AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Jeg har løpt ca annenhver dag i 3,5 uker nå og begynner å kjenne det nederst, på innsiden av knærne. Har fulgt et løpeprogram for nybegynnere, så har ikke gått helt bananas. Er det typisk overbelastning eller er det bare å løpe gjennom ubehaget? Har nye joggesko med god demping. Anonymkode: 1f8e9...180
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Ikke løp gjennom ubehaget. Ta det mer med ro. Løpeprogrammet kan være for hardt for deg. Selv om det er for nybegynnere, kan det være at knærene dine ikke er laget for det. Legg inn litt ekstra hvile mellom øktene, la det gå 3 dager mellom noen økter. Unngå å løpe i nedoverbakker så mye som mulig. Jo brattere nedoverbakke, jo mer trøkk får knærene. Anonymkode: 6cfd3...6c6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Da skal jeg prøve det. Takk for svar. Anonymkode: 1f8e9...180
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Knesmerter under/etter løping oppstår ofte som følge av svak/stram muskulatur i hoftene/baken. Så du kan prøve å forebygge problemene ved å trene styrke på bein, rumpe og hofter, og være flink å tøye hoftemuskulaturen. Anonymkode: 6cfd3...6c6 3
Hmmmmmm Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Det samme skjedde med meg, omtrent på samme tidspunkt. Men jeg fikk vondt noen cm under kneskåla mot innsiden av bene. Løp en gang for mye på det tidligvis. Var vondt å løfte bene og gå på. Stoppet nærmest alt jeg gjorde. Brukte en og en halv uke før det gikk over. Ble tipsa å ta knebøy og heller gå turer. Gjør det nå, men bruker mølla for å få oppoverbakke da det er bedre for kneet. Håper da at musklene rundt kneet blir sterkere og tåler jogging etterhvert. Lykke til
Gjest Froning Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 (endret) På 16.8.2017 den 13.01, AnonymBruker skrev: Da skal jeg prøve det. Takk for svar. Anonymkode: 1f8e9...180 Er du plattfot? Selv om du har nye jogge sko med demping kan også problemet ligge her. Endret 18. august 2017 av Froning
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Nei, men overpronerer litt. Anonymkode: 1f8e9...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå