AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Skal til India med en liten gruppe jenter nå snart. Vi skal oppholde oss mye i slummen og skal bo i et ganske fattig nabolag. Er det noe dere anbefaler å ta med fra Norge som man ikke har der nede? Jeg tenker på ting som angrepille hvis noen skulle være uheldige osv. alle svar mottas med takk ❤️ Anonymkode: 597d7...546
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Hva slags forholdsregler har dere planlagt, for å unngå gruppe-voldtekter? Anonymkode: baa48...d62 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Ville heller tenkt på dere selv først. India har et stygt rykte når det kommer til voldtekter. Håper ikke dere er en gjeng med naive norske jenter som skal redde verden der nede. Aldri gå alene noe sted uten følge, ellers er sjansen stor for voldtekt. Anonymkode: 3a2d6...248 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til India med en liten gruppe jenter nå snart. Vi skal oppholde oss mye i slummen og skal bo i et ganske fattig nabolag. Er det noe dere anbefaler å ta med fra Norge som man ikke har der nede? Jeg tenker på ting som angrepille hvis noen skulle være uheldige osv. alle svar mottas med takk ❤️ Anonymkode: 597d7...546 Skal du ta medisiner med deg ut av Norge så er det bare til eget forbruk. Hvordan det er å ta angrepiller inn i et annet land uten å bli arrestert i verste fall, må du undersøke før du drar. Angrepiller er heller ikke noe du deler ut i slummen i India. Ta med kondomer, og sex i utlandet er ikke noe noen anbefaler. Man kan og bli skikkelig dårlig og trenge legehjelp av angrepiller, så dette er ikke noe du bør bruke i utlandet. Husk alle vaksiner fra vaksinasjonskontor. Anonymkode: 325a0...20c 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 De selger angrepiller i India, så ville ikke brydd meg med å ta det med i alle fall med mindre du ikke kommer til å ha mulighet å gå på apoteket. Men det er vel en by du skal til? Og da finnes det jo apotek over alt Anonymkode: 47b55...771 1
Tillion Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Hvordan skal dere beskytte dere selv og oss mot multiresistente bakterier som florerer overalt (inkl. i vann og mat), og dreper i hopetall hvert år? 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 Beklager å si det, men dette innelgget lyser naivitet. En gjeng hvite, rike jenter skal på tur for å redde verden og snappe litt bilder av hvor flinke de er med fattige barn. Anonymkode: b5684...fb2 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #9 Skrevet 16. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å si det, men dette innelgget lyser naivitet. En gjeng hvite, rike jenter skal på tur for å redde verden og snappe litt bilder av hvor flinke de er med fattige barn. Anonymkode: b5684...fb2 Kanskje dette er det siste av det siste innen bistandsturisme? Etter at de har gått lei av å gi vannflasker til båtflyktninger i Hellas. Å poste bilder fra en slum i India på FB, hånd i hånd med et gatebarn er jo unektelig meget eksotisk. Anonymkode: 3a2d6...248 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #10 Skrevet 16. august 2017 Idoform først og fremst og kulltabletter Anonymkode: a7870...143 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #11 Skrevet 16. august 2017 Antibac. Veldig mye antibac. Små Kleenex pakker til å ha i vesken. Lur ting til å oppbevare penger i. Reiseforsikring. Anonymkode: 810b8...169 2
sonush Skrevet 16. august 2017 #12 Skrevet 16. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal til India med en liten gruppe jenter nå snart. Vi skal oppholde oss mye i slummen og skal bo i et ganske fattig nabolag. Er det noe dere anbefaler å ta med fra Norge som man ikke har der nede? Jeg tenker på ting som angrepille hvis noen skulle være uheldige osv. alle svar mottas med takk ❤️ Anonymkode: 597d7...546 Som en inder, men med lang botid i Norge, så kan jeg jo ikke si hva de i slummen trenger eller ikke trenger, men det jeg kan si er at angrepillen er IKKE en av de tingene. Det er lov til å ha sex utenfor ekteskapet i India, men det er svært uvanlig at jentene i slummen gjør det. Det er mye mer vanligere i øvre middelklasse eller ovreklasse. Det er mere aktuelt at jentene der blir gravide pga voldtekt, enn frivillig sex, og DA trenger man å komme til medisinsk kontroll (ja, det finnes også), ikke bare ta en angrepille. De jentene bør heller oppmuntres til å kontakte en klinikk, da jeg regner med at flere ikke sier fra om voldtekt pga skammen. Jeg er enig med mange av de andre innleggene, om at DERE bør også tenke på dere selv først. Inderne generelt voldtar ikke, og syns heller ikke at de har rett til å voldta, men mennene i slummen er som regel ikke oppdaterte på dette. De er rett og slett ikke oppdaterte eller utdannede. Selvsagt ingen regel uten unntak. En annen gruppe som voldtar er øvre overklassen inkl barna til folk i ministerposter, som tror at fordi deres pappa er den han er, så kan de gjøre hva de vil. Hvor gamle er dere? Bare ta forholdsregler, bo på et fint hotell (jeg som inder hadde ikke tort å bo ved slummen), og vær veldig forsiktig. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #13 Skrevet 16. august 2017 Skaff dere sånne "feller" man har inni vaginaen, sånn at hvis noen skulle voldta dere så vil krokene hekte seg fast i penis, skape intens smerte, og personen må til lege for å få fjernet den. Men det hjelper selvsagt ikke hvis det er snakk om flere menn som prøver å voldta deg. I verste fall kan det gjøre det verre, siden de da er enda mer sint på deg og ønsker hevn for det kameraten har blitt utsatt for. Og nei, man er ikke automatisk trygg bare fordi man er med noen, husk på jenta som ble voldtatt til døde når hun var sammen med kjæresten sin. Så å være 2-3 jenter er ikke så mye tryggere, når man har flere menn som bestemmer seg for å voldta og stjele fra disse hvite, naive jentene fra norden. Mitt råd: Ikke dra til India. Gjerne doner penger til de som er tøffe nok til å jobbe der nede med all elendigheten som er der. Sykdom, urett, vold, kriminalitet... Det er ikke et land man drar sammen med vennene sine til, spesielt ikke som kvinne. Hvis dere likevel vil dra til et av verdens verste land for kvinner (link), må dere lære dere å forsvare dere mot angrep fra andre, spesielt menn. Og aldri, aldri gå noen øde steder, spesielt ikke etter at det har begynt å bli mørkt ute. Og pass på at hele gjengen alltid er samlet, gjerne med armene låst i hverandre sånn at ingen forsvinner i folkemengden. Det tar ikke mer enn noen få sekunder for én person å bli dradd vekk fra dere, og i en tett folkemendge der kidnapperene holder for munnen på personen kan de i verste fall forsvinne for alltid. Og ikke forvent at politiet vil gjøre mye for å hjelpe dere. (Link.) Veldig ofte vil de løfte på skuldrene hvis dere kommer løpende og sier noen har blitt skadet, voldtatt, kidnappet eller drept. Spesielt voldtekt er en "normal" ting der nede. Og det er ikke uvanlig at de blir drept etter en voldtekt. Er det verdt det? Anonymkode: db795...781 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #14 Skrevet 16. august 2017 Gosh, så mange skrekkhistorier. Føler meg plutselig som verdens heldigste jente som dro til India alene tre ganger og hadde the time of my life. 😂 overlevde til ogmed nattbuss! Anonymkode: 37938...cd8
Maleficenta Skrevet 16. august 2017 #15 Skrevet 16. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal til India med en liten gruppe jenter nå snart. Vi skal oppholde oss mye i slummen og skal bo i et ganske fattig nabolag. Er det noe dere anbefaler å ta med fra Norge som man ikke har der nede? Jeg tenker på ting som angrepille hvis noen skulle være uheldige osv. alle svar mottas med takk ❤️ Anonymkode: 597d7...546 Dopapir (Hvorfor angrepille? Ta nå heller kondomer. Men uansett hvem pokker kommer til å være så dumme at dere ligger med en inder fra slummen?) Reisesyketbl eller hva det heter Solkrem Våtservietter Tørrsjampo Antibac hånddesinfeksjon Ja.. er det jeg kommer på akkurat nå 2
Maleficenta Skrevet 16. august 2017 #16 Skrevet 16. august 2017 11 timer siden, Tillion skrev: Hvordan skal dere beskytte dere selv og oss mot multiresistente bakterier som florerer overalt (inkl. i vann og mat), og dreper i hopetall hvert år? Det tror jeg ikke går an
Maleficenta Skrevet 16. august 2017 #17 Skrevet 16. august 2017 7 timer siden, sonush skrev: Som en inder, men med lang botid i Norge, så kan jeg jo ikke si hva de i slummen trenger eller ikke trenger, men det jeg kan si er at angrepillen er IKKE en av de tingene. Det er lov til å ha sex utenfor ekteskapet i India, men det er svært uvanlig at jentene i slummen gjør det. Det er mye mer vanligere i øvre middelklasse eller ovreklasse. Det er mere aktuelt at jentene der blir gravide pga voldtekt, enn frivillig sex, og DA trenger man å komme til medisinsk kontroll (ja, det finnes også), ikke bare ta en angrepille. De jentene bør heller oppmuntres til å kontakte en klinikk, da jeg regner med at flere ikke sier fra om voldtekt pga skammen. Jeg er enig med mange av de andre innleggene, om at DERE bør også tenke på dere selv først. Inderne generelt voldtar ikke, og syns heller ikke at de har rett til å voldta, men mennene i slummen er som regel ikke oppdaterte på dette. De er rett og slett ikke oppdaterte eller utdannede. Selvsagt ingen regel uten unntak. En annen gruppe som voldtar er øvre overklassen inkl barna til folk i ministerposter, som tror at fordi deres pappa er den han er, så kan de gjøre hva de vil. Hvor gamle er dere? Bare ta forholdsregler, bo på et fint hotell (jeg som inder hadde ikke tort å bo ved slummen), og vær veldig forsiktig. Enig der. Hadde aldri villet bodd i slummen. Ikke at jeg hadde reist til india uansett... 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #18 Skrevet 16. august 2017 12 timer siden, Karen olsen skrev: Hvorfor skal dere dra dit? Populært med slumming i dag vett. Så kan man ta noen selfies med noen fattige unger som man kan vise på SoMe når man kommer hjem og få sympati poeng. Anonymkode: ba4dc...515 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 Det er prisverdig at ts og hennes venninner vil hjelpe. Men å reise ned til et slumområde i India et kort opphold for å dele ut noen angrepiller og våtservietter blir misforstått hjelp og lukter bistandturisme lang vei. Så sant du ikke er lege og har annen spesialkompetanse som kan være til hjelp der nede har det lite for seg. Pengene dere bruker på flybilletter og opphold (10000 kr?) hadde vært mye mer til hjelp om dere heller donerte de direkte så flere fikk hjelp i slummen. Ser for meg rike hvite jenter med trillekofferter, solbrillene på snei buse inn i slummen klar til å redde de fattige. Kjenner til noen som reiste til Hellas for å hjelpe båtflyktninger. Bildene de la ut på FB var viktig dokumentasjon på deres "gavmildhet". Avbildet mens de deler ut vannflasker til mennesker i nød. Anonymkode: 3a2d6...248 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 Sier du det, du? Hvilken gruppe er nå det? Hva er jobben din? Anonymkode: 84570...48c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå