Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør også,

hvor OFTE er dere sammen? nesten hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig. Jeg har en jobb der jeg stort sett bestemmer rytmen selv, og samboeren min jobber skift, både ettermiddager og helger, så jeg er egentlig en god del alene.

På fritiden trener vi, av og til samtidig, men mest hver for oss. Så er vi endel hjemme, lager middag, ser tv, gjør aktiviteter hver for oss. Av og til går vi ut i helgene, kanskje hver tredje helg? Sambo er mer glad i å gå ut enn meg, så han kan av og til gå ut med venner uten at jeg gidder å bli med.

Så jeg synes ikke vi sitter så mye og glor (personlig har jeg lopper i blodet i tillegg).

Skrevet

Jeg har også litt lopper.

;)

Men kommer ikke på såmye å gjøre. Det er mørkt ute kl 16, og vi lager middag og blir sittende hjemme...

Gikk litt på kafe før , men kjedelig uten å kunne røyke.

Og ellers, feks. kino er knalldyrt... Kommer rett og slett ikke på såmye å gjøre :)

Skrevet

Kle godt på deg og gå tur! Selv om det er mørkt, er det ikke skummelt:) Eventuelt kjøp hodelykt, og utforsk terrenget.

Eller du kan begynne å trene; play.com har masse ulike trenings-dvder i forskjellige kategorier. Selv har jeg akkurat begynt å teste ut yoga på hjemmebasis, i tillegg til det andre jeg driver med.

Jeg er sjelden inne en hel ettermiddag og kveld uten avbrekk. TVen kan lett bli en felle, men uten å få beveget meg, blir jeg skikkelig SUR og rastløs.

I går, for eksempel. Vi laget middag, og mannen satte seg til på soverommet for å nerde (han lærer seg javaprogrammering på egen hånd). Jeg puslet rundt litt, hørte på musikk, så litt på TV, og gjennomførte programmet fra yoga-dvden. Slik er en hjemmekveld for oss.

Egentlig burde TVen hatt et eget rom, der man måtte velge å sitte, og ikke stå rett foran nesen på oss.... :-?

Skrevet

Det er trist at Tv'n er blitt ALT liksom.

Men det er så tiltak å trene... er kanskje litt lat... :)

Maler litt.. Spiller litt.. Men skulle ønske det var mer å ta seg til siden man (kanskje) lever kun en gang... :)

Skrevet

Å forandre inngrodde vaner, krever tiltak, og det er av og til ganske vanskelig. Kom dere opp av sofaen, skru på alt av lys, og skru opp musikken! Det hjelper til å "vekke" dere. :wink: (jeg har en samboer som skrur på tven med en gang han kommer inn i rommet, så jeg skjønner godt hva du mener).

Gjest Anonymous
Skrevet

Tv'en er farlig avhengighetsskapende....

Bli enige om å ha en kveld i uka uten tv(kanskje med unntak av nyhetene). Så slår dere av og finner på noe hjemme.

Lei en lydbok og hør på sammen. Spill et spill, eller kjøp en vinflaske dere deler og prater sammen.

Skrevet

Vi er sjeldent ute på byen, men det er fordi det ikke interesserer oss. Men selv om vi er mest hjemme betyr ikke det at vi sitter og sløver foran sofaen, vi sitter ved PC'en, spiller spill sammen, leser, prater, hører på musikk, pusler med hobbyer osv osv. Vi går en del på kino, vi går turer osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er ganske aktive.. TV?? Kan seriøst huske sist jeg har sittet og sett lenge på den saken... Stotr fan av Discovery da, er vel det eneste jeg ser på. Vi ser endel film på DVD; typisk søndag ettermiddag/kveld. Vi står på ski sammen, er vel litt overkant entustiastiske. Står ca annenhver dag; oftere/sjeldnere alt etter været ( men skal bra ruskevær til før vi dropper det.) Vi liker begge å spille biljard/otello/backgammon på kafe, så blir endel av det. Ellers går vi ofte en tur. Han har også et prosjekt der jeg skal lære å danse, så vi tar ofte helt av på stuegulvet... trefjerdedels takt og jeg vet ikke hva... En typisk fredag lager vi oss en god middag, tenner lys og drikker rødvin, og diskuterer - alt fra annen verdenskrig til hestedressur :hoho: i helgene er vi stort sett på fjellet. av og til overnatter vi der på hotellet,hvis vi skal på ski begge dagene. ellers drar vi til byen og tar en tur på restaurant og evnt en tur på byen. Vi er begge glad i å gå ut, men det har det vært litt mye av nå i julen, så nå blir det noen rolige uker før vi tar helt av på Hafjell i februar :sjarmor:

Åja - jeg og typen var toastmastere i bryllup sist lørdag! Kjempeartig å planlegge sånt sammen, organisere osv. Vi fikk masse skryt da:) Kjekt. Typen min er ikke bare typen min, han er også min beste venn! Og da er det jammen bra at vi begge liker å ha det samme aktivitetsnivået...

Skrevet

Men ikke bare hva dere gjør, men også HVOR OFTE?

Er dere med typen hver dag? Nesten hver dag?

Skrevet

Er dere med typen hver dag? Nesten hver dag?

Vi er samboere, så da er det naturlig at vi er sammen hver eneste dag etter arbeidstid. Sambo trener noen timer i uka, men ellers er vi sammen (i allefall i samme hus om vi ikke gjør akkurat det samme) hele tiden.

Skrevet

Vi er ferske samboere og er naturlig nok sammen hver dag, men før vi flyttet sammen var vi også sammen hver dag. Blir mange kosekvelder i sofaen både med tv, film, musikk og bøker.

Vi ble fort avhengige av hverandre og har vel ikke helt innsett enda at vi er nødt til å komme oss litt ut og gjøre ting hver for oss. Har liksom ikke lyst til å være fra hverandre. Skal skjerpe oss på det, må være mer sammen med venner også!

Vi trener begge to så vi er ikke heelt asosiale da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Sånn er det hos oss og Ronja ;)

Er sammen med typen hver dag. Enten bor vi hos foreldra mine eller hos foreldra hans... dritkjedelig egentlig, og jeg maser mye på han om å flytte ut men han har det aaaltfor bra hjemme hos morra si...

Men ja, vi er sammen hver natt, hver morgen og hver ettermiddag. Og i helgene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi bor så langt unna hverandre,så vi ser hverandre kun annenhver helg. Om jeg har lesedager og lignende, reiser jeg til han, så vi får noen flere dager sammen.

Gjest happyending
Skrevet

Jeg og typen bor - for nå - og et stykke unna hverandre, men vi sees 2-3 helger i mnd, jeg er hos han 5 dager av ganga når jeg er hos han og han helga hos meg.. Når vi først er sammen så er vi utrolig flinke til å bare kose oss sammen.. Og vi har det utrolig bra sammen uansett hva vi gjør.. Vi ser mye film og er endel ute å spiser, går turer, sover lenge, bare sånne kosemoseoverdose-ting liksom.. hehehe

Skrevet
Vi bor så langt unna hverandre' date='så vi ser hverandre kun annenhver helg. [/quote']

:Nikke: Sånn har vi det også.....!!

Skrevet

Vi er ikke samboere, og da ser vi hverandre selvsagt ikke like ofte. Dessuten bor vi i forskjellige byer (ca. 1 time med transport), men han har en leilighet som han låner i Stavanger slik at vi kan treffes litt oftere. I tillegg til det, har jeg mye å gjøre på skolen. Derfor, har det i grunnen blitt til at vi treffes sjeldnere og sjeldnere. Veldig synd, men slik har det blitt etterhvert. Håper ting vil legge seg litt ro framover, slik at vi har mer tid å pleie forholdet. Men vi er begge bevisst på det, og klarer å karre oss igjennom det.

Skrevet
Ja nesten hver dag.

Jeg også. Bare begynte å tenke på det.

Jeg hørte om en artikkel at luften går ut av forholdet om man bruker formye tid sammen. Jeg syns vertfall IKKE det.. Jeg syns bare det gjør alt bedre...

Skrevet

Jeg også. Bare begynte å tenke på det.

Jeg hørte om en artikkel at luften går ut av forholdet om man bruker formye tid sammen. Jeg syns vertfall IKKE det.. Jeg syns bare det gjør alt bedre...

Det kommer nok veldig an på hvilken personlighet man har. Vi trives veldig godt sammen, vi er hverandres beste venner i tillegg til kjærester, så vi har det alltid gøy sammen. Jeg har ikke noe behov for å være uten ham (selv om jeg også koser meg de dagene han er bortreist). Og det er nok av luft i forholdet vårt etter 5½ år i allefall. Men noen mennesker er avhengige av litt alenetid, og da blir jo saken en annen. Foreldrene mine har vært mye fra hverandre pga reiser og ulike interesser, men det passer dem aldeles utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...