432...bb3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da syns jeg det er ekstra viktig! Dere må bo et sted med enkel kommunikasjon til Gardermoen, Rygge eller Torp, og det må være et miljø der du kan få deg en jobb du vil trives i og få mye venner gjennom. Hjelper ikke at barna har venner hvis du sitter hjemme og mistrives og mannen er borte i ukesvis. + du må ha en jobb som kam kombineres med hans, det er da ikke lett hvis han ukependler eller noe? 

Rygge går det ikke rutefly fra lenger. Gardermoen eller Torp er aktuelle flyplasser, eller Notodden dersom mannen har Bergen som destinasjon.

Anonymkode: 25389...48c

Annonse
Gjest ricecrispies
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring fra sandefjord? Og kor isåfall? :)

Vesterøya/Framnes i Sandefjord.

Egentlgi hele byen,supert sted,men dere må gjøre en innsats for å bli kjent med folk. Barna finner venner på skole og idrett. 

Skolene vil jeg ikke si noe om her,men det er store forskjeller innad i skolene. Send meg en pm evt. 

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar 😊 mye å tenke på når man plutselig flytter fra alt.men har tenkt på det i 2år no. 

Kanskje best i sandefjordområdet med tanke på fly. Men 30min+ å kjøre til flyplass er ikke noe stress. Vekke 2uker og så heme noen uker. 

Tønsberg har vi sett litt på,men mange som skriver at det ikke er noe kjekt å dra barna med til strendene osv om sommerene pga mye fyll og festing?

Og det er jo litt kjipt for vi elsker å bade alle sammen 😁 

Er været greit i sandefjord? 

Solrikt?

Kordan er vinterene der?

Er folk generelt åpne og greie og normale der? Lett å bli kjent med? 

Har sett på ett annet sted nær larvik, valby. Noen som vet kordan det er der?

El larvik generelt? Holmestrand og hof evt?

Tusen takk 😊

TS

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Horten i hvert fall! Narkis-by... og høy selvmordsrate. Mye, mye mobbing i skolene. Mange uføre/aap-mottakere (sikkert pga mobbing osv). Det er en veldig shabby by.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi er det såpass gale å bo i Horten?var helst der vi ville. Men da er det utelukket. Ørje har vi sett litt på ja. Er det mange barn og greie skoler? Ikke noe kriminalitet?(i forhold t andre plasser ). Tenker siden det ligger mot grensen. Er det fine badeplasser?lett for barna og få venner?

TS

Anonymkode: 389f3...420, 

Ville ikke basert valget mitt på å ikke velge Horten pga èn persons dårlige erfaring....... :) 

Har bodd i Horten i 50 år og byen er ikke verre enn andre byer. Fine skoler, fine strender, bra kulturtilbud, kort vei til Torp og Oslo. Det er mange fritidstilbud. 

Jeg ville tatt et par dager i Vestfold og kikket på de forskjellige byene. Sjekk kommunenes nettsider for informasjon om antall skoler, barn, tilbud med mer. I Horten og Holmestrand er det billigere boliger enn Tønsberg/Sandefjord. 

Anonymkode: 48124...e12

• Liker 6
Skrevet

Nei vil gjerne høre flere sine meninger og forskjellige plasser. Men hørtes ikke så bra ut. Ble litt skremt 😂 har vært i horten før på ferie og nede med rørestrand ,som var nydelig fint. Men kjenner ikke til byen el skoler osv.

Dere som bor der, er det noen teder som anbefales til barnefamilier? Ser det er mye tilsalgs i holtandalen siste måned, er det enn grunn til det? 

Kordan er det å bo nærmt sentrum skole feks?el granly?

TS

Skrevet

Har sjekket mange skolesider,men ikke alle som har like god info desverre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...