ol93 Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Hei, jeg skjønner ingen ting. Jeg har alltid vært en person som går lett ned i vekt når jeg ført går inn for det. Nå etter en graviditet har jeg hele 11 kg til overs som jeg vil bli kvitt. Har nå holdt på i to uker med 4 treninger i uka (enten 1,5 times rask gange med vogn i skogen, eller 1 time jogging på mølla). Jeg er nøye med kaloriene og får i meg ca 1500-1600 kalorier om dagen. Jeg vet jeg ikke spiser mer, da jeg fører opp alt men så på velten at jeg hadde gått opp 0,5kg? Hvordan er dette mulig!? Håper noen kan gi meg noen gode råd
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Vann? Mensen på vei? Bæsj? Ingen aning, jeg er ikke post partum, og gjør det samme som deg (litt mindre kalorier) og står stille på vekta... 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Ville ikke tenkt på 0.5 kg opp som å gå opp i vekt, men at den står stille. Vekten endrer seg litt fra dag til dag avhengig av vann og saltbalanse og pga hormoner (syklus). Samt du trener og bygger mer muskler som veier mer. Ville fortsatt på samme måte, og heller kutten enda litt kalorier til om du ikke har fått resultater om én mnd. Anonymkode: e82fd...695 3
ol93 Skrevet 16. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2017 31 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Vann? Mensen på vei? Bæsj? Ingen aning, jeg er ikke post partum, og gjør det samme som deg (litt mindre kalorier) og står stille på vekta... Haha, vann vet jeg ikke, veier meg alltid på morgningen. Men ja, har mensen om det har noe å si?
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 43 minutter siden, ol93 skrev: Haha, vann vet jeg ikke, veier meg alltid på morgningen. Men ja, har mensen om det har noe å si? Jeg blir alltid oppblåst som en ballong under PMS. Par dager ut i mensen (og tusen tisseturer) så veier jeg plutselig 1 kilo eller 2 mindre. Så ja, syklus kan ha en del å si for vekt hit og dit. Dessuten bruker jeg alltid samle litt ekstra vann når jeg starter opp treningen igjen etter lengere opphold. Hvorfor vet jeg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 To uker er ingenting. Vent minst 4-6 uker. Anbefaler å ta i bruk et målebånd i stedet for å fokusere på hva vekten viser. Anonymkode: f2bd7...0c3 3
debattanten Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 (endret) Du har garantert gått ned med såpass trening og så lite kalorier, men kanskje ikke nok til at det syns tydelig på vekten enda om den svinger litt. Vent noen uker til så skal du se. Fristende å si noe om kaloritelling fordi det er der mange gjør feil, men du sier jo selv du er nøye og da har du sikkert kontroll på det. Ikke gi opp, stå på! Musklene lagrer også vann, glykogen og alt mulig rart om de blir brukt, dette kan fint lagre et par kg på kroppen. Endret 16. august 2017 av debattanten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå