AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Som tittel sier, er det 100% anonymt eller kan det komme ut hvem som har ringt? Anonymkode: 5d660...0c9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 100% anonymt. Anonymkode: c5d15...55b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som tittel sier, er det 100% anonymt eller kan det komme ut hvem som har ringt? Anonymkode: 5d660...0c9 Du kan aldri bli 100 % anonym. Du kan ringe fra skjult nummer, si at du ikke ønsker å opplyse navn, og dette blir akseptert. Men det som ikke gjør deg anonym er innholdet og de forholdet du kjenner til i bekymringsmeldingen. Du blir og spurt om hvordan du kjenner til de forholdene du melder om, og må oppgi dette. Den du melder inn vil da lett kunne forstå hvem det er som vet om de forholdene du melder til bv. En våken bv arbeider som tar imot en bekymringsmelding på telefon spør deg og en del kontrollspørsmål slik at de har muligheter for å finne ut om det er hold i meldingen din. Dette er fordi de skal vurdere om du melder "tull" eller er seriøs i din bekymring for banras leveforhold. Anonymkode: fb06a...3de 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Dersom en person forteller i veldig detalj om en eller annen episode som man har lagt merke til, og barnevernet velger å opprette en sak om dette. Hvis de saken gjelder får tilgang til alle papirer fra barnevernet (inkludert selve bekymringsmeldingen) så klarer de kanskje å "pusle sammen" hvem som har kontaktet barnevernet... Anonymkode: 15b67...f75
stan Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Det går også an å sende brev. Da kan man tenke over hvordan formulere seg. Barnevernet tar alle henvendelser seriøst. Men om det kommer nye henvendelser om familier de allerede har sjekket ut, så henlegger de sakene raskt. Jeg har en eks som fra tid til annen sender slike brev om meg. Nå får jeg bare en telefon fra en saksbehandler, og kopi av brevet i posten. Ferdig med det. 1
Lauge Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Da jeg ringte barnevernet vedrørende en nabo, så fikk jeg spørsmål om jeg ønsket å være anonym eller ikke. Så si at du ønsker å være helt anonym bare, så løser det seg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 Det kommer som regel alltid ut hvem det er som har meldt ifra. En venninne meldte i fra om et ganske alvorlig tilfelle og det var bare en av flere bekymringsmeldinger den familien hadde fått. Det ble rettsak og plutselig måtte hun vitne og etter et par dager så hadde hun deler av de mannlige familiemedlemmene til de hun hadde anmeldt på døra. Trua både barna hennes og mannen, ble skikkelig ille. Anonymkode: 66caf...1d7
Tippemor Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Hvis man velger å skrive brev,så er det viktig å skrive det så utfyllende som o erhode muligt,hvis man velger å være anonym. Nå har ikke jeg meldt noen til bv før, men har andre ting fra jibben som og kan meldes anonymt. så, velger du å være anonym,detaljer så godt som muligt,eller har de ikke noe sak å jobbe med 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå