Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen noen gode setninger? Jeg står litt fast. På hvilken måte ville du uttrykke at du elsker te og kaffe? Jeg trenger virkelig en jobb nå, og denne søknaden må bli bra!

Anonymkode: 58d5f...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å skrive noe svada slik man gjør i alle søknader.

Anonymkode: d5176...99d

Skrevet

Er jobben som kaffe- og tetester? Hvis ikke, tror jeg du heller burde legge vekt på at du er serviceinnstilt, arbeidsvillig og villig til å stå på. Det hjelper nok å være barista også.

Skrevet

Først: Hva slags jobb er det? Det er ikke sikkert du "treffer" riktig hvis du skriver at du er genuint opptatt av god kvalitet på kaffe og te, som noen her er inne på.

Hva skriver de at de søker etter? Jeg ville lest veldig nøye gjennom annonsen, og stilt meg selv spørsmålet: "Hva kan jeg gjøre for bedriften?"

Så ville jeg ha sett på ordene de bruker, f.eks. serviceinnstilt, og tenkt: Hva betyr dette egentlig? Og så ville jeg ha omformulert ordene de bruker i søknaden, og skrevet at "jeg er imøtekommende og trives godt med kundekontakt" for å besvare bedriftens behov for en serviceinnstilt person. Det hjelper jo ikke å bare finne synonymer/omformuleringer, for du må jo faktisk ha det i deg. 

Anonymkode: b93b3...9ff

Skrevet

Vær deg selv og fortell hva du kan tilby bedriften med tidligere erfaringer, personlighet, vise interesse for bedriften og hva den gjør, og hvorfor du velger å søke hos akkurat den bedriften osv. Det kan være lurt å snakke med daglig leder/kontaktperson ang stillingen og forhøre deg mer utdypende om arbeidsplassen f.eks. Slik som hvor mange som jobber der, utdypende om arbeidsoppgaver, hva de legger mest vekt på av egenskaper, mulighetene for fast ansettelse dersom det ikke er det osv. Med dette kan det hende ansettelsepersonalet allerede vil kjenne til deg og vurdere deg litt tyngre for interessen du viser.

Anonymkode: 2dd27...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...