Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig overgangsstønad? Har lest på Nav sine sider, men skjønner det ikke helt...

Har alle som blir alene med barn krav på det opp til 3 år?

Jeg jobber 50% natt, noe som tilsvarer rundt 70-75% stilling ift lønn. Har jeg da krav på denne stønaden, og vil i så fall NAV kreve at jeg skaffer meg en 100% stilling? Eller holder det med at jeg beholder jobben jeg har, men at jeg jobber ekstra så det tilsvarer 100% lønn?

Anonymkode: 33ae5...276

Skrevet

Nei du må ha minimum 50% for å oppfylle aktivitetsplikten for å motta overgangsstønad, så utfra stillingsprosenten din så har du rett på det. Men det kommer også an på hvor gammelt barnet/barna dine er. Mener det er slik at hvis barna er over 10 år så har man ikke rett på overgangsstønad, og fra 8 eller 9 år så stilles det krav til utdanning for å få det. Det var iallefall slik før. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig overgangsstønad? Har lest på Nav sine sider, men skjønner det ikke helt...

Har alle som blir alene med barn krav på det opp til 3 år?

Jeg jobber 50% natt, noe som tilsvarer rundt 70-75% stilling ift lønn. Har jeg da krav på denne stønaden, og vil i så fall NAV kreve at jeg skaffer meg en 100% stilling? Eller holder det med at jeg beholder jobben jeg har, men at jeg jobber ekstra så det tilsvarer 100% lønn?

Anonymkode: 33ae5...276

Det er et tilskudd som skal hjelpe å stable deg på beina. Når de tre årene er brukt opp, så er de brukt opp og du vil ikke få mer i overgangsstønad. Det gis til de som har barn mellom 0-8 år og du må være i 50 % aktivitet eller mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...